Nové elektromobily TNT rozvezou denně až 100 zásilek

auto elektromobil TNT Citroen Berlingo

polečnost TNT rozšířila svůj vozový park v České republice o dva elektromobily. Je tak první expresní přepravní společností u nás, která používá tento typ vozidel denně v ostrém provozu.

TNT je jednou z největších expresních přepravních společností na světě. Denně přepraví téměř milion zásilek od písemností a balíků po paletované zboží. Společnost provozuje silniční a letecké sítě v Evropě, na Blízkém východě, v Africe, jihovýchodní Asii a na Americkém kontinentu.
foto: TNT

Jeden z elektromobilů potkají zákazníci v centru Prahy, druhý potom v centru Brna. TNT rozveze novým elektromobilem po Praze denně téměř 50 zásilek, většinou se přitom jedná o přepravu menších balíčků pro firmy v centru města.

V Brně se jedná o podobný počet, přičemž zákazníci na Moravě stejně jako v Praze využívají služeb TNT pro přepravu menších zásilek, větší vůz pak vozí i paletové zásilky.

Rozšíření vozového parku v České republice o elektromobily je součástí globální strategie společnosti TNT se záměrem snižovat uhlíkovou stopu. Společnost celosvětově vlastní flotilu téměř 200 vozů s alternativním pohonem.

Kromě ekologičtějšího provozu vozidel sleduje TNT také uhlíkovou stopu svých budov, optimalizuje přepravní trasy svých vozidel a odroku 2012 využívá ekologičtější balící materiál, díky němuž dojde ke snížení emisí CO2 až o 4,9 tun za rok.

Dva roky testování a poté do provozu

Zapojení elektromobilů do ostrého provozu v České republice je výsledkem dvouletého testování elektromobilů od různých výrobců, přičemž jedním z nejdůležitějších kritérií byl reálný dojezd vozidla na jedno nabití.

auto elektromobil TNT Citroen Berlingo

foto: TNT

Pro pražský rozvoz zásilek byl nakonec po testovacím provozu na centrále v Chrášťanech vybrán sériově vyráběný , do provozu v Brně se zapojil dodávkový vůz od českého výrobce přestavěný z automobilu Citroën Jumper.

„Kromě ekologického provozu nám elektromobily v budoucnu umožní zajištění služeb pro naše zákazníky i v centrech měst, kde do budoucna očekáváme snahu o větší regulaci provozu s důrazem na snižování emisí,“ říká Miloš Malaník, generální ředitel TNT pro Českou republiku.

„V poslední době se navíc u našich zákazníků setkáváme s poptávkou po ekologicky šetrné přepravě zásilek, někteří dokonce přímo žádají přepravu elektromobilem,“ dodává Miloš Malaník.

Kvůli nízké hustotě dobíjecích stanic pro elektromobily v České republice zatím není možné nasadit elektromobily na delší rozvozové trasy. Společnost TNT nicméně počítá se zavedením rozvážky pomocí elektromobilů tam, kde to bude možné, alespoň v centrech větších měst.

Maximální dojezd, kterého lze na jedno nabití dosáhnout, se pohybuje u automobilu Citroën Jumper okolo 190 km, u vozu Citroën Berlingo pak 150 km. Skutečný dojezd je pak ovlivněn výškovým profilem trasy, způsobem jízdy řidiče, přepravovanou hmotností nebo využitím výbavy vozidla.

tisková zpráva



11 komentářů u “Nové elektromobily TNT rozvezou denně až 100 zásilek”

  1. „V poslední době se
    „V poslední době se navíc u našich zákazníků setkáváme s poptávkou po ekologicky šetrné přepravě zásilek, někteří dokonce přímo žádají přepravu elektromobilem,“ dodává Miloš Malaník. Tak to jim fakt nežeru.

    Snižovat spotřebu vozu je dobrá věc, ale už to s tím snižováním škodlivosti CO2 přehánějí. Zvlášť když poslední dobou se vynořuje stále více vědců, kteří jsou proti globálnímu oteplování. A poukazují na to, že jde hlavně o business s emisními povolenkami a dalšími rádoby spásnými nápady na záchranu planety Země.

    1. Ano, zní to velmi
      Ano, zní to velmi marketingově. Ale když si zvyknete na to, že auto nehlučí, netřepe se a nesmrdí Vám pod nosem, jsou Vám všichni vědci i globální oteplovači ukradení. Prostě ten na místě rozdíl vidíte, cítíte a slyšíte. Tedy vlastně necítíte a neslyšíte. A o tom elektromobilita je.


        1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
          Anonymsays:

          Ono když k vám přijede
          Ono když k vám přijede přepravce naftovou dodávkou, tak obvykle nechá běžet motor a když k tomu autu přijdete, tak si užijete trochu štiplavého smradu. Věřím, že nejsem jediný, kdo to nemá rád.

          1. Legrace je, že musí.
            Legrace je, že musí. Protože vypínáním motoru a startováním při každé krátké zastávce by to auto za chvíli zničil. Takže stejně jako taxikáři má nastartováno stále. I když ti to mají kvůli pohodlí svému a zákazníka – v zimě si topí, v létě klimatizují. Všechno má ovšem jednoduchý dopad. Smrad, hluk a vibrace všude, kam se s tím pohnou.


            1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
              Anonymsays:

              Proč by to ničil? A co
              Proč by to ničil? A co systém startstop?
              To že je línej vypnout motor,že ho to zdržuje je hloupost,je to jen lidská lenost!
              Udivuje mne, kam se diskuse strhla?
              Čekal bych tu otazku, proč jen 2 vozy, a to každy jiny typ?
              Asi to pociti 2 zakaznici denne,ze prijela elektricka zasilka 🙂

              1. Pro Systém start-stop Musí
                Pro Systém start-stop Musí být automobil upraven ( akumulátor s větší kapacitou,inteligentní dobíjení , kvalitnější startér, nebo rovnou startér-generátor v jednom zařízení ) a i ten, když je akumulátor vybitý častým startováním. Motor nechá běžet, protože už by ho taky nemusel natočit . Ano Pořád je tu lidský faktor. Lenost . První 2 vlaštovky. Kdo bude další ? Jestli pak budou někdy i rozvážkové vozy ve variantě hybrid?

    2. Právě u doručování
      Právě u doručování zásilek dává elektromobil Smysl na druhou . Kolega si takto přivydělával rozvážel noviny po večerech Klasické auto vykazovalo mnohem kratší životnost spojky a startéru. K tomu ještě vysokou spotřebu .
      Globální změna klimatu neprobíhá ? Tak proč mizí ty ledovce na polech. Proč už na horách není sníh, a musí se mnohem více uměle zasněžovat .
      Chápu stokrát opakovaná lež se stává pravdou (Paul Joseph Goebbels)

      1. Ale ano, klima se mění,
        Ale ano, klima se mění, jenže pořád se vedou spory o to, jestli na tom má vliv člověk nebo jde o přirozený děj. Klima se v minulosti měnilo i bez průmyslově založených tvorů jménem člověk. Takže otázkou za milión je, jestli jde o přirozený děj, pokud ano člověk to ovlivňuje tím pádem nepatrně. Potom strašením o konci světa a obchod s CO2 je jen výnosný obchod. Ten panel o klimatických změnách jménem IPCC se ukazuje jako diskutabilní. Je proslaven dehonestací vědců, kteří přicházejí s jiným tvrzením, dále jeho osobnosti vycházejí ze starých pouček, které se za poslední dobu změnily a poslední věc je napojení těchto tzv. vědců z IPCC na politiky a světový business. Takže se nedivte mým skeptickým postojům. Prostředí bychom měli chránit před zničením, ale vše s mírou.

        Co se týče elektromobilů, jejich přínos nezpochybňuji, jen nevěřím tomu, že zákazníci vyžadují elektromobily, zvlášť, pokud uvážíme, jak nízká povědomost o elektromobilech v naších končinách je.

        1. Jen v Brazilii se vykácel
          Jen v Brazilii se vykácel Prales o rozloze větší než je rozloha Francie a co Ausatralie, Indonésie , Afrika . Kde se děje něco podobného .
          Prales
          Spalování fosilních paliv vzrůstá. Průmysl / Doprava. Lodní doprava v mezinárodních vodách Nezná omezení emisí. Letecká doprava má také obrovské palivové nároky.Jeden Boeing 787 pojme 138 898 l paliva.
          1.část domov aneb kam směřuje naše cesta
          Země-krásná-neznámá-III-(22)-Konec-ropy.avi
          Nejlidnatější města světa
          Já v tom mám jasno ! Korporace vydělávají . Peníze o kterých se nám ani nezdá. Kupují si vědce i vlády.

Napsat komentář