Audi potvrdilo autonomní elektromobil A9 e-tron

auto Audi A8

Velká ofenzíva koncernu Volkswagen v oblasti elektrické mobility bude mít vlajkovou loď se čtyřmi kruhy. Audi A9 e-tron bude elektromobil pro rok 2020 s plně autonomním řízením.

Na obrázku je Audi A8. Nová Audi A9 e-tron s ní nejspíš bude po designové stránce mnoho sdílet.
foto: Audi

V roce 2025 chce koncern Volkswagen vyrábět 2 až 3 miliony elektrických aut ročně. Audi A9 e-tron bude vlajkovou lodí tohoto snažení. Vyrábět se má začít v roce 2020.

Nabídne 4. úroveň autonomního/robotického řízení. Bohužel už není upřesněno podle které klasifikace, zda americké nebo té od SAE. V obou případech jde ale téměř o stejné schopnosti: umět dojet z místa A do místa B bez lidského zásahu nebo i jen pozornosti.

To je ostatně to, co slibuje Tesla už na léta 2017/2018 a pravěpodobně prvním takto vybaveným vozem bude očekávaný elektromobil Tesla Model 3. Už dnes Tesla Motors nabízí technologii Tesla Autopilot, která ale odpovídá spíše úrovni 2.

Nové Audi A9 e-tron bude využívat podobnou technologii jako A3 e-tron, Audi R8 e-tronAudi Q6 e-tron.

Rupert Stadler, šéf Audi, aktuálně magazínu Autocar potvrdil, že auto půjde do výroby v roce 2020 a nabídne dojezd až 500 km. A že do té doby bude mít značka v nabídce tři elektromobily a celkově čtvrtina nabídky bude elektrická.

Základní specifikace Audi A9 e-tron by měly být: baterie 95 kWh – dojezd 500 km, příplatkové 11kW indukční bezdrátové nabíjení, hliníkový rám, pohon všech čtyř kol, tři elektromotory (jeden vpředu, dva vzadu), celkový výkon 429 koní + sportovní mód až 496 koní. Zrychlení 0-100 km/h za 4,6 sekundy a max. rychlost 211 km/h.

Anebo si můžete koupit Tesla Model S P100D. Hned teď.



9 komentářů u “Audi potvrdilo autonomní elektromobil A9 e-tron”

  1. VW-Chef Matthias Müller
    VW-Chef Matthias Müller prohlasil, ze myslenka vlastni vyroby akumulatorovych clanku je z nakladoveho hlediska „vtip“.
    Tak by me zajimalo, kde Audi vezme tolik baterii na jejich velkohuba prohlaseni.
    Zrejme budou ty jejich auta prodavat bez baterek a v ceniku bude polozka „zakaznik vybavi dle vlastnich pozadavku“.
    Akumulatorove clanky jsou nejdulezitejsi komponenta EV. VW bude asi kupovat z Ciny a tak se stane montovnou Cinanu.


    1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      Z nákladového hlediska
      Z nákladového hlediska vtip

      to se překládá = je to tak levné, že si na to ani nebudem půjčovat a postavíme to z průběžného provozního zisku

    2. Samsung a LG jiz „stavej“
      Samsung a LG jiz „stavej“ fabriky na baterky v Evrope, stavi tedy zatim jen Samsung, pro LG se teprv pripravuje teren tovarny, plany maji v Evrope hotove na 4 dalasi fabriky a hledaj se pro ne vhodna mista, ve hre je pro 2 z nich i CR 🙂 Celkove plany Samsungu pro Evropu jsou ohledne vystavby 4 tovaren do roku 2020 a kapacitama 40-45GWh baterii rocne (hodne-malo, netusim), spolupracuji s celym koncernem VW, takze je pravdepodobne ze ty fabriky na baterky budou stat nekde pobliz fabrik VW

      a v Cine bych se nebal toho ze neco nestihnou, fabriky na kde co tam vznikaj behem nekolika mesicu zcela bezne, jen pro ukazku tovarna Daimleru a BYD v Shenzhenu postavili za 7 mesicu, denne tam muze sjet z vyrobni loinky 6000 aut, jedno z aut tam vyrabenych ma bejt i Denza v poctu 40 tisic kusu rocne, tedy elektromobil s 47kWh baterkou, na tovarne spolupracovalo i ABB a LG


  2. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Tak to mají soudruzi skluz
    Tak to mají soudruzi skluz jenom 10let. Tedy v nejlepším, ale realita bude spíše vyšší.
    PS: pro administrátora máte tam neskutečně otravnou zvukovou reklamu.

Napsat komentář