Rychlodobíječky Tesla Supercharger dobily už 5800 MWh

auto elektromobil Tesla Model S u rychlodobíjecí stanice Supercharger

Automobilka Tesla Motors provozuje na celém světě už 114 rychlodobíjecích stanic Supercharger. Celkem 94 jich je v , dalších 17 v Evropě (nově v Dánsku) a tři v Číně. Celkově dobily už přes 5800 MWh energie.

Elektromobil Tesla Model S u rychlodobíjecí stanice Tesla Supercharger
foto: Tesla Motors

Síť rychlodobíjecích stanic Tesla Supercharger je výjimečná hned v několika ohledech. Předně, pokrývá tři kontinenty (USA, Evropa, Asie), je přístupná zdarma pro majitele elektromobilů Tesla Model S a navíc je (alespoň z části) zásobována energií z obnovitených zdrojů energie.

Celkem 5800 MWh dobitých do elektromobilů Tesla skrze Superchargery znamená mimo jiné ušetřených 2,5 milionu litrů pohonných hmot. Plus je samozřejmě nutné myslet i na to, že majitelé elektromobilů Tesla nedobíjí pouze v Superchargerech, ale primárně také doma, případně u jiných dobíjecích stanic.

Zde se hodí zmínit zajímavá čísla z nedávného setkání akcionářů Tesla Motors. Ta říkají, že celkově už majitelé elektromobilů Model S najeli 442,57 milionu kilometrů, z čehož přibližně 5,5 % bylo ujeto právě na energii ze Superchargerů.

Tesla Motors



8 komentářů u “Rychlodobíječky Tesla Supercharger dobily už 5800 MWh”

  1. Odkaz video Průběh
    Odkaz video Průběh nabíjení na Supercharging Je krásně vidět jak razantně poklesne odebíraný proud ke konci nabíjecího cyklu . Za 12 minut odebrat energii na 360km jízdy. Super.
    Supercharging Tesla Model S 85 kWh to 100 %

    https://www.youtube.com/watch?v=B3wOq6WbNoI

    2012/2013 Tesla Model S 85kWh Performance Start Up, Drive, an

    https://www.youtube.com/watch?v=aWG6q2IQGD0


  2. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    To je nějaká chyba, ne?
    To je nějaká chyba, ne? Žeby majitelé superchargery využívali jen pro 5% dobíjení? Osobně mi to přijde jako nesmysl, ale třeba to tak je…


    1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      Nedivil bych se tomu.
      Nedivil bych se tomu. Ostatně, většina tím autem jezdí do práce a zpět. A tam supercharger nepotkají.


      1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
        Anonymsays:

        Je to tak. V jiné
        Je to tak. V jiné zveřejněné statistice se uvádí, že 95% nabíjení se děje „doma“ a pouze 5% na Superchargerech. Je to asi hlavně z důvodu umístění Superchargerů, neboť se staví výhradně mezi městy!


    2. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      Naopak. Je to perfektní
      Naopak. Je to perfektní důkaz, jak se těžce pletou ti, co tvrdí, že pro elektromobily by jsme potřebovali několik nových elektráren. Pouze 5% dobíjení se děje přes den a z toho ve špičkách ještě menší zlomek. Ostatní dobíjejí v noci, kdy je přebytek kapacity. Jen v ČR pro statisíce elektromobilů.

Napsat komentář