Po letech mizení a znovuobjevování se elektromobilu Audi R8 e-tron je konečně vše jasné. Na autosalonu Ženeva 2015 se objevila finální verze s tím, že auto nabídne dojezd až 450 km.
foto: Audi
Výkon 462 koní, toč. moment 920 Nm, zrychlení z 0 na 100 km/h během 3,9 vteřiny, max. rychlost 210 km/h. Nyní už je konečně jisté, že elektromobil Audi R-8 e-tron se bude vyrábět. Sice v omezeném počtu, ale bude.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Autosalon Ženeva 2014: potvrzení Audi R8 e-tron, dojezd 450 km
Plně elektrická verze Audi R8 bude následovat krátce po klasické benzinové verzi. Pravděpodobně bude auto uvedeno na trh už příští rok. Jde již o druhou generaci vozu – první byla vybavena pouze 49kWh baterií.
Ta aktuální má 92kWh baterii, která už umožňuje i provoz při rychlostech kolem 200 km/h po dobu delší než 20 minut. To baterie s mírně nadpoloviční kapacitou neumožňovala a inženýři v Audi tento problém dlouho řešili.
A nakonec zdárně vyřešili. Baterie má tvar T, spoluvytváří středový tunel a nabízí energetickou hustotu 154 Wh/kg. Ta předchozí měla pouze 84 Wh/kg. Vyrábí si ji samotné Audi.
Aerodynamický koeficient nového malého sportovního kupé činí velmi dobrých 0,28. Rychlodobíjení bude možné přes CCS, ale i tak trvá kolem 2 hodin. Auto bude postaveno na nové konstrukci Audi Space Frame, která využívá mimo jiné i hliník a CFRP.
VIDEO
(video představuje nové Audi R8 se spalovacím motorem
a nebo to bude tim,ze tu
a nebo to bude tim,ze tu mame chorvata, ktery stavi vlastni e auto zponzorovane Eurodotaci, ve ktere sou i evropske automobilky
Tesla je amerika, to evropana nezajima, jako vyrobce aut.
To Audi je cim dal hnusnejsi, a je videt, ze se jim do konceptu eauta moc nechce,takze dizajn hnus, a tedy i vykon hnus….
prečo audi z 92 kWh baterie
prečo audi z 92 kWh baterie nevie dostať výkon viac ako 462 koní, ak Tesla vie dostať 700 koní pri 2 motoroch a 476 pri jednom z 85kWh? Možno to majú obmedzené kvôli chladeniu a aby mohli ísť na plný výkon dlhšie ako Tesla. Maximálka 210 je tiež na takéto auto slabá.
Možno majú chémiu v batériach postavenú tak, že z tej batérie nevedia dostať viac, možno kvôli prehrievaniu batérie lebo sa nechceli babrať s chladiacim systémom.
Kapacita batérií vyššia ako tesla, celkový aerodynamický odpor nižší ako tesla, hmotnosť predpokladám nižšia ako tesla ale dojazd kratší.
Možno toto auto bude rýchlejšie na okruhu ako tesla – nižšie ťažisko, hmotnosť a tvrdší podvozok, ale čo sa týka pohonného systému a batérií.
Celkovo to rozhodne nie je vrchol toho, čo dnešná technika poskytuje.
Audi bude urcite rychlejsi
Audi bude urcite rychlejsi na okruhu nez jednomotorova Tesla – ta se totiz zacne rychle prehrivat.
Avsak uvidime az uvolni novy software pro dvoumotorovou P85D, pak by to mohlo byt vice vyrovnane… Novy software P85D ma zvysit vykon ve vyssich rychlostech a zvednout maximalku na slibovanych 250km/h.
Ale at tak ci tak… Smekam pred Audi. Jakozto prvni zavedena automobilka dostane na cestu elektromobil s dlouhym dojezdem a jen o 7 roku pozdeji vuci Tesla Roadsteru
jenom cena holeho
jenom cena holeho akumulatoru je pres 1 milion Kc. Pokud Tesla srazi cenu na 100USD/kWh + DPH, tak to bude uz jen 300000 Kc.
92kWh * 100$/kWh * 24
92kWh * 100$/kWh * 24 (USD/CZK) * 1.21 (DPH) = 267.000Kc
To bych bral. S tim by se auto za milion vcetne dane uz urcite dalo postavit celkem bez problemu.
No, ale to drive jak 2020 stejne nebude… Aspon mame cas nasetrit
Budoucnost vypadá jistě
Budoucnost vypadá jistě zajímavě: http://cleantechnica.com/2015/03/04/energy-storage-could-reach-cost-holy-grail-within-5-years/
Koukám, že všechny
Koukám, že všechny automobilky nám neustále říkají, ja si nejpozději za dva roky krásně a daleko zařídíme…
Ony ty zprávy o významném
Ony ty zprávy o významném zaostávání automobilek oproti Tesle budou, bohužel, pravdivé…
To zial nie je o
To zial nie je o automobilkach. Je to o akumulatore.
Presne naopak, je to o
Presne naopak, je to o automobilkach. Ak to dokaze Tesla, Nissan ci Peugeot, preco to nedokazu ine automobilky? Nebude to skor v strnulosti a neochote ist do neistoty? Vsak nech sa s prvymi problemami vytrapi Tesla a my uz len prideme na trh s produktom, kde budu vsetky muchy vychytane. Akurat zabudaju, ze tie know-how ako vychytala muchy im Tesla a zrejme ani ine automobilky neprezradia a nechaju si to ako vyrobne tajomstvo.
a až to Tesla vychytá, tak
a až to Tesla vychytá, tak si ty automobilky tu Teslu (auto) koupí, rozeberou do šroubku nebo lépe do poslední elektrody, podívají se jak to tam ti kluci v americe vyřešili a pokud to nebude patentované, tak to okopírují, něco málo upraví a začnou s „vlastní“ produkcí….
patentovane to maji, ale
patentovane to maji, ale uvolnili je prave proto, aby je mohl kdokoli pouzit, vcetne tech „velkych zlych“ automobilek