Volkswagen potvrdil 80 nových aut do zásuvky, chce baterie za €50 mld. – jako hodnota celé Tesly

kamuflážovaný prototyp elektromobilu Audi e-tron Quattro

Koncern Volkswagen už v polovině minulého roku oznámil, že do roku 2025 hodlá mít na trhu 80 nových aut do zásuvky. Teď to potvrdil a přidal podrobnosti.

Kamuflážovaný prototyp elektromobilu Audi e-tron Quattro. Volkswagen bude uvádět auta do zásuvky napříč všemi svými značkami, včetně Porsche, Seatu či Škody. Prozatím už má VW uzavřeny dohody s dodavately v hodnotě 40 miliard eur.
foto: Audi

Volkswagen se chce změnit. Po aféře dieselgate se rozhodl pozměnit své směřováníinvestovat desítky miliard eur do elektromobility.

Do roku 2025 chce mít na trhu 80 modelů aut do zásuvky, zda dalších pět let pak celkem 300 takových! Znovu tento záměr potvrdil začátkem května na pravidelném výročním akcionářů.

Jen tento rok se rozšíří nabídka modelů aut do zásuvky z osmi na osmnáct. Do roku 2025 si tak Volkswagen bude muset zajistit až 150 GWh baterií ročně. Zaplatí za ně až €50 mld.

To je zhruba tržní hodnota celé automobilky Tesla. Ta dnes zvládá vyrábět kolem 4000 elektromobilů týdně a chystá se letos tento počet výrazně navyšovat.

Volkswagen už příští nebo přespříští rok začne uvádět na trh své nové elektromobily rodiny I.D. První bude I.D. hatchback, následovat budou I.D. Crozz, I.D. Buzz či I.D. Vizzion.



32 komentářů u “Volkswagen potvrdil 80 nových aut do zásuvky, chce baterie za €50 mld. – jako hodnota celé Tesly”


    1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      „Do zásuvky“ !!! To jsou i plug-iny a těch mají v celém
      „Do zásuvky“ !!! To jsou i plug-iny a těch mají v celém koncernu teď 8 a zvednou to do konce roku na 18.


  1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    už ste četly ty trapný houksi z plátků jako tncézet
    už ste četly ty trapný houksi z plátků jako tncézet :))))))))))

    „Experti bijí na poplach: Litr nafty prý podraží do prázdnin až o 5 korun“ což je jedině dobře a STÁLE MÁLO !!! :))))))))))

    Když ropa stála 120 nafta stála 36

    kurzy.cz/komodity/ropa-brent-graf-vyvoje-ceny/nr_index.asp?A=5&idk=38&od=29.9.2003&curr=USD&default_curr=USD&unit=&lg=1

    Ted je ropy jako sraček sotva za 80 a už menenažerský ropný sračkolidi honí ceny na 31+5= 36 :)))))))))))))


    1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      Takhle ta kalkulačka nepočítá správně, výrobci 31+1 a
      Takhle ta kalkulačka nepočítá správně, výrobci 31+1 a Babiš + 4 🙂


      1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
        Anonymsays:

        je mi u prrr kolik si na tom stát přihazuje to at si ropák
        je mi u prrr kolik si na tom stát přihazuje to at si ropák vyřídí se státem, me zajmá výsledná a fakuju za to ropáka :))))))))))

  2. off
    Johnny Smith a jeho jemně dotíravé otázky při jízdě

    off

    Johnny Smith a jeho jemně dotíravé otázky při jízdě novým Mercedesem EQ :)) Dinosauři už jsou tak zoufalý z toho že nemaj co ukázat, že pouštej média i tam kam to dřív nebylo možné, nechaj je řídit dříve nedotknutelné papundeklové koncepty po městě (VW I.D.) i ve skladu (Škoda), nechaj je zpovídat vývojový inženýry za jízdy v zamaskovaným předprodukčním voze. To dřív nebylo, dřív se muselo čekat dokud auto nevodklepli vrchní páprdové, že může jít ven na světlo bóží. :)))
    https://youtu.be/Y7ZjkoJgXWk


    1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      No vidite a za 2 roku byde mit Tesla diky takovym papundeklum
      No vidite a za 2 roku byde mit Tesla diky takovym papundeklum konkurenci. Pokud jeste bude nejaka Tesla.


      1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
        Anonymsays:

        Tesla prvp bude…majitel bude z nemecka man chuť si na to
        Tesla prvp bude…majitel bude z nemecka man chuť si na to vsadit 🙂

      2. To už se ale říká 6 let, co je Model S na trhu a pořád
        To už se ale říká 6 let, co je Model S na trhu a pořád nic a to ani v prémiovém segmentu, kde se na cenu nehledí. I Nissan, který před pěti lety nasadil celkem agresivní cenovou politiku a tak nějak se čekalo, že s L2 by to mohl opět zopakovat, namísto toho opět zdražil. A nějak už vůbec nevidím jakokoli snahu masově elektrifikovat městská vozítka typu kolínská trojčata, Micra, Switft nebo i větší typu Note nebo Yaris (ano, já vím, je to Toyota).


        1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
          Anonymsays:

          Nesmíte se tolik zaměřovat a zahraničí.
          Jasným

          Nesmíte se tolik zaměřovat a zahraničí.
          Jasným světovým začátkem masových malých levnějších elektroaut přece bude příští rok Škoda CitiGo-e.


    1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      To si pleteš, 40 tisíc týdne a chystá se překonat 100
      To si pleteš, 40 tisíc týdne a chystá se překonat 100 tisíc týdně. Plán je vyrábět až 50 milionů aut ročně, tedy třetinu celosvětové produkce.


    2. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      To je tracker jen Modelu 3, k tomu připočítej ještě S a X.
      To je tracker jen Modelu 3, k tomu připočítej ještě S a X.

    3. Tenhle graf je hrozně nepřesný. Přečtěte si ty
      Tenhle graf je hrozně nepřesný. Přečtěte si ty příspěvky pod tím, nefunguje jim, protože neumí operovat s dočasným zastavením výroby (snaží se křivku co nejvíce vyhladit). Na 4000/týden u modelu 3 ještě nejsou, ale přesnější odhady z jiných zdrojů ukazují cca 2800 aut za poslední týden a jak píše Jan, dalších 2000 týdně modelů S+X.

  3. Kolik s toho bude dostupných jen v Číně
    Kde je prostě

    Kolik s toho bude dostupných jen v Číně
    Kde je prostě musí vyrábět, jinak …
    https://www.euro.cz/politika/cina-stanovila-kvoty-na-elektroauta-vw-bude-mit-vazne-problemy-1375589
    Kdo jim bude vyrábět ty akumulátory ve velkém, když už tet je výrobní kapacita vyprodaná ?
    https://www.novinky.cz/auto/443262-elektromobily-maji-problem-nejsou-akumulatory.html


          1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
            Anonymsays:

            Ale stejne fanaticke sracky pises taky… Lidi chteji realitu,
            Ale stejne fanaticke sracky pises taky… Lidi chteji realitu, ne nadseke kecy svazaku jako mas ty a je ejdno ze ty za elektromobilitu a na tom webu sracky o ropacich…


            1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
              Anonymsays:

              lidské chtění nemá prioritu. důležitější je
              lidské chtění nemá prioritu. důležitější je zachránit planetu a když sou lidi debilové nedá se svítit musí z cesty 🙂

          2. Hlavně ten ADAC, to je ukázka stupidity a manipulace+++.
            Hlavně ten ADAC, to je ukázka stupidity a manipulace+++. Srovnávat spotřebu TDI 140kW s elektromotorem (Nejspíš Tesla X) o přesně dvojnásobném výkonu (280 KW), upravit lifecycle na 150 000 km a ještě použít nereálnou spotřebu podle NEDC a srovnávat to s celkem realistickou spotřebou BEV. A to se mi ještě nepodařilo zjistit, jak se vlastně přesně počítají ty výrobní emise. Tam bude možná také hodně velké zkreslení, protože použili pro výpočet energetický mix v Německu z roku 2013, aby to vyšlo co nejlíp/nejhůř.


    1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      VW nespí, ale díky svým pro běžnou ziskovost v oboru
      VW nespí, ale díky svým pro běžnou ziskovost v oboru výhodným prodejním cenám už skoro desetiletí nestíhá vyrábět i běžné fosily.
      Před 2 roky přeřadili plánovanou budoucnost částečně i na další elektrickou kolej, a doteď stihli vykoupit obří část i rozestavěných světových baterkových továren pro auta na 4 roky dopředu.


      1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
        Anonymsays:

        Se zeptam, kdyz to vyjadreni co kritizujes rekl pred par lety
        Se zeptam, kdyz to vyjadreni co kritizujes rekl pred par lety sam sef risske automobilky, tak taky nevi ocem mele 😀

        Ale co asi sef automobilky o ni nic nevi, ale Petr vi vic 😀


  4. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Tak jestli mezi nové modely aut do zasuvky počítá i
    Tak jestli mezi nové modely aut do zasuvky počítá i předělávají jako e-up, e-golf a podobně. Tak těch 8 resp 18 případně 80modelu v roce 25 asi nějak dopocitají. Ale u mě skončili.

Napsat komentář