Čínské hybridy BYD brzy v prodeji

hybridní automobil BYD F3DM

Čínská automobilka BYD Auto, součást společnosti BYD zabývající se výrobou baterií, už delší dobu připravuje své hybridní automobily. První připravovaný hybrid s označením F3DM byl proti očekávání schválen čínským Ministerstvem průmyslu a informačních technologií dříve a může jít do výroby a poté do prodeje, oznámily noviny Beijing Times. BYD tvrdí, že hybrid F3DM bude mít dojezd 109 km pouze na elektřinu s tím, že doplňkový spalovací motor o objemu 1,0 l nabídne zvýšení dojezdu. Celý hybridní pohonný systém pochází z dílny BYD. Hybrid půjde do prodeje nejprve ve 14 velkých městech Číny jako je Šanghaj, Peking, Nanjing a další. Podle výrobce je životnost lithium-iontových baterií využitých v jeho hybridech zhruba 10 let nebo 600 000 km s tím, že nabití na 50% trvá pouhých 10 minut s využitím speciální nabíječky. Plné nabití pak trvá sedm hodin. Všechno to vypadá velmi zajímavě a přirozená nedůvěra v čínské výrobky nám velí ostražitost, nicméně faktem je, že známý investor Warren Buffet nedávno investoval do BYD 230 mil. dolarů skoupení 10% podílu. Zřejmě zde vidí zajímavou příležitost – jak by také ne, na tak obrovském a rychle bohatnoucím trhu jako je Čína.

gasgoo



2 komentářů u “Čínské hybridy BYD brzy v prodeji”


  1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Konečně se hnuly ledy a to
    Konečně se hnuly ledy a to nakonec z Číny. Když jsem byl před pěti na exkurzi v Ml. Boleslavi, zeptal jsem se, zda vyvíjejí také elektomobily jako je Th!nk. Bylo mi řečeno, že nic takovéto se nedělá a dělat nebude. Škoda, že nyní nejen Škoda v tomto odvětví pokulhává a plánuje podle VW něco za 5 až 7 let.

    1. ono to možná nakonec
      ono to možná nakonec nebude tak zlé, i evropské automobilky už si uvědomily nutnost, či spíše nezbytnost podpory elektromobilů a plug-in hybridů. možná ne ve škodě, ale určitě ve volkswagenu se tímhle zabývá spousta a spousta inženýrů a výzkumníků. faktem je, že dříve než za těch čtyři až pět let na trhu nejspíš nic opravdu kloudného nebude, alespoň ne od velkých evropských automobilek.

Napsat komentář