Honda představila elektromobil a plug-in hybrid Clarity

auto Honda Clarity Electric elektromobil

Na autosalonu v New Yorku představila japonská automobilka Honda nové verze svého vodíkového auta Clarity. Tentokrát jde o elektromobil a plug-in hybrid.

Elektromobil Honda Clarity Electric nabídne reálný dojezd na jedno nabití asi 130 km. Auto se bude nabízet nejprve pouze k pronájmu v amerických státech Oregon a Kalifornie, čímž Honda de-facto potvrzuje, že jde o pouhé „compliance car“, tedy auto vyráběné kvůli splnění norem.
foto: Honda

Nové verze Clarity Plug-in Hybrid a Clarity Electric představují pro automobilku Honda konečně nějakou aktivitu v této oblasti dlouhá léta poté, co dala vale svému hybridu Honda Insight, který měl být hlavním rivalem pro vůz Toyota Prius.

Honda si od dvou nových verzí Clarity a starší vodíkové slibuje prodeje asi 75 000 kusů za první čtyři roky jen v USA. Což je podle nás značně optimistický odhad.

Plně elektrická verze Clarity totiž nabídne reálný dojezd pouhých 130 km při 25,5kWh baterii. V době, kdy jdou na trh modely jako Chevrolet Bolt, Tesla Model 3 nebo nový Nissan Leaf s reálnými dojezdy mezi 300 až 400 km. Cena Clarity Electric má být přitom srovnatelná s těmito modely, tedy kolem $35 000 před dotacemi.

Interiér Honda Clarity Electric

Interiér Honda Clarity Electric
foto: Honda

Hlavním tahounem prodejů by tedy snad měla být plug-in hybridní verze Clarity Plug-in Hybrid, která by měla konkurovat velmi úspěšné novince Toyota Prius Prime (druhé nejprodávanější auto do zásuvky za leden-únor 2017 s 5959 kusy celosvětově hned po Renault Zoe.

Na jedno nabití ujede Clarity Plug-in Hybrid slušných 67 km, zatímco Prius Prime zhruba polovinu. Hlavní pohonnou jednotkou je 1,5l čtyřválec naladěný na Atkinsonův cyklus. Celkový dojezd tak dosahuje 528 km.

Elektromotor plug-in hybridu má výkon 181 koní, baterie kapacitu 17 kWh. Nabije se z 240V zásuvky během 2,5 hodin. Očekává se EPA 105 MPGe a pro řidiče budou k dispozici tři jízdní módy Normal, Econ a Sport.

Dále je přitomen HV mód pro udržování nabití baterie, který lze zapnout kdykoliv v kombinaci s jedním ze tří zmíněných. Auto se bude prodávat ve standardní výbavě a prémiové Touring.

Honda



21 komentářů u “Honda představila elektromobil a plug-in hybrid Clarity”


  1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Hmm, myslym ze budu prekvapeny tymi predajmi… Na to aby
    Hmm, myslym ze budu prekvapeny tymi predajmi… Na to aby obdrzali nejake bezemisne kredity v USA tak musia aj daco predat nie? Ci im staci predstavit model? Budu to musiet ludom asi rozdavat aby im to nezhnilo na parkoviskach.


  2. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Vidět tuhle fotografii v roce 1980, tak bych ten dizajn snad
    Vidět tuhle fotografii v roce 1980, tak bych ten dizajn snad nějak skous… Ale v roce 2017 ? To snad ani nemůžou myslet vážně…:-))) Dizajnové oddělení Hondy mělo radši koupit cihelnu….

    1. Sice je to smutne, ale nioliv prekvapujici – zakonodarce
      Sice je to smutne, ale nioliv prekvapujici – zakonodarce automobilky nuti do neceho, na co doba pro masove nasazeni zatim nedozrala tak to samozrejme resi cestou nejmensiho odporu.
      Kategorii „male mestske auto“ (v evropskem smyslu) americani neuznavaji, a velke EV jim zatim vetsinou nedava ekonomicky smysl (az na par EV nadsencu v Kalifornii americani skoro vsechno prepocitavaji na to, jestli se jim to vyplati).


  3. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    pri čítaní tohto článku som sa stále pozeral na dátum,
    pri čítaní tohto článku som sa stále pozeral na dátum, či som neskočil niekde do 2011….no a nie, to je fakt 2017.

    Hondo hondo, ty nedopadneš dobre 🙁

Napsat komentář