Fisker znovu ožívá, najímá zaměstnance

auto Fisker Karma plug-in hybrid Albatros Aero L-39 letadlo letiště

Fisker Automotive někteří považují za největší investiční debakl americké historie. O zkrachovalou automobiku měl zájem německý investiční fond. Nakonec jej koupil číský majitel, který chce znovu začít vyrábět hybrid Fisker Karma.

Fisker Karma plug-in hybrid na letišti s českým tréninkovým proudovým letadlem Aero L-39 Albatros
foto: Refael Azi, GreenCarReports.com

Podle nejnovějších informací magazínu GreenCarReports znovuobnovená značka Fisker Automotive zaplatila $2 mil. za licenci na využití hybridního pohonu od společnosti Quantum Fuel Systems Technologies. Dalších $1,3 mil. hodlá investovat do vývoje dalšího softwaru.

Zároveň se snaží obnovit vztahy s dalšími bývalými dodavateli. Klíčovou je v tomto případě finská továrna Valmet Automotive, která původní plug-in hybridy Fisker Automotive vyráběla. Podle aktuálních informací již výrobní linku rozebírá, ale bude pro nový Fisker dodávat designérské služby.

Vztahy s ostatními dodavateli ale vůbec nejsou tak růžové. Mnozí z nich totiž mají stále na paměti nesplacené dluhy. „Nová“ automobilka Fisker Automotive navíc hledá až 45 nových zaměstnanců na různých pozicích včetně inženýrů, manažerů a stážistů.

Čínská společnostWanxiang, nový majitel automobilky Fisker Automotive, doufá, že se mu podaří plug-in hybrid Fisker Karma dostat znovu do prodeje během letošního nebo příštího roku.



15 komentářů u “Fisker znovu ožívá, najímá zaměstnance”

        1. OK, tak si nejdřív najdi
          OK, tak si nejdřív najdi význam slova „negramotný“ a pak ho používej ve správném kontextu. Následně si zkus najít, co je to ironie. Ale tu radši nepoužívej, protože je evidentně mimo tvoji sféru chápání 😉

          PS. Na blbou otázku blbá odpověď. I když se aspoň snažila být vtipná 😉


    1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      Otázka by měla být
      Otázka by měla být položena profesionálněji. Proč se daří skupovat firmy Čínským podnikatelum a nikoli těm Evropským a Americkým. Jak se liší uspěšná Čínská finanční gramotnost od té Evropské,Americké nebo Ruské. Proč jsou Asiaté tolik uspěšní v expanzi svých výrobku do světa a proč se z jejich příkladu nepoučí svět!

      1. Já bych tu otázku položil
        Já bych tu otázku položil ještě jinak: Proč mají Číňani touhu upovat zkrachovalé nebo krachující firmy, o které žádný Američan nebo Evropan nemá zájem?
        A jen upozorňuji, že odpověď nemusí nutně vyznít pro Číňany pozitivně a naopak pro „zápaďany“ negativně…


        1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
          Anonymsays:

          No asi za to může
          No asi za to může „selský“ rozum. To je asi tak stejná otázka, jako proč si královna anglická kupuje a udržuje pozemky.
          Evropané a Američané chtějí „rychlé“ peníze, prostě mít teď hned aspoň 30 procent, jinak je to nezajímavé. Číňané se na to dívají tak, že jim stačí i 5%, pokud budou růst.
          Jenže ono mít 30% ročně s poklesem 20% ročně, nebo 5% ročně s nárůstem 5% ročně jsou geometrické řady. A protnou se opravdu rychle

          1. Ne, to není vůbec stejná
            Ne, to není vůbec stejná otázka jako… Ta vaše analogie s anglickou královnou je úplně nesmyslná.
            Několik takových čínských investic už zkrachovalo. A upřímně ani Fiskeru nevěštím nijak úspěšnou budoucnost. Budou se to snažit pořád obživovat jako Saab a nakonec stejně zkrachují. Snad jedním z mála opravdu fungujících investic v Evropě je Volvo, ale to jen proto, že Volvo nekrachovalo, ale prostě se ho potřeboval Ford zbavit, aby si zlepšil cashflow.


    1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      Ale já vím 🙂
      Fisker karma

      Ale já vím 🙂
      Fisker karma byl vybaven „výstražným“ systémem, který produkoval zvuk tryskového motoru, jestli to je zvuk z té stíhačky nemůžu potvrdit ani vyvrátit, nikdy jsem ji naživo neslyšel a ani tak dobré uši nemám.

    2. Letouny Aero L39C jsou
      Letouny Aero L39C jsou oblíbené hračky bohatců v USA.
      Dostaly se tam jako funkční stroje ze států bývalého ruského (sovětského) bloku, včetně ČR. Létá jich tam vícero – snad více než 200.
      I Elon Musk jeden z nich vlastnil – a pochvaloval si zážitek z létání s ním.
      („… létání jak v Top Gunu. Zábava …“ )
      http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/0/8/2/1203280.jpg

      Tenhle Albatros na obrázku s Fiskerem nevím komu patří, ale dotyčný se s ním nejspíšeš rád chlubí 🙂
      http://www.yarnellpics.com/Airplanes/L-39/14090435_grp3F#!i=1044136524&k=dw73KX3

      Albatrosy – to je jedna z dobrých „českých stop“ ve světě 🙂


      1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
        Anonymsays:

        Spíš „československých
        Spíš „československých stop“ ve světě.

        Vývoj tohoto letounu v Aeru dále pokračuje – viz portál
        l-39ng.cz

        1. Ač nechci Slovákům
          Ač nechci Slovákům ubírat nějaké zásluhy, tak přeci jen naprostá většina leteckého průmyslu i za ČSSR byla soustředěna v České části tehdejší republiky a i dnes ho má ČR oproti SR nesrovnatelně větší (upřímně ani o žádném na Slovensku nevím, což neznamená, že tam nějaký není).


          1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
            Anonymsays:

            napr. Virtual Reality Media,
            napr. Virtual Reality Media, a. s. (VRM) a Letecké opravovne Trenčín, a. s. (LOTN) dodava pre americku armadu velke letecké simulátory. U nas zastresene hlavne cez Letecký a obranný priemysel SR a Sario, detail nepoznam.


            1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
              Anonymsays:

              A na Moravě,
              obydlené

              A na Moravě,
              obydlené Slováky, kteří nedošli do Prahy, to je např. LET Kunovice – Aircraft Industries, a.s., kterou vlastní ruská společnost Ugmk.

Napsat komentář