Kia má bezdrátové nabíjení pro svůj elektromobil Soul EV

Systém dokáže zajistit bezdrátové dobíjení vozidel s účinností až 85 procent, a to i v případě nepřesného postavení vozidla.

Americké společnost HATCI a Mojo Mobility dokončily tříletý projekt vývoje rychlodobíjecího systému bezdrátového přenosu energie na testovací flotile elektromobilů Kia Soul EV.

Systém dokáže zajistit bezdrátové dobíjení vozidel s účinností až 85 procent, a to i v případě nepřesného postavení vozidla.
foto: Kia

Projekt realizovaný ve spolupráci s úřadem pro energetickou efektivitu a obnovitelné energie Ministerstva energetiky USA prošlapává cestu k budoucím elektromobilům, které již nebude nutné zapojovat do zásuvky.

HATCI společně se specialistou na bezdrátové technologie Mojo vyvinula kompaktní systém bezdrátového dobíjení, schopný v rámci rychlodobíjení dodávat vozidlu výkon přes 10 kW a dosahovat přitom 85% účinnosti přenosu energie mezi rozvodnou sítí a vozidlem.

Součástí projektu byla instalace uvedeného systému do pěti vozidel Soul EV a jejich testování za reálných podmínek se zaměřením na odolnost, bezpečnost a jízdní výkony.

Systém pomocí elektromagnetického pole přenáší energii mezi dvěma cívkami – vysílací na zemi a přijímací ve spodní části vozidla. Řidič spustí dobíjení jednoduše tím, že zaparkuje vozidlo nad vysílačem; energie se poté předává prostřednictvím induktivní vazby do elektrického zařízení, které pomocí takto získávané energie dobíjí baterii ve vozidle.

Účinnost systému je dokonce tak vysoká, že dovoluje určitou nepřesnost v postavení vysílače vůči přijímači, čímž je každodenní používání pro majitele snazší a pohodlnější.

„Jsme nadšeni z úspěchu tohoto systému a jeho účinnosti,“ uvedl prezident HATCI William Freels. „Chceme vyvinout systém bezdrátového dobíjení využitelný pro reálné potřeby a se snadným používáním z hlediska spotřebitelů. Na této flotile bezdrátových vozidel Soul EV jasně vidíme budoucnost elektromobilů bez zásuvky.“

K nasazení systému bezdrátového dobíjení do sériových vozidel zatím nejsou k dispozici žádné plány, nicméně úspěch tohoto vývojového projektu ukazuje, že podobné systémy by se v budoucích elektromobilech Kia mohly objevit.

tisková zpráva



27 komentářů u “Kia má bezdrátové nabíjení pro svůj elektromobil Soul EV”


  1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Já Vám nevím. Mě zapojování kabelu do auta nějak extra
    Já Vám nevím. Mě zapojování kabelu do auta nějak extra neobtěžuje. Připadá mi to jako hledání komfortu za každou cenu. Raději zvolím o něco vyšší účinnost. A asi to také něco stojí:-)


    1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      týbrďo vw volume škodováku tak to ses překonal 😉 včera
      týbrďo vw volume škodováku tak to ses překonal 😉 včera sem to četl na zahraničním webu jako jinak když chci čerstvé informace…

      finviz.com/quote.ashx?t=tsla

      … ale řekl sem si že se s váma nevděčníkama nepodělím :))


      1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
        Anonymsays:

        stejnak je to habaďůra, v první řadě jde totiž vo prachy
        stejnak je to habaďůra, v první řadě jde totiž vo prachy soudruzi 😉

        hybrid.cz/tesla-vylepsila-prohlizec-ve-svych-elektromobilech-je-2x-rychlejsi#comment-137309

  2. off
    Vláda má rozhodnout o novém reaktoru. Po německém

    off

    Vláda má rozhodnout o novém reaktoru. Po německém odklonu od jádra jsou další bloky nesmysl, říká expert

    Česko jde proti evropskému proudu – Německo a Francie reaktory zavírají, stavba nových se 2× až 3× prodraží a protáhne. Nové Dukovany by vstoupily na trh, kde už nebudou konkurenceschopné.

    https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/atomova-energie-jaderna-elektrarna-dukovany-temelin_1804160705_jab

    1. To je expert na baterky. Porovnává hrušky s jablkama, jak
      To je expert na baterky. Porovnává hrušky s jablkama, jak se mu to hodí, neuvádí, že aby se dostal na 20 dolarů za MWh, tak potřebuje podmínky pouště. A neuvádí, co dělat, když nesvítí. Zřejmě se všichni půjdem projít, dokud zase nezačne svítit. Velkokapacitní úložiště schopná pokrýt nějaký delší úsek jsou zatím stále utopií, hlavně finanční.


    2. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      vláda v sociálně-demokratický demisi by měla v čezký
      vláda v sociálně-demokratický demisi by měla v čezký díře krom chabýho 40-50% dotačního programu Nová Zelená Usporám na 2,6kW solární minielektrárny na střechu baráku a ROVNOU DO BOJLERU zavést i dotaci na solární krytinu a baterkový ledničky do každý rodiny, aby KAŽDÝ ZPROPADENÝ BARÁK S KOMÍNEM f čezký díře měl když už nic jinýho alespon ten SOLAR na STŘEŠE ;)))))))

      solarniexperti.cz/zakladni-pravidla-ziskani-dotace-nova-zelena-usporam/

      kcc-hho.webnode.cz/business/cr/


      1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
        Anonymsays:

        Někde jsem četl, že kabel má účinnost 93% a tohle má
        Někde jsem četl, že kabel má účinnost 93% a tohle má 85%, takže je to horší než kabel, ale lepší než se původně čekalo


        1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
          Anonymsays:

          A co se děje s těmi 15% ? Mění se komplet na teplo nebo
          A co se děje s těmi 15% ? Mění se komplet na teplo nebo může vlnění i částečně vyzařovat do okolí ?

          1. Spis to bude tak, ze pri perfektne zarovnanych antenach (v
            Spis to bude tak, ze pri perfektne zarovnanych antenach (v minimalni vzdalenosti od sebe) to bude tech 85% a do okoli pujde minimum, pri horsim zarovnani budou ztraty vetsi a bude to „svitit“ kolem (protoze nad tim bude kovove auto, vetsina extra ztrat se nejspis zachyti a promeni v teplo v kovovych castech auta).


        2. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
          Anonymsays:

          Kabel je kabel kdyby mel ucinnost prenosu 93% tak by musel tou
          Kabel je kabel kdyby mel ucinnost prenosu 93% tak by musel tou ztratou svitit. 7% se ztrati v hodne dlouhym prodluzovavaku .


          1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
            Anonymsays:

            Takže u kabelu např. do 5m se bavíme o jaké
            Takže u kabelu např. do 5m se bavíme o jaké účinnosti?
            Nejsem odborník, ale laik, rád se něco nového přiučím 🙂


            1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
              Anonymsays:

              Kabel 5m počítáme 10m protože proud jde fází tam a
              Kabel 5m počítáme 10m protože proud jde fází tam a nulákem zpátky.

              Měrný odpor mědi je 0,018 ohm na 1m při mm2
              takže pro 10 m 2,5mmm kabelu to je.

              10*0,018 / 2,5 = 0,072 ohm.

              při nabíjecím výkonu 3,6 Kw tj 16A bude ubytek napětí na kabelu
              0,072 ohm * 16A= 1.152V

              což dává výkon 16A* 1,152V =18 watů cca což znamená že 18w na 5 kabel tj. bude mírně nepatrně vlažný.

              a 18W je zhruba 0,48% z 3680W

              takže účinnost přenosu bude 99,52%

                1. Asi v tom místě byl největší odpor.
                  Asi v tom místě byl největší odpor.

Napsat komentář