Siemens dodá 56 rychlonabíjecích stanic do Škoda Auto

Touto zakázkou Siemens navýší aktuální počet instalovaných rychlonabíjecích stanic v České republice o více než čtvrtinu.

Siemens dodá 56 rychlonabíjecích stanic společnosti Škoda v provedení 150 kW a 50 kW. Dobíjecí stanice vytvoří potřebnou infrastrukturu pro elektromobily ve výrobních závodech automobilky.

Touto zakázkou Siemens navýší aktuální počet instalovaných rychlonabíjecích stanic v České republice o více než čtvrtinu.
foto: Siemens

TISKOVÁ ZPRÁVA

Dodávka společnosti Siemens celkově zahrnuje tři 150 kW nabíječky a 53 kusů 50 kW stanic pro nabíjení automobilů s elektrickým nebo hybridním pohonem. Stanice budou nainstalovány převážně v areálech výrobních závodů Škoda Auto v Mladé Boleslavi, Kvasinách a Vrchlabí, rychlonabíječka Siemens ale bude instalována například i na testovacím polygonu automobilky v Úhelnici u Mladé Boleslavi. Do konce ledna 2019 byly nainstalovány všechny 150 kW stanice a 39 rychlonabíječek 50 kW.

Společnost Škoda plánuje v roce 2025 vyrábět čtvrtinu produkce automobilů s hybridním nebo plně elektrickým pohonem. Současně očekává rychlý nárůst vozů s tímto pohonem ve své flotile služebních aut a postupný nárůst uživatelů těchto modelů z řad vlastních zaměstnanců.

Pro nabíjení elektromobilů a hybridů proto buduje nezbytnou nabíjecí infrastrukturu. V letošním roce dorazí na trh Škoda Superb PHEV, tedy plug-in hybridní verze vlajkové lodi značky Škoda, a také první zcela elektrický vůz mladoboleslavské automobilky, elektrické Citigo.

Dodávané rychlonabíjecí stanice Siemens CPC 150 kW (Compact Power Charger) dokážou zvýšit dojezdovou vzdálenost o 100 kilometrů za 10 minut. Zařízení umožňuje nabíjet buď jeden elektromobil stejnosměrným proudem 150 kW nebo současně dva elektromobily 2 x 75 kW. Stanice nabízí široký rozsah výstupního napětí od 200 V do 920 V.

Rychlonabíjecí stanice Siemens CPC 50 kW jsou, vzhledem k rozsahu výstupního napětí na DC konektorech 30 V až 920 V, schopné efektivně nabíjet nové typy elektromobilů s napětím na palubní baterii ve výši 800 V. Tyto stanice budou do Škoda Auto dodány v několika variantách s různými kombinacemi konektorů, počítá se také s tím, že některé nabíječky budou dovybaveny platebními terminály.

Citace Ivo Hykyš, specialista na elektromobilitu Siemens

„V současné době zaznamenáváme velký zájem o nabíjecí stanici Siemens CPC 150 kW, kterou jsme tuzemské široké veřejnosti představili v listopadu loňského roku. Vzhledem k jejím kompaktním rozměrům a rychlosti nabíjení by se měla stát jedním z páteřních prvků tuzemské dobíjecí infrastruktury pro elektromobily.“

„Během výběrového řízení, které bylo ukončeno v říjnu loňského roku, jsme museli splnit náročné technické a ekonomické požadavky Škoda Auto. To, že jsme na poli elektromobility začali spolupracovat s tuzemským automobilovým lídrem, vnímáme jako přelomový bod a v návaznosti na chystané aktivity automobilky a naše technologie očekáváme v Česku skokové rozšíření elektromobility. Zároveň jsme rádi, že si Škoda Auto vybrala již nabíjecí řešení připravené pro elektroauta budoucí generace s vyšším palubním napětím.“

tisková zpráva



29 komentářů u “Siemens dodá 56 rychlonabíjecích stanic do Škoda Auto”


  1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    to jsem teda zvědavej na škodovku kde bude za šest let,
    to jsem teda zvědavej na škodovku kde bude za šest let, možná dobude svět s EV Shemiq, ale s tím vision e to vidím na brutální propadák…


  2. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    To je sice hezké, ale k čemu jim ty nabíjecí stanice
    To je sice hezké, ale k čemu jim ty nabíjecí stanice vlastně budou? Chápu, že se také snaží něčím zaujmout v oblasti elektromobility, ale není na to už trochu pozdě, když konkurence už jezdí na vodík?


    1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      Úplné blbce charakterizuje víra ve vodík, a poloviční
      Úplné blbce charakterizuje víra ve vodík, a poloviční urputné vyžadování předražených předčasně masově vyráběných elektroaut.


    2. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      Ať už je vodík dobrou, či špatnou cestou (nejsem expert),
      Ať už je vodík dobrou, či špatnou cestou (nejsem expert), tak Vám ale musím dát za pravdu, že škodovka je v oblasti elektromobility opravdu dost pozadu oproti ostatním automobilkám. Museli by přijít s opravdu nějakým pěkným kouskem za solidní cenu, ale to se na 99% rozhodně nestane!!!


  3. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Na obrazku vidim AC i CHAdeMO, takze chvalim, jeste kdyby to
    Na obrazku vidim AC i CHAdeMO, takze chvalim, jeste kdyby to slo ovladat a platit EVMapou, to by bylo super.


        1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
          Anonymsays:

          Pro majitele nabíječky nejideálnější případ 🙂
          Pro majitele nabíječky nejideálnější případ 🙂

          1. Celý problém byl v tom, že postup je opačný, než na co
            Celý problém byl v tom, že postup je opačný, než na co jsme jako elektromobilisté zvyklí.
            Vždy vylezu z auta, vytáhnu kabel z kufru, vrazím do auta a do stojanu. Pak řeším spuštění.
            Jenže zezadu na stojanu – a koho by napadlo tam lézt, když je navíc v trávě – je na samolepce vyobrazený přesný opak. Vylézt z auta, spustit stojan, pak připojit kabel.
            Takže Ion si v prvním případě pokecal hned po spojení se stojanem a očekával elektřinu. Když jí hned nedostal, stojan odepsal a začal ho ignorovat. Pár desítek sekund poté mu stojan poslal elektřinu, což už Ion ignoroval a nebavil se s ním.
            Když jsme postupovali podle návodu, vše bylo OK.


    1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      Tak, aj ked do skladu v Ceskej republike dovezu 100
      Tak, aj ked do skladu v Ceskej republike dovezu 100 nabijaciek, je pravda, ze ich v Cesku bude o 100 viac 🙂


    2. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      klid, to je jen kvůli Číně, bo tam musí prodávat EV
      na

      klid, to je jen kvůli Číně, bo tam musí prodávat EV
      na evropu hnus škoda kašle, chce rakovinu pro všechny, pokud je to možné 😉

      1. Čet, vy jste to dokonce v jednom příspěvku citoval, ale
        Čet, vy jste to dokonce v jednom příspěvku citoval, ale nemůžu uvěřit, že by dali 56 rychlo nabíječek za plot. Některé asi ano, ale doufám, že většina sice bude v areálu, ale třeba na věřejném parkovišti před fabrikou. Jinak by to bylo zvěrstvo i na Škodovku.

        1. Uvidíme. zatím dali alespoň jednu k muzeu před plot
          Uvidíme. zatím dali alespoň jednu k muzeu před plot https://www.evmapa.cz/sko-energo. O ostatních 42 ks z článku (3x 150 kW a 39x 50 kW) žádné zprávy nemáme. A abych pravdu řek, moc se mi tomu nechce věřit, to by byl pán ze Ško-energo na eSalonu loni koncem roku v Praze asi sdílnější. Zmiňoval však jen že budou a že je problém s místy a že umístili alespoň tu jednu.

Napsat komentář