VIDEO: Tesla Model S vs Dodge Viper SRT10

elektromobil Tesla Model S

Stejná parta, která vedle sebe postavila Tesla Model S a Mercedes-Benz E63 AMG BiTurbo to teď pojala za o něco profesionálnější konec. Elektromobil Model S vzala na závodní dráhu v Palm Beach a postavila vedle něj Dodge Viper SRT10.

Elektromobil Tesla Model S těžko hledá konkurenci i mezi supersporty

Stejně jako v případě závoduMercedes-Benz E63 AMG BiTurbo (a vlastně prakticky jakýmkoliv autem se spalovacím motorem), nechal elektromobil Model S svého konkurenta z doby fosilních paliv daleko za sebou.

galerie: Tesla Model S
Tesla Model S Tesla Model S Tesla Model S

Tesla Model S si tak díky času 12,371 vteřin, max. rychlosti 178,4 km/h připsal rekord na čtvrt míle pro sériově vyráběný elektromobil. Ten předchozí držel, pozor překvápko, Tesla Roadster jistého Zachary Vexe. Když jej pilotovala Stella Kostolna na Speedworld Dragstrip v Arizoně, zvládla čas 12,582 vteřiny.



15 komentářů u “VIDEO: Tesla Model S vs Dodge Viper SRT10”

  1. Aktualny stav v oblasti LiS
    Aktualny stav v oblasti LiS baterii uz jasne dokazuje ze litium – sira je dobre riesenie ktore poskytne dojazd a jazdne vykon rovne az lepsie ako klasicky automobil. Kazdy tu argumentuje ze fosil auto aj tak nakoniec zvitazi ale nikto neberie do uvahy vysoke BSFC ktore ma ci uz benzin/diesel pocas akceleracnej fazy takze jediny problem su pracovne otacky elektromotora ktore su pri redukcnom prevode limitovane. Velmi zaujimave riesenie ponuka taliansky velkovyrobca prevodoviek 4° dvojmotorova prevodovka ktora ponuka efektivne riesenie trakcie tak ako ju poznate z 2 spojkovej verzie vdaka charakteristike elektromotora je radenie prevodovky plynule. Elektromotor 1 sa pouziva na 1-3° elektromotor 2 2-4° je teda jasne ze toto riesenie ponuka pouzitie dvoch vykonovych variant motora ktorych priebeh bude napasovany tak na racing ako aj bezne jazdenie.

    1: vysledok vyvoja Stanford core/shell nanocastice kde je sira alokovana vo vnutri castice.

    Zhi Wei Seh, Weiyang Li, Judy J. Cha, Guangyuan Zheng, Yuan Yang, Matthew T. McDowell, Po-Chun Hsu & Yi Cui (2013) Sulphur–TiO2 yolk–shell nanoarchitecture with internal void space for long-cycle lithium–sulfur batteries. Nature Communications 4, Article number: 1331 doi: 10.1038/ncomms2327

    2: vyvoj LiS baterie ktora ako template pouziva supiny morskej ryby

    A novel porous nanocomposite of sulfur/carbon obtained from fish scales for lithium–sulfur batteries
    Shengrong Zhao , Chengming Li , Weikun Wang , Hao Zhang , Mengyao Gao , Xing Xiong , Anbang Wang , Keguo Yuan , Yaqin Huang and Feng Wang
    J. Mater. Chem. A, 2013, Advance Article
    DOI: 10.1039/C3TA01220D


    1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      Co na to rict, Dodge Viper
      Co na to rict, Dodge Viper SRT10 je jedno z nejvykonnejsich sportovnich aut dneska, s nejvetsim motorem ze vsech dostupnych aut, a stejne neporazi rodinny elektromobil…


      1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
        Anonymsays:

        Viper je možná silný, ale
        Viper je možná silný, ale je to zadokolka. Takže bude mít nevýhodu přenesení tak enormní síly na zadní kola. Stejně tak již s Teslou srovnávaný BMW M 5 nebo M-B. Zajímavé by bylo srovnání benzínové čtyřkolky stejného výkonu, velikosti a váhy jako Tesla S. Jde více o přenesení výkonu na silnici než o výkon samotný. Dokladem je Nissan GT-R, ketrý ve sprintu na hlavu poráží mnohem lehčí a výkonnější soupeře (inteligentní pohon všech kol, 404kW, 628 Nm, 1730 kg!!!, 0-100 km/h 3,2 s, 0-400m 11,6 s)… Jinak samozřejmě pro Teslu velice zdařilý výkon…


      2. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
        Anonymsays:

        Viper je možná silný, ale
        Viper je možná silný, ale je to zadokolka. Takže bude mít nevýhodu přenesení tak enormní síly na zadní kola. Stejně tak již s Teslou srovnávaný BMW M 5 nebo M-B. Zajímavé by bylo srovnání benzínové čtyřkolky stejného výkonu, velikosti a váhy jako Tesla S. Jde více o přenesení výkonu na silnici než o výkon samotný. Dokladem je Nissan GT-R, ketrý ve sprintu na hlavu poráží mnohem lehčí a výkonnější soupeře (inteligentní pohon všech kol, 404kW, 628 Nm, 1730 kg!!!, 0-100 km/h 3,2 s, 0-400m 11,6 s)… Jinak samozřejmě pro Teslu velice zdařilý výkon…


    2. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      Tesla Model S…rychlost v
      Tesla Model S…rychlost v cíli činila 110,84 mph, tedy 178,34 km/h, přičemž jí současně bylo naměřeno zrychlení z nuly na 60 mph (96 km/h) za 3,9 s (u Model S performance přitom Tesla uvádí 4,4 s!)…

      1. Pane Anonym a pointa je
        Pane Anonym a pointa je jaka?
        Ja jsem mluvil o Roadsteru a Modelu S, cisla, ktere pisete si umim precist sam v clanku, na to neni treba diskuze… Navic zrychleni 3.9s nameril uz i magazin Motor Trend predtim nez ho ocenil svou cenou Auto roku. (Magazin edmunds.com 4.3s)

        Tesla Roadster sport uvadi zrychleni 3.7s, ale na tu ctvrt mili se uz asi vic pozna i vykon ve vysokych otackach, ne jenom tocivy moment od nuly.

Napsat komentář