Toyota si se svým hybridním závoďákem připsala dvojité vítězství

auto Toyota závodní hybrid TS040

Tým TOYOTA Racing vstoupil do letošní sezóny světového šampionátu vytrvalostních soutěží FIA skutečně pravou nohou, když si v 6h závodu na okruhu v Silverstone dojel z první startovní pozice pro první dvě místa v cíli.

Hybridní závodní speciál Toyota TS040
foto: Toyota

Hybridní speciál TS040 HYBRID s pohonem všech kol a výkonem 1000 koní zvítězil ve svém úplně prvním závodu naprosto přesvědčivě. Postarali se o to piloti vozu č. 8, kterými jsou Anthony Davidson, Nicolas Lapierre a Sébastien Buemi. Tímto se zmíněná posádka dostala do čela světového šampionátu sestávajícího celkem z osmi závodů.
 
Jezdecká sestava vozu č. 7 – Alex Wurz, Stéphane Sarrazin a Kazuki Nakajima – pak týmu TOYOTA Racing vybojovala svým druhým místem v cíli historicky první „double“ vítezství “ v závodech seriálu WEC. Piloti vozu č. 7 dojeli na druhém místě i přes neustálé změny počasí.

Podmínky na trati byly značně proměnlivé, od naprostého sucha až po silné deště, a tak 30 minut před plánovaným odmávnutím šachovnicovým praporkem byl závod z bezpečnostních důvodů ukončen odmávnutím červenou vlajkou.
 
Alex vyrazil z první startovní pozice a svoji výhodu si během vzrušujícího úvodního kola dokázal udržet, zatímco se Sébastien posunul se svým vozem z pátého místa na třetí.
 
Oba speciály TS040 HYBRID byly ve středu dění a několikrát změnily své umístění, ještě než se kolem 40. minuty závodu spustil déšť. Závodní monoposty tak rychle zajely do boxů na přezutí; posádka vozu č. 7 zvolila obutí do mokra, zatímco na voze č. 8 se objevily přechodné pneumatiky.
 
Déšť brzy ustal, a tak se přechodné pneumatiky hybridního speciálu ukázaly jako lepší volba, přičemž Sébastien úspěšně využil mohutný záběr všech kol a vytvořil si pohodlný náskok.
 
Alexův vůz neměl na obutí do mokra dostatečný záběr, a tak se propadl na třetí místo. Po přibližně 90 minutách předal volant vozu č. 7 Kazukimu, jenž pro rychle osychající trať zvolil pneumatiky typu ´slick´. Zanedlouho stejně postupovala i posádka vozu č. 8, když Nicolas střídal v boxu Sébastiena.
 
Trať zůstala suchá, což Nicolasovi umožnilo upevnit si s vozem č. 8 vedoucí pozici v poli, zatímco se Kazuki dotahoval na druhé místo s vozem č. 7, než krátce po polovině závodu předal volant Stéphanovi.
 
Dramatické boje krátce přerušil ´safety car´, kdy Anthony vstoupil do závodu s vozem č. 8 na vedoucí pozici celého závodního pole.
 
Když do konce závodu zbývalo něco přes hodinu, udeřil opět silný déšť a tým okamžitě reagoval rychlým povoláním vozů do boxů k nasazení pneumatik do mokra a současně k výměně obou pilotů; Kazuki převzal vůz č. 7 od Stéphana, zatímco Sébastien se prohodil s Anthonym ve voze č. 8.
 
Asi 40 minut před koncem závodu byl na trať opět povolán ´safety car´a vzhledem k neustávajícímu dešti byl poté závod předčasně ukončen, neboť další zápolení znemožnilo velké množství vody na trati. Závodní tým TOYOTA Racing tímto stvrdil své šesté vítězství z celkových 15 podniků šampionátu WEC. Jednalo se navíc o druhé vítězství v řadě po triumfálním zakončení sezóny 2013 v Bahrajnu.
 
Kromě obvyklých pohárů pro vítěze si posádka vozu č. 8 vydobyla i cennou trofej ITT (International Tourist Trophy) britského Královského autoklubu (RAC), která byla poprvé udělena již v roce 1905; Anthony pro změnu získal trofej Richard Lloyd Trophy pro nejlépe umístěného člena Britského klubu závodních jezdců (BRDC – British Racing Drivers Club). 

Druhý podnik letošní sezóny – 6h Spa-Francorchamps – je naplánován již na 3. května 2014 na jednom z nejkrásnějších evropských okruhů v belgických Ardénách.

tisková zpráva



Jeden komentář u “Toyota si se svým hybridním závoďákem připsala dvojité vítězství”


  1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    …Takze vsetko pripravene
    …Takze vsetko pripravene na LeMans 2014, drzim palce, skoda ze tam nebudem ako divak

Napsat komentář