Alter Bike: Elektrické kolo na vodík

Vodíkové kolo Alter Bike

Elektrické kolo na vodíkové palivové články? Neslýchané, ale ne nemožné! Skupina francouzských firem vytvořila elektrické kolo Alter Bike, které kombinuje li-ion baterie a palivové články. Dámy a pánové, udělejte si v batohu místo pro kazety s vodíkem!

Vodíkové kolo Alter Bike jezdí na kazety s vodíkem
foto: Ventec

Ač se to na první pohled nemusí zdát, kolo na vodík je technologicky schůdnější než vodíkové auto. Auto potřebuje velké na vodík a také velké stanice, kde může vodík doplnit. Problém je skladování, výroba a distribuce vodíku. Vše je drahé, technologický náročné a zdlouhavé.

Na druhou stranu kolo (případně motorka) na palivové články, jak ukazuje projekt Alter Bike, je na potřebnou infrastrukturu mnohem méně náročné a i z hlediska logistiky přívětivější.

Vodíkové kolo Alter Bike

Alter Bike
foto: Ventec

Alter Bike využívá malé plastové kazety s vodíkem. Kazety nemusíte doplňovat na velkých čerpacích stanicích, ale prostě si je koupíte v obchodě. Navíc, kazety jsou lehce přepravitelné a distribuovatelné. Vše se tak zásadním způsobem zlevňuje, zjednodušuje a zrychluje.

Kolo Alter Bike je společným výrobkem francouzského výrobce jízdních kol Cycleurope, který vlastní značky jako Gitane nebo Bianchi. Vodíkovou a elektrickou výzbroj kola má na svědomí Pragma Industries (palivové články) a Ventec (li-ion baterie).

Prototyp Alter Bike se již testuje
video: YouTube

„Jsme přesvědčení, že kombinace palivových článků a lithiové baterie nabízí to nejlepší z obou technologií: výkon a dojezd, a toto kolo je důkazem,“ řekl Cedric Loubiat technický ředitel Ventec. „Ve spolupráci s firmami Cycleurope a Pragma, jsme v rekordním čase navrhli a sestavili tento složitý a velmi inovativní prototyp.“

Firmy přistupují k projektu komplexně. Kromě samotného kola se snaží vytvořit i vodíkovou infrastrukturu pro kola. Například jejich kazety jsou z recyklovatelného plastu. Použité vodíkové kazety tak lze jednoduše vyhodit do příslušné popelnice.

Alter Bike je vlastně hybridní vodíko-elektrický dopravní prostředek. Ostatně stejný koncept vodíkového hybridu chce uplatnit Toyota u vozidla FCV-R. Jde o náznak hybridní vodíko-elektrické budoucnosti?

Kolo již bylo představeno v polovině letošního roku, ale zatím nejsou k dispozici žádné technické údaje – hmotnost, výkon a především dojezd. Budeme si muset počkat do příštího roku, kdy je plánována sériová výroba kola Alter Bike.

Ventec



9 komentářů u “Alter Bike: Elektrické kolo na vodík”


  1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Zaujatost v technice není
    Zaujatost v technice není dobrá. Vypadá to, že palivové články dávno umí, ale že byly v šuplíku – tedy utajované. Je to přesně jako v těch povídačkách o tom, že vše je dávno vynalezené. Není dobré zde prezentovat jen jedno technické řešení od jednoho výrobce. například systém Linde-H2-Bike je hezký a určite odborníci na plyn jako je Linde nebudou nabízet vodík v nějakém tetrapaku jako mlíko…. Ono to chce trochu více hledat, co je k diposisi volně pro veřejnost a jinak dobrý server Hybrid trochu povýšit na vyšší úroveň než tohle…..


  2. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Před třemi lety jsem
    Před třemi lety jsem testoval vodikove elektorkolo malymi bombičkami, trochu mi vadilo jak to za jízdy syčí.

    Je fajn, že tu promenádu okolo moře ve videu tak pěkně projel, ale jinak je toto pochopitelně utopistická legrace.


  3. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Jestli tomu dobře rozumím,
    Jestli tomu dobře rozumím, tak ten palivový článek permanentně nabíjí baterii? Protože palivový článek této velikosti by těžko měl výkon na utáhnutí kola.


  4. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Pro auta tento pohon nebude
    Pro auta tento pohon nebude nikdy zajímavý protože neobsahuje kouzelnou ropu, užasnou převodovku a super výkonný sportovní motor.:o)


  5. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Není na to kupovat si
    Není na to kupovat si kazety ve kterých je nejrozšířenější prvek ve vesmíru. Dejte k tomu domácí plničku kazet a je po starostech s distribucí. A co prázdné kazety? Ty se budou měnit za plné nebo se budou válet kolem cyklostezek? Recyklovatelný plast nic moc neřeší, když to nebude nikdo recyklovat a nebude motivace kazety vracet.

Napsat komentář