Autosalon Detroit 2013: Mercedes-Benz CLA – auto s nejnižším odporem vzduchu na trhu

auto Mercedes-Benz CLA

Nová verze kompaktního sedanu Mercedes-Benz CLA 2014 představená před těsně autosalonem v Detroitu se může pochlubit výjimečnou charakteristikou. Má totiž nejnizší koeficient odporu vzduchu ze všech sériově vyráběných aut. Pouze 0,23.

Nový Mercedes-Benz CLA sice není šetrné auto, ale může se pochlubit nejlepším aerodynamickým koeficientem na trhu
foto: Mercedes-Benz

Pro srovnání, víc než nový Mercedes-Benz CLA mají nová Toyota Prius (0,25), nebo elektromobily Nissan Leaf (0,28) i Tesla Model S (0,24). Auto s pohonem na přední kola (případně všechna čtyři ve verzi 4Matic) pohání 1,8l čtyřválec s výkonem 208 koní.

Mercedes-Benz nové CLA přímo na autosalonu v Detroitu neprezentuje. Tam se totiž zaměřuje primárně na novou třídu E. CLA proto představil těsně před začátkem autosalonu na speciální akci v hotelu Westin Book Cadillac.

Oficiálně vůz představí tento týden v Německu, v Berlíně na Mercedes-Benz Fashion Week. A ve světlech reflektorů se pak objeví i na .

Nový Mercedes-Benz CLA se v USA začne prodávat už od září 2013. Cena by měla začínat na přibližně $30 000. Mercedes tak pokračuje ve své přibližování se středovému, všeobjímajícímu zákazníkovi.

tisková zpráva



7 komentářů u “Autosalon Detroit 2013: Mercedes-Benz CLA – auto s nejnižším odporem vzduchu na trhu”


  1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    A nová Škoda Octavia III
    A nová Škoda Octavia III má koeficient odporu vzduchu 0,29. To čumíte! Asi soudruzi udělali někde chybu…

    1. Vaši kritiku beru jako
      Vaši kritiku beru jako dobrou pouze z toho pohledu, že škoda mohla udělat více, na ceně modelu a jeho užitnosti by se určitě i při snížení na Cx 0,25 to výrazně neprojevilo.

      Na druhou stranu kárat Š-A za to, že u „lidového“ vozidla nemá součinitel, jako má prémiová značka, je asi od věci.

      Š-A, když už teda nědělá EV ani PHEV, by však mohla jít právě v tomto příkladem a ukázat, že právě u vozidel, která budou na cestách jezdit ve stotisícových exemplářích, investuje do vývoje a realizace úspor právě touto cestou!!!


      1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
        Anonymsays:

        Škoda Auto chce s novou
        Škoda Auto chce s novou Octavii být v TOP 10 nejprodávanějších vozů světa. A měla by se podle toho tedy zařídit!! To už není tzv. lidový Favorit či Logan!!


        1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
          Anonymsays:

          Nejsem sice expert na
          Nejsem sice expert na aerodynamiku, ale řekl bych, že rozdíl ve spotřebě nebude nijak výrazný.


    2. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      ee naopak, SOUDRUZI Z NSR TO
      ee naopak, SOUDRUZI Z NSR TO MAJ DOBŘE PROMYŠLENÝ, na nějaký setiny prděj a radši z fabrik solej auta na baterky KCC-HHO.WEBNODE.CZ a smradlavý LAUFKÁRY jako VOLKSWAGENZČECH nechavaj v český kotlině záměrně 🙂

Napsat komentář