V Evropě jezdí už milion aut do zásuvky, prodeje neustále strmě rostou

auto elektromobil Renault Zoe

Za první pololetí se v Evropě prodalo 195 000 aut do zásuvky – plug-in hybridů a elektromobilů. Průměrně se tu podíl aut do zásuvky na nových nákupech pohybuje kolem 2 %.

V Číně jezdí milion aut do zásuvky už od roku 2017. V USA je to zatím asi 900 000 aut.
foto: Renault

Prvních šest měsíců roku 2018 přineslo v Evropě 42% nárůst prodejů aut do zásuvky. Nejlépe si vedlo pochopitelně Norsko (+32 %) s více než 35 766 prodanými vozy.

Dotahuje ho ale rychle rostoucí Německo (+52 %) s 33 557 prodanými vozy. Významně přidala také Británie (+28 %) na 30 000 aut a Francie (+19 %) na 25 000.

Mírně více se v Evropě za letošní první půlrok prodalo elektromobilů (51 %) než plug-in hybridů. Pro zajímavost, prodalo se tu také celkem 87 aut na vodík. Minulý rok to bylo 66.

Analytici EV-Volumes.com očekávají, že do konce roku se v Evropě prodá celkem 430 000 aut do zásuvky (celkem pro země EU a EFTA). Pokud se to vyplní, bude na konci roku jezdit v Evropě 1,35 mil. aut do zásuvky.



16 komentářů u “V Evropě jezdí už milion aut do zásuvky, prodeje neustále strmě rostou”


  1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Ono kdyz rostou z prodeje 1ks/rok tak to jinak nez strmne
    Ono kdyz rostou z prodeje 1ks/rok tak to jinak nez strmne nejde…. 😀

  2. Už vyšly data i za červenec, takže celkem za celý rok v
    Už vyšly data i za červenec, takže celkem za celý rok v Evropě 212 tisíc EV a podíl 2,2 %, z toho 53 % PHEV a 47 % BEV.
    Podíl nafťáků klesl ke 38 % (v ČR už jen 31 %) s předpovědí, že tímto tempem skončí u osobních aut do roku 2025.


  3. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Jen at si to koupi, je to in. A ja si to koupim, az to k
    Jen at si to koupi, je to in. A ja si to koupim, az to k necemu bude a bude to vyhodne. Nekdo holt ten vyvoj musi zaplatit. Takze dekuji kazdemu, kdo si EV koupi. A je mezi tim poletim nekam na dovcu.


    1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      Tak ti prajeme príjemnú dovolenku. Ja som už bol. Ja som
      Tak ti prajeme príjemnú dovolenku. Ja som už bol. Ja som kúpil 6-ročnú jazdenku 65000 km za 33% pôvodnej ceny. A nech počítam ako počítam, minimálne pôjdem s celkovými nákladmi na nulu (pravdepodobne však ušetrím) oproti bežnému autu v podobnej kategórii + auto nevrčí, nesmrdí, výborne zrýchľuje, je štýlové a môže parkovať kde iné nie.


    1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      Nějak se začít musí a já myslím, že teď už je vlak
      Nějak se začít musí a já myslím, že teď už je vlak rozjetý. Snad vydrží Tesla ještě nějaký ten týden ať to dinosauři zase nezačnou brzdit.


    2. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      presné číslo ti asi nikto nedá, ale aspoň orientačne:

      presné číslo ti asi nikto nedá, ale aspoň orientačne:

      – EU počet obyvateľov 512 milionov (odhad 2018).
      – podľa eurostatu v 2016tom mame v EU cca 500 registrovaných aut na 1000 obteľov. Už to bude viac, nech 520.
      – celkový počet aut v EU by mal byť teda okolo 267 milionov. niektoré z nich určite len „sedia doma“, poprípade ich majiteľ vyvenčí raz za uhorský rok.
      Ale nech je to teda tých 267m, a predpokladajme že majitelia BEV/PHEV majú rovnaký nájazd ako ICEčkári (údajne okolo 15k ročne).
      – zástrčiek je 1m, cca 50% z toho sú BEV, a zvyšok hybridy
      – pre zjednodušenie nech hybridy robia polovicu km z elektriny a polovicu z ropy

      s týmito zjednodušenými predpokladmi to vychádza na celkový nájazd (267.000.000 x 15.000) cca 4.005 miliard km.
      z toho baterky 11,25 miliardy km.
      a teda podiel na baterku odjazdených km by malo byť cca 0.28% zatiaľ?

      ale mňa neber vážne, ja som zlý z matematiky 😀

      1. Dohledal jsem číslo z roku 2015 v EU průměrný roční
        Dohledal jsem číslo z roku 2015 v EU průměrný roční nájezd 12009 km. Celkový počet vozidel v EU pak okolo 300 milionů, celkem tedy 3,6 bilionů kilometrů ročně.
        Auto za milion a víc (a je jedno jestli EV nebo ICE) si určitě nebude nikdo kupovat na nájezd 12 tisíc za rok, takže bych počítal zhruba dvojnásobek. Dále jsem našel průměr 55 % na elektřinu u PHEV. Takže mě to vychází s těmito čísly na:
        500 tisíc * 24 tisíc + 500 tisíc * 24 tisíc * 55 % = 18,6 miliard km/rok a tedy 0,52 %.


        1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
          Anonymsays:

          jo, to dáva väčší zmysel.
          a teraz si povedzme ešte

          jo, to dáva väčší zmysel.

          a teraz si povedzme ešte celkový dopad.
          ak tých cca 18.6 miliardy km nemuselo byť vyjazdených na benzín, tak aj keby sa elektrina vyrábala 100% čsto, a povedzme, že všetky tie autá, čo ich nezjazdili, by mali spotrebu cca 5 litrov na 100km, tak sme ušetrili nejakých cca 6 milionov barrelov ropy.
          Za rok.
          Čiže asi polovicu toho, čo sa v USA alebo v Číne vychlastá za deň.

          Ale jak sa tu už spomínalo, niekde sa začať musí 🙂

          1. Tak ono to už tak nějak z toho čísla 0,52% vychází i bez
            Tak ono to už tak nějak z toho čísla 0,52% vychází i bez těch výpočtů že to nebude ani polovina, ani čtvrtina… a ani setina :-p

            A porovnávát spotřebu USA s ušetřením v EU ?
            V EU je to „chlastání“ skoro dva dny.
            V USA by to také nebylo půl dne… i když netuším jaký tam mají poměr EV/ICE.


            1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
              Anonymsays:

              máš pravdu, porovnávať EU čísla s US alebo Čínou je
              máš pravdu, porovnávať EU čísla s US alebo Čínou je blbosť. Strelil som to tam v podstate asi iba preto, že to vychádza na +/- polovicu spotreby daných krajín.

              Ono síce USA má oficiálnu „spotrebu“ nejaký 19m barrelov denne, ale cca 7m z toho ide späť na export, ak si dobre pamätám tie čísla.

              Ďalšia hlúposť z mojej strany je porovnávať ročné vs denné hodnoty.

              Čiže správny výpočet mal byť:
              EU má spotrebu okolo 17,3m barrelov denne, podľa wiki.

              Takže korektné porovnanie by bolo, že tých ušetrených 18,6 miliard km v Europe, sa rovná 0,095% dennej spotreby v Europe.

              Čo znie síce strašne málo, ale na druhej strane len tieto ušetrené kilometre vykryjú celoročnú spotrebu celého Macedónska, čo už znie trochu lepšie.


    3. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      Statistika nuda je, tady jedno realne cislo.. EV 25tis, fosil
      Statistika nuda je, tady jedno realne cislo.. EV 25tis, fosil 3tis, takze podil cistych ev km je u mne 833%.
      Z vlastni zkusenosti jiste vite, ze EVckem najedete vice km, nez by jste najel ve fosilu. Odhaduji to tak na +50%. Tedy statisticky 1 EV nahrazuje 1,5 fosilů a tedy fiktivne je tu vice EVcek nez fyzicky, pocitame-li to pres ujete km.

Napsat komentář