Český nadšenec chystá elektromobil s dojezdem kolem 1000 km

auto elektromobil Jaromír Vegr Peugeot 106 elektrické auto

Znamý český elektromobilista Jaromír Vegr se údajně chystá překonat svůj rekord 502 km v elektromobilu na jedno nabití. Svůj Peugeot 106 Electric totiž hodlá vybavit bateriemi o kapacitě 110 kWh.

Rekordman Jaromír Vegr se svým elektromobilem Peugeot 106, ve kterém najel 502 km na jedno nabití!
foto: ČEZ

Jaromír Vegr již několik let působí jako předseda Občanského sdružení Elektromobily. To se, vzhledem k ustanovením nového občanského zákoníku, kdy byl zrušen termín „občanské sdružení“, nově přejmenovalo na APEL – Asociace Pro ELektromobilitu, zapsaný spolek. Premiéru měl již minulý týden na veletrhu Amper.

Mimo pravidelných jarních účastní na akcích E-tour Europe a  Wave Trophy připravují členové spolku již také třetí a poslední ročník Rallye Českou Kanadou. Tento čtvrtek se koná členská schůzka a všichni jsou prý zváni. Více se dozvíte na www.elektromobily-os.cz.

APEL, vlastní



24 komentářů u “Český nadšenec chystá elektromobil s dojezdem kolem 1000 km”


  1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Páně Jaromír
    Páně Jaromír Vegr,nechávaje si říkat náčelník,je pouhý velkohubý a namyšlený zmetek,naštěstí a v jeho neprospěch je to méně zdatný obchodník a svým přístupem k rozšíření elektromobility pouze škodí.

  2. Niesom elektrikar, ale
    Niesom elektrikar, ale nemohlo by sa elektroauto navrhnut tak, aby malo alternator, ktory by dobijal baterie a tym by predlzoval dojazd? Myslim ze pri hybnosti ake auta maju, by to bolo vramci rekuperacie dost napomocne dobyjanie ak by sa alternator prepojil s menicom napätia:
    http://menice-napatia.heureka.sk/we-12v-230v-2000w-2-zasuvky/specifikace/#section

    ak sa niekto vyzna, mohol by to skusit, ci by to nieco prinieslo.

    Samozrejme na vyrobu elektriny by mohol posluzit aj vykonnejsi alternator napr. 24V, na ktory by sa potom pripojil menic napätia a tym padom by sa dalo do baterri rekuperovat rychlejsie väcsie mnozstvo KW?

    prosim niekkoho kto sa vyzna aby mi vysvetlil ci by to bolo mozne. Vzdy som o tom rozmyslal, ale nikde som neprisiel na nejaku odpoved, ci by to fungovalo a tym padom by sa dalo na aute prejst viac kilometrov.

    Dakujem za vas cas, na vysvetlenie.

      1. Ale myslel som ze aj pocas
        Ale myslel som ze aj pocas jazdy by sa auto dobijalo, nie iba pri brzdeni.
        treba vyuzit vsetky mozne vonkajsie vplyvy na to aby sa automobil mohol dobijat pocas jazdy. Vyuzit treba aj veternu silu:
        https://www.youtube.com/watch?v=Za3t3TqNWLk

        alebo:

        https://www.youtube.com/watch?v=STxTMftVwls

        Myslim ze casom ked bude po ceste jazdit viac EV bude problem s nabijanim. Uz teraz je problem, ked viacero aut musi cakat na rychlonabijackach. Aky zmysel ma potom vlastnit EV ak musim cakat na druheho, pokym si nabije bateriu?

        infrastruktura uz zaostava – nestiha s vyvojom a majitelia zacinaju byt nervozny. Takto sa elektromobilita dalej neposunie.

        1. V soucasne dobe jsou
          V soucasne dobe jsou rychlonabijecky velice pomale, max 50kW. Do budoucna je treba minimalne dvojnasobek, spise 3-4 nasobek, tak aby jedna nabijecka dokazala za stejny cas obslouzit vice EV. Anebo vice stojanu…

          A to s tim dobijenim za jizdy snad nemyslite vazne… 1. Aprila bylo vcera 😀
          Kdyz zvednete odpor vzduchu tak samozrejme ujedete mene km!


        2. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
          Anonymsays:

          to tak možná zaparkovat na
          to tak možná zaparkovat na střeše nejvyšší budovy proti větru a čekat nějaký ten týden až přibude kilometr dojezdu :-))

        3. To nedává u elektromobilu
          To nedává u elektromobilu smysl. Je to jako kdyby jste měl za jízdy zataženou ruční brzdu. Došlo by ke zvýšení energetické náročnosti na 1km. Zkrátil by se dojezd . Když brzdím nebo jedu s kopce. Motor sám pracuje jako generátor rekuperuje (Přeměňuje kinetickou energii na elektrický proud a dobíjí akumulátory ).

    1. Výkon alternátoru v
      Výkon alternátoru v osobních vozech je 840W (70A/12V Benzín U Naftových jsou výkonnější 90A/12 )
      Výkon motoru/generátoru u osobního Elektromobilu Nissan Leaf. V Kombinovaném provozním režimu je spotřeba – 15 000W. Výkon Střídavého synchronního elektrického generátoru je až 80 000W


  3. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Když si naskládá baterie
    Když si naskládá baterie na přívěsný vozík, tak může najezdit i 2000 kilometrů


    1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      To je blábol někoho,kdo si myslí,že vozík za autem jede
      To je blábol někoho,kdo si myslí,že vozík za autem jede zadarmo.I s prázdným vozíkem mi můj ampérmetr ukazuje o 100A víc


  4. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Vy nevíte kolikátého
    Vy nevíte kolikátého dneska je? Tisíc kilometrů přeci nemůže ujet. To je proti fšem zákonům fyziky, ropiky a ekologiky. To by pak nikdo nekoupil už žádnýho čmouda, přeci. To tedy ne!

    1. Mne sa to nezdá až také
      Mne sa to nezdá až také nemožné. Keď priestor na zadných sedadlách narve baterkami (LiFeYPO4), tak by to bolo možné. Akurát mi uniká zmysel – asi len kvôli dosiahnutiu rekurdu, lebo na každodenné jazdenie by som prevlačoval zbytočne niekoľko 100 kg.


  5. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    A já tam dám 125,5 kWh
    A já tam dám 125,5 kWh baterčičku a nesnažte se mě někdo překonat nebo…


    1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      Dobrý den,
      pokud si

      Dobrý den,

      pokud si pamatuji z lednové schůze, měla by to být Mia.

      Pokud to tedy jako tradičně není od Vás aprílový žert, jak jsme zvyklý.


  6. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Na Amperu jsem s panem
    Na Amperu jsem s panem Vegrem mluvil a říkal, že rekord chce překonat v jiném vozidle než jeho Peugeotu 106 Electric.

Napsat komentář