Autosalon Paříž 2016: nový Smart ED

auto elektromobil Smart ForTwo ED autosalon Paříž

Elektromobil Smart ED se sice pořád ještě prodává, ale slyšet o něm moc není. V půlce roku 2012 jsme si vyzkoušeli jeho třetí generaci a o čtyři roky později je tu generace čtvrtá.

Nový Smart ForTwo ED se v celé své kráse představí světu na autosalonu v Paříži začátkem října
foto: Smart

Elektromobil Smart fortwo ED čtvrté generace se ve světové premiéře představí na autosalonu v Paříži 2016. Bude tomu dva roky po uvedení redesignu fosilního Smart fortwo.

Smart ForTwo Electric Drive (ED) bude opět k dispozici jako kupé i kabriolet. Elektromotor vzadu nabídne 80 koní (o 6 víc než třetí generace), z 0 na 100 km/h zvládne zrychlit pod 12 vteřin. Na jedno nabití ujede 160 km dle NEDC.

Zásadním vylepšením projde nabíjecí systém. Auto bude možné údajně dobít z 230V zásuvky během pouhých 2,5 hodiny, a to díky 7,2kW palubní nabíječce. To znamená baterii o kapacitě kolem 18 kWh. Předchozí generace měla 17,6 kWh.

Poprvé bude v nabídce Daimleru také plně elektrický Smart ForFour. Ani tady ale zatím nejsou známy přesné specifikace.



17 komentářů u “Autosalon Paříž 2016: nový Smart ED”


  1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Vylepšený nabíjecí
    Vylepšený nabíjecí systém? Já měl za to že Smart se nabíjel přes AC až 22kW…..nebo se pletu?


    1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      Mate samozrejme pravdu, ale
      Mate samozrejme pravdu, ale jednalo se o priplatkove vybaveni asi za 80.000, neviim presne


    2. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      Ano, Smart půjčený od
      Ano, Smart půjčený od E.ONu měl možnost nabíjet 22 kW z 400V/32A (nebo Mennekes 32A), samozřejmě jištěno 3X 32A. 10% baterie za 5 min, tedy např. baterii ze 40% na 100% za 30 min! Dojezd 95 až cca 130 km dle stylu (17,6 kWh). To se to jezdilo! Tohle kdyby měl Leaf a další „jednofázovky“, nepotřebujeme rychlonabíječky!


        1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
          Anonymsays:

          Ano, také mi bylo při
          Ano, také mi bylo při Smartovi skoro jedno, kolik má zásuvka jištění (byl jsem rád i za 16A), hlavně, že byla třífázová! Rychlost nabíjení byla jen o příslušný poměr menší (např. 16/32A, tedy o polovinu). Pro veřejnost by se dalo také uvést, že zásuvka 400V/32A pětikolík umí utáhnout 3 Nissany Leafy najednou s palubní nabíječkou 6,6 kW (každé auto na 1 fázi) nebo 1 Renault ZOE nebo 1 Smart. To hovoří za vše.

Napsat komentář