Autosalon Ženeva 2018: Renault EZ-GO je robotický elektromobil z budoucnosti

auto Autosalon Ženeva 2018: Renault EZ-GO

Francouzská automobilka Renault na ženevském autosalonu představila koncept robotického elektromobilu EZ-GO. Uvnitř připomíná mini-autobus.

Takhle si Renault představuje budoucnost městské dopravy na pomezí té osobní a hromadné
foto: Renault

Renault EZ-GO je robotický elektromobil schopný autonomního řízení úrovně 4. Jde o koncept, který jako kdyby vypadl z nějakého sci-fi filmu.

V jádru je to ale možná přesně takový typ auta, která příští dekáda přinese. Díky schopnosti plně autonomního řízení v běžném prostředí (úroveň 4) může být totiž vůz navržen zcela jinak, než jsme zvyklí.

Renault EZ-GO

Renault EZ-GO
foto: Renault

A to univtř i zvenčí. Interiér konceptu Renault EZ-GO připomíná ze všeho nejvíc prostředky hromadné dopravy. Ostatně, primárně je koncept určen pro služby sdílení aut.

Renault se nebojí zdůraznit, že jde o vůz navržený pro město. To znamená prostředí, kde je rychlost omezena na 50 km/h. Primárně tak má nahradit taxi a doplnit .

Renault EZ-GO

Renault EZ-GO
foto: Renault

Renault EZ-GO je pochopitelně součástí většího ekosystému. Doplňuje ho především aplikace, skrze kterou je možné si ho kamkoliv objednat.

Podobné koncepty „shuttlů“ se objeví poměrně často. Jeden z nich, Link & Go společnosti AKKA Technologies, jsme si ostatně mohli vyzkoušet i v Česku.

Renault EZ-GO

Renault EZ-GO
foto: Renault

Robotický elektromobil je pochopitelně vybaven palubním wi-fi, nabíječkami pro mobilní zařízení a také nájezdovou rampou pro vozíčkáře.

tisková zpráva



14 komentářů u “Autosalon Ženeva 2018: Renault EZ-GO je robotický elektromobil z budoucnosti”


  1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    A jakým způsobem se to pohybuje?
    Vypadá to, že ta kola

    A jakým způsobem se to pohybuje?
    Vypadá to, že ta kola jsou tam jen na parádu.

    1. Motory mohou být přímo v kolech, ve městě toto méně
      Motory mohou být přímo v kolech, ve městě toto méně energeticky účinné řešení nebude tolik vadit.
      Zajímavý je ten bezbarierový vstup Pro tělesně postižené nebo starší lidi výborné .
      Mě tam Chybí volant pro možnost autonomního nebo ručního řízení.

      1. Mohli by ste uviest zdroj, kde je podlozene, ze elektromotory
        Mohli by ste uviest zdroj, kde je podlozene, ze elektromotory v kolesach maju mensiu ucinnost ako elektromotory s prevodovkou a diferencialom?
        Hlavny problemom motorov v kolesach je velka neodpruzena hmotnost, ktora zhorsuje jazdne vlastnosti a kladie vecsie naroky na mechaniku motora.

        1. Praktická zkušenost ze
          Praktická zkušenost ze života
          https://cs.wikipedia.org/wiki/V%C3%AD%C5%99iv%C3%BD_proud

          http://www.hybrid.cz/elektricke-prase-nova-generace-motocyklove-legendy-jmenem-cezeta

          Elektrokola Nabojový pohon je energetický naročnější než středovy.
          Bylo napsáno mnoho recenzí .Nábojový motor Zvýšený odběr proudu . Nejvíce je to poznat v táhlých kopcích Kdy se nábojový pohon může i přehřát a vypnout, nebo i poškodit.
          http://www.ebike.cz/test-jizda-pouze-dokopce/

          Startér s reduktorem oproti klasickému .
          Podobný výkon Vyší kroutící moment díky zpřevodování a přitom odebírá menší proud .
          http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=30613&start=15

          Myslím že k tomuto závěru došel i Josef Sousedík (1894–1944) .
          Jeho první elektromobil (hybrid) měl elektromotory v kolech.
          Druhy prototyp už měl jen jeden elektromotor na místě spalovacího motoru. Oba prototypy byly zkonstruovány na podvozcích Tatra.
          Píse se o tom v Knize
          http://shop.ben.cz/cz/235657-josef-sousedik.aspx

          https://www.autoweek.cz/cs-auto_archiv-hybridni_vozidlo_z_prvni_republiky-2625

          1. Na bicykloch je velky priemer kolesa voci velkosti motora,
            Na bicykloch je velky priemer kolesa voci velkosti motora, takze moze byt problem skonstruovat motor v naboji pracujuci velkym vykonom pri malych otackach. No napriklad skutrove motory v kolesach podla mojich skusenosti uz mensiu efektivitu pri malych otackach kompenzuju bezprevodovou konstrukciou.
            Mam dva el. skutre, prvy: 2kWh/3,5kW/50km/h uz 11 rokov,
            druhy: 6,5kWh/10kW/100km/h 2 roky, oba maju motory v naboji.
            Motory v kolesach samozrejme nemozu v zrychleni z nuly konkurovat sprevodovanym motorom, no maju svoje miesto tam, kde sa nevyzaduje velke zrychlenie z nuly ani velka rychlost.
            Navyse existuju aj sprevodovane motory v kolesach, ktore tento problem nemaju, no su zlozitejsie a stale ostava problem neodpruzenej hmotnosti. Mysliim, ze vsetky tieto druhy elektrickych motorov si najdu svoje uplatnenie a konstrukteri elektrickych pohonov maju oproti ICE ovela viac moznosti.


  2. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Jako za sebe říkám, že je to pěkný. Chytráků je tu ale
    Jako za sebe říkám, že je to pěkný. Chytráků je tu ale zdá se dost a každý by dokázal navrhnout něco lepšího a praktičtějšího. Jasně možná to zítra nezačne Renault dodávat, ale kdyby s tím naprosto stejným přišla Tesla bude se to vynášet do nebe. Asi to není fenomén jen v ČR, ale lidi sakra začněte u sebe než začnete něco hanit.


  3. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Kdepak to má předek? Vlastně je to jedno. Vpřed i vzad
    Kdepak to má předek? Vlastně je to jedno. Vpřed i vzad stejně rychle.


  4. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    O některých konceptech dopředu víme že se nikdy
    O některých konceptech dopředu víme že se nikdy nedostanou na trh. A o některých to víme i s naprostou jistotou, jako třeba tento.


  5. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Tak samozřejmě, že robotická veřejná auta budou
    Tak samozřejmě, že robotická veřejná auta budou nejvhodnější pro 8-12 pasažérů, ale zároveň to bude hlavně na městské rychlosti do 50 km/h, tak to nemusí být tak hrozně nízké jako tenhle model.

Napsat komentář