Pod pokličkou elektromobilu BMW i3

auto elektromobil BMW i3

Elektromobil BMW i3 platí v mnoha ohledech za nejpokročilejší auto dneška. Munro & Associates ve videu ukazují proč tomu tak je.

Baterie elektromobilu BMW i3 je vybavena pokročilým systém klimatizace
foto: Munro & Associates

Firma Munro & Associates se specializuje na rozebírání strojů a prodej svých poznatků dalším firmám (de-facto reverzní inženýrství). Zprávu o elektromobilu BMW i3 si zájemci mohou koupit za rovných půl milionu dolarů.

Aby lidé v Munro ukázali že vědí co dělají, nechali vyrobit překvapivě nepříjemným hlasem namluvené tříminutové video, které ukazuje vnitřnosti elektromobilu BMW i3 a vyzdvihuje některé z jeho mnoha předností.



11 komentářů u “Pod pokličkou elektromobilu BMW i3”

  1. http://www.youtube.com Jsou tam
    http://www.youtube.com Jsou tam ještě další dva videa od stejného zdroje. (Carbon Fiber, Interior )
    O víkendu jsem využil nabídky testovací jízdy s BMW i3 v CarTec Group s.r.o..Ostrava. Jedna hodina seznamování–testování utekla nezadržitelně rychle . Jízda s BMW i3 je opravdový zážitek . Zajímalo mě jak pracuje prodlužovač dojezdu „ReX“ range extender . Dozvěděl jsem se, že podle zbytkové kapacity. Řídící systém sám reguluje výkon „ReX“ range extenderu v rozsahu od 1500- do 4500 ot/min, a to ve třech výkonových modech. Podle momentální potřeby, na výrobu el. energie.
    Při poklesu kapacity akumulátoru pod 5% „ReX“ range extender pracuje i při zastaveni elektromobilu (stání v koloně ). Dokud kapacita akumulátoru nepřesáhne 5% Pak Řídící systém „ReX“ sám vypne. Pokut je elektromobil stále v klidu .
    http://www.auto.cz/bmw-i3-rex-muze-byt-nebezpecne-hlasi-consumer-reports-83535


      1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
        Anonymsays:

        Právě aby se to nevybilo
        Právě aby se to nevybilo na 0%, tak to sníží max. výkon el. pohonu. Když bude slabá baterie, tak žádný kopičiny, protože REX nenahrazuje nabitou baterii.

      2. Jak jsem psal. Tak jsem měl
        Jak jsem psal. Tak jsem měl Jen jednu hodinu na seznámení a testování .
        To je hrozně málo času Na tak sofistikovanou hračku .
        V PDFku (ceník příplatkové výbavy) píšou 25 kW/ 55 Nm (34 k) při 4 300 min ̄1.
        Řídící systém omezení výkonu ? Tipuji . Při hodnotě nabití baterie pod cca 10-15%. Při této hodnotě se automaticky aktivuje Spustí REX Range Extender .
        Spalovací motor ve voze BMW i3 REx je možné zapnout manuálně v případě, že je baterie nabitá na méně než 75%. Doporučuje se aktivovat, pří plánované delší trase.
        REX váží přibližně 120kg .To má vliv na zvýšenou spotřebu el. o 0.6kWh /100km . Pomalejší Zrychlení 0–100 km/h o 0.7 s a kratší dojezd min o 10km v čistě elektrickém modu.

        Také jsem se dozvěděl, že je možné volit v příplatkové výbavě. Mezi vytápěním elektrickým, nebo pomocí reverzního tepelného čerpadla, ale jen pro verzi bez REX (podle ceníku příplatkové výbavy)
        http://www.bmw.cz/cz/cs/newvehicles/i/i3/2013/showroom/testdrive.html
        ( Aktuální ceník )
        Tet jsem koukal na ceník Pneumatiky 19″ 155/70 R19 —3 477,00 Kč
        U modelu s Rex jsou v předu a vzadu rozdílné rozměry. 19“ BMW i3 kola z lehké slitiny „Star-spoke 427“ s kombinovanými pneumatikami
        vpředu: 5 J x 19 / pneumatiky 155/70 R19, vzadu: 5,5 J x 19 / pneumatiky 175/60 R19

        V jednom Polském testu Přes všechnu chválu. Prohlásili že BMW i3 vypadá jako srážka ledničky s pračkou.

            1. Pane honza.t,
              můžete mi

              Pane honza.t,
              můžete mi prozradit, proč z videa v délce 7:40 celkově auto chválícího, dokážete vykousnout „vypadá jako srážka ledničky s pračkou“?
              Kategorie vzhledu je velice subjektivní a soukromá záležitost, tam vynášet veřejné soudy mi připadá dosti diskutabilní.

              (děkuji za zveřejnění odkazu)

              1. 1- Osobně se mi
                1- Osobně se mi elektromobil také moc líbí, až na boční linii. I když, v reálu to nevypadá tak hrozně, jak na fotkách. Osobně je pro mne právě verze s Rex jediná použitelná, protože umožňuje i dálkovou jízdu. Je to také největší trumf BMW i3.Rex je takový pomyslný záchranný kruh, který mi pomůže, když cestou nenarazím na funkční VNS.
                Je to nový revoluční výrobek a  ten má svoje nedostatky, které se musí odladit .(Rex je příliš hlučný a žíznivý )Elektromobil je jen 4 místný, kdyby to bylo alespoň 4.5 (4 dospělí + 1 dítě)
                TopSpeed.sk test: BMW i3
                Proč jen čtyři hvězdičky ?
                http://www.hybrid.cz/bmw-i3-ma-10-000-objednavek-ale-jen-4-z-5-hvezdicek-v-crash-testu
                Euro NCAP – 2013 BMW i3 – crash test (4 star) and ESC test (pass)

                2- Je to v tom videu řečeno (osobně mi také vzhled připadá jako kdyby někdo vzal Dva rozdílné vozy a složil s nich jeden. Něco podobného jako u Škody Romster ) Nadsázka na Srážku -ledničky s pračkou- Je to v kontextu, na použité technologie.
                Topení/Chlazení kterým elektromobil může disponovat. Na Stejném principu pracuje lednička. Tepelné čerpadlo.
                Pohon elektromobilu obstarává střídavý elektromotor. Stejně jako v pračce. Je hlavním elektrickým komponentem elektromotor, který otáčí bubnem a udává výkon stroje .

                Jiný Test od stejného redaktora
                (PL) Nissan LEAF – test i jazda próbna

      3. Ano, to je velmi zajímavá
        Ano, to je velmi zajímavá otázka. Myslím, že už tady někdo tvrdil, že i3 s téměř vybitou baterkou dokáže na REX jet po dálnici dlouhodobě ustálenou rychlostí blízkou té povolené. To se mi zdá těžko uvěřitelné.
        V tech. údajích (FAQ z českého webu BMW 07/2013) se uvádí max výkon REX 25kW/4300ot.

Napsat komentář