Volkswagen se paktuje s čínskou BYD

Volkswagen Up!

Německý koncern Volkswagen to nejspíš s plug-in hybridyelektromobily myslí docela vážně. Nasvědčuje tomu minimálně úsilí které vyvíjí v oblasti baterií. Už déle než rok spolupracuje se společností Sanyo na vývoji lithium-iontových baterií. Sanyo je největším světovým hráčem v oblasti baterií pro notebooky a mobilní telefony. Už v roce 2015 chce tento výrobce produkovat až 10 mil. baterií měsíčně, což by stačilo pro 1,7 mil. automobilů. Kromě toho Sanyo dodávalo baterie také pro hybridy značek FordHonda. Před pouhými třemi měsíci Volkswagen navázal úzkou spolupráci s Toshibou na vývoji elektromobilu vycházejícího z konceptu Volkswagen Up. Nyní se rozhodl spolupracovat také s čínskou automobilkou BYD. Ta na domácím trhu už před časem uvedla první plug-in hybridní auto, zájem je však nevalný. Přesto jsou všeobecně do BYD Automotive vkládány velké naděje. A známý finančník Warren Buffet navíc vložil i nemalou dolarovou investici. Čína představuje pro Volkswagen důležitý trh, jen během dubna tam prodal 121 000 vozů. BYD má obrovské možnosti v oblasti výzkumu a vývoje, levnou výrobu a především pevnou pozici na domácím trhu. Navíc, už včera jsme přinesli informace o tom, že Čína hodlá i nadále snižovat průměrnou spotřebu svých automobilů, a to především důrazem na malé městské vozy. Volkswagen si společným vývojem s BYD pojistí přítomnost modelu Volkswagen Up! na čínském trhu. Spolupráce s domácí automobilkou nemůže být v tomto případě krokem vedle.

earth2tech



3 komentářů u “Volkswagen se paktuje s čínskou BYD”


  1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Evropa prohrava. V vsimnete
    Evropa prohrava. V vsimnete si, ze mezi spolecnostmi, se kterymi chce VW spolupracovat na zasadnich technologiich pro elektromobily neni jedina evropska spolecnost. Podekovat za to muzeme samotnemu VW, ale i ostatnim evropskym automobilkam. Ty leta zily v naftovem opojeni a vyvoj, ale hlavne prakticke nasazeni elektropohonu, ignorovaly. Zatimco japonsti vyrobci ziskali za minule desetileti neocenitelne zkusenosti s vyrobou elektricke casti hybridnich vozu jako je Prius ci Civic, evropane se tvarili, jako ti chytri, kteri si nadosmrti vystaci s naftaky. Snaze japoncu vypilovat neco tak sloziteho, draheho a neefektivniho jako je hybrid se smali. Dnes jim usmev zatuhl a jezdi si k nim pro technologie. Takhle vypada zaostavani v praxi.

Napsat komentář