Ford připravuje testovací jízdy ve virtuální realitě

auto Ford virtuální realita

Rozvoj virtuální reality (VR) dost možná v následujících desetiletích od základu změní náš způsob života. Ford využívá virtuální realitu při navrhování nových modelů a začíná zkoumat také možnosti této technologie v prodeji aut.

Technologie virtuální reality v budoucnu umožní důkladné seznámení s novými produkty včetně aut, a to z pohodlí domova
foto: Ford

„Potenciál je prakticky neomezený. Dokážeme si třeba představit, jak zájemce o SUV vyrazí na zkušební jízdu pouštními dunami, aniž by opustil domov,“ řekl Jeffrey Nowak, ředitel digitálních technologií ve Ford Motor Company.

„Nebo když zvažujete pořízení auta do města, můžete zůstat v pohodlí svého domova, odpočívat v pyžamu a vyzkoušet přitom ranní odvoz dětí do školy v dopravní špičce, zatímco ony ve skutečnosti dávno spí,“ dodal.

Už dnes mohou lidé při nakupování na internetu vyzkoušet, jak by jim slušely vybrané brýle nebo oblečení. A dokonce i to, jak by konkrétní vůz vypadal před jejich domem.

Sheryl Connelly, která ve Fordu analyzuje budoucí trendy, ale říká, že možností je někdy příliš mnoho a zákazníky trápí rozhodovací dilema.

Kromě praktických finančních otázek se lidé při nákupu auta rozhodují „čistě na základě emocí“ a zkušební jízda může být klíčovým „prvním rande“ mezi zákazníkem a jeho potenciálním novým vozem.

Díky virtuální realitě by zákazníci měli možnost vyzkoušet různé modely v místě a čase, které si sami vyberou, a navíc po libovolně dlouhou dobu. Tím by ještě před první návštěvou dealerství získali přesnější představu o tom, jaké auto vlastně chtějí.

Technologie virtuální reality by dokonce mohla zprostředkovat charakteristickou vůni v interiéru vyhlédnutého modelu. Ford již využívá virtuální realitu při navrhování nových modelů.

Moderní zařízení v designérském studiu Fordu v německém Kolíně nad Rýnem umožňuje designérům důkladně si prohlédnout celý vůz ještě předtím, než vznikne první prototyp. Díky tomu mohou rychleji a efektivněji doladit výběr materiálů, jejich povrchovou úpravu i slícování a zpracování dílů.

Při práci na nové generaci Fiesty využili designéři Fordu virtuální realitu k nalezení nejvhodnějšího rozmístění ovládacích prvků, uspořádání palubní desky a umístění sedadel.

„Lidé se rozhodnou do tří minut, jestli se jim produkt líbí, a s autem to není jiné,“ říká Amko Leenarts, vedoucí globálního designu interiérů ve Fordu. „Už od prvního kontaktu si vytváříte vztah s vozem prostřednictvím vůní, hmatových vjemů nebo zvuku, jaký vydávají dveře při zavření.“

tisková zpráva



Jeden komentář u “Ford připravuje testovací jízdy ve virtuální realitě”

  1. Jasně Ford vymýšlí počítačovou hru kde auta značky
    Jasně Ford vymýšlí počítačovou hru kde auta značky Ford budou krásně úhledný a kolem budou jen krabice na kolech, tak aby člověk neodolal a na základě virtuálních vjemů odeslal objednávku. Já jim dávám rok maximálně dva.

Napsat komentář