Tesla upevňuje prodejní pozice doma i v Evropě, Model 3 mezi nejprodávanějšími elektromobily

auto elektromobil Tesla Model 3 prodeje

Tesla zaznamenává úspěchy v zámoří i na evropské půdě. Model 3 si vydobyl prvenství v Norsku a Německu a Tesle se prodejně daří se všemi svými modely i na domácím trhu.

Příchod nejlevnější verze elektromobilu Tesla Model 3, o kterou je velký zájem, bezesporu dál vylepší pozice tohoto elektromobilu ve světových žebříčcích prodejnosti.
foto: Tesla

Dodávky Tesla Model 3 do Evropy začaly teprve nedávno a již nyní je jasné, že tento elektromobil skutečně dokáže oslovit místní zákazníky. Že o něj bude velký zájem v Norsku, Nizozemsku či Francii se dalo předpokládat, ovšem Tesla Model 3 hlásí prvenství například už i v Německu.

Právě Německo, coby domovský stát celé řady velkých automobilek, momentálně zaznamenává obrovský vzestup elektromobility, na čemž se dostupný sportovní sedan od Tesly do značné míry podílí. V průběhu února se elektromobilTesla Model 3 stal v Německu nejprodávanějším elektromobilem.

Podle analýz společnosti Clean Technica představoval jeho prodejní podíl 32 % ze všech prodaných elektromobilů. Druhý neprodávanější elektromobil na německém trhu, kterým je Renault Zoe, nechal Model 3 daleko za sebou.

Jak se dalo očekávat, Tesla Model 3 nezklamal ani na norském trhu, kde má již nyní nálepku nejprodávanějšího elektromobilu v roce 2019. Jen za březen zde zaznamenal přes 1300 nových registrací a čísla stále rostou. Modelu 3 se tak podařilo překonat Volkswagen e-Golf a také Nissan Leaf.

Tesla může být spokojená také s prodejními výsledky ve Spojených státech, kde za minulý měsíc prodala odhadem 7 650 kusů svých vozidel, což je o 67 % více než ve stejném období minulého roku. Největší prodejní podíl drží Model 3 s 5 750 prodanými kusy.

Následuje jej Tesla Model X s 1 100 prodanými kusy a Tesla Model S s přibližně 800 kusy. Tesla tak i nadále upevňuje svou pozici na domovském trhu a připravuje se na elektrickou ofenzivu konkurenčních výrobců. Zda jí bude schopna ustát, je otázkou.



62 komentářů u “Tesla upevňuje prodejní pozice doma i v Evropě, Model 3 mezi nejprodávanějšími elektromobily”


    1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      Brink vyrábí na Sko závěs, ale je určený pouze pro
      Brink vyrábí na Sko závěs, ale je určený pouze pro nosič kol. Na TM3 se prý připravuje také .


    2. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      já myslím že TM3 nemá tažné na přívěs že? ani v
      já myslím že TM3 nemá tažné na přívěs že? ani v plánu, není na to stavěný, tudíž bez homologace žádný nebude

      kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/tesla-motors-usa-/tesla-model-3/


      1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
        Anonymsays:

        V USA firma Torklift Central vyrábí závěs na Teslu model S
        V USA firma Torklift Central vyrábí závěs na Teslu model S i TM3 cena cca 400 USD


        1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
          Anonymsays:

          má recht
          má recht velebnosti!

          torkliftcentral.com/

          youtube.com/watch?v=nDtgQYxkpxY

          tak proč tesla ten kus kovu nenabízí seriově? má to homologaci??

  1. Off:
    Na Bjornovom videu, kde ukazuje druhu teslu co dostal cez

    Off:

    Na Bjornovom videu, kde ukazuje druhu teslu co dostal cez referral vidno, ze k novej TMS dostal rovnaky jednofazovy nabijaci kabel ako davaju k TM3. Znamena to, ze k novym TMS a TMX davaju namiesto 3f/11kW nabijacieho kabla tiez len ten jednofazovy?
    Preberal niekto co tu je v poslednom case S alebo X?
    Aky UMC bol k autu?

  2. Tesla je v automobilním fochu mimino a to doslova!
    Nedávno

    Tesla je v automobilním fochu mimino a to doslova!
    Nedávno se vyklubala na svět a snaží se dát zákazníkům vše co s BEV souvisí a vytváří šanci být opravdu o poznání ekologičtější!

    Kritizovat Teslu je v pořádku,ale pak by ostatní výrobci automobilů měli být biti.

  3. off
    Taky VW se snaží odlákat kupce od modelu Y a otvírá

    off

    Taky VW se snaží odlákat kupce od modelu Y a otvírá předobjednávky na ID od 8. května, který ukážou na IAA v září. Osobně si přeju, aby zájem byl aspoň tak ohromný jako byl u M3 nebo i větší. Bylo by to super, kdyby toho musel VW vyrobit nějaké ohromné množství, zvláště by jak to zvládali a co by to udělalo s trhem spalováků. Pojď mi hop :))) Ale to by nejdřív museli slíbit i cenu za kterou to chtěj dodat.

    VW ID all-electric hatchback pre-orders open May 8, production version comes in September
    https://electrek.co/2019/03/13/vw-id-electric-hatchback-pre-orders-open-may-8-production-september/

    Tak co Myšelíne kolik si rezervuješ kusů? 😉


    1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      Osobně tipuju nějaké nízké desítky tisíc kusů. Ale
      Osobně tipuju nějaké nízké desítky tisíc kusů. Ale samozřejmě pokud slíbí stejné auto jako TM3 za poloviční cenu, tak to může být i výrazněji víc, ale pochybuju. POřád si myslím, že spíše razí filozofii Škody… vyrobíme jen tolik, kolik budeme muset, abychom splnili emisní limity.


        1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
          Anonymsays:

          Základní model ID s baterií 40 kWh+ bude za 695 tis. Kč,
          Základní model ID s baterií 40 kWh+ bude za 695 tis. Kč, to je už hotové, je to z porady vedení VW minulý týden.


          1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
            Anonymsays:

            To zní docela solidně. Teď ještě ta výroba ve stovkách
            To zní docela solidně. Teď ještě ta výroba ve stovkách tisíc kusů ročně a bude to super.


              1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
                Anonymsays:

                Do ČR půjde ID až příští rok, protože nezajímavej
                Do ČR půjde ID až příští rok, protože nezajímavej trh.Němci si to budou užívat už letos po prázdninách.


                1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
                  Anonymsays:

                  Jako první se začne vyrábět model s menší baterií,
                  Jako první se začne vyrábět model s menší baterií, následovat bude s větší baterií. Všechny modely budou mít bohaté konfigurační možnosti, takže model s menší baterií půjde nakonfigurovat i za cenu 900 tisíc, záleží co si kdo vybere.


          2. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
            Anonymsays:

            To je hodne dobrá cena. V Německu bude vyprodáno.
            To je hodne dobrá cena. V Německu bude vyprodáno.


            1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
              Anonymsays:

              Cena je s DPH, tento měsíc se spustí předobjednávky.
              Cena je s DPH, tento měsíc se spustí předobjednávky. Baterie by měla být 48 kWh spíš se uvažuje o 42-44 kWh využitelnosti.


              1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
                Anonymsays:

                Pardon příští měsíc to spustí, žiju nějak napřed.
                Pardon příští měsíc to spustí, žiju nějak napřed.


    1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      Tak jedek píše „close to“ tedy blížící se k ceně
      Tak jedek píše „close to“ tedy blížící se k ceně 40.000… takže ta cena je trochu diskutabilní a nakonec, proč čekat na nějaký pokus Fiskar, když totéž a v reálné podobě už slíbil Polestar. Tam bych řekl, že to bude mít reálnější základ i dřívější termín dodání.


  4. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    „Tesla tak i nadále upevňuje svou pozici na domovském trhu
    „Tesla tak i nadále upevňuje svou pozici na domovském trhu a připravuje se na elektrickou ofenzivu konkurenčních výrobců. Zda jí bude schopna ustát, je otázkou.“

    Jakou konkurenci? :-O Ona existuje nějaká konkurence s nabíječkami po světě, co se dá použít pro běžné a praktické užívání? To měl být vtip, nebo opět zaměření jen na těch pár málo blbečků, co si koupí předraženej krám a nemá to kde nabít a může s tím jezdit maximálně jako s nějakými mini vozem jen po městě, aby si to pak doma nabil? 🙂


    1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      90% jízd v EU je do 200 km denně. A budoucí EU standart je
      90% jízd v EU je do 200 km denně. A budoucí EU standart je CCS, které bude nakonec minimálně jedno nezávislé na každé benzínce.


      1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
        Anonymsays:

        Tenhle hloupý argument jsem slyšel už mnohokrát. Takže
        Tenhle hloupý argument jsem slyšel už mnohokrát. Takže dle tvé logiky si musí všichni koupit 2 auta, protože sem tam je třeba i více km. Už to chápeš, že plácáš blbosti? 🙂

        Hlavně se pak vypltí si koupit EV Jaguára za 2 mega, abych s tím jezdil jen kolem domova, že 😀


          1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
            Anonymsays:

            vidím, že jsi psychopat, podřadný to člen lidstva,
            vidím, že jsi psychopat, podřadný to člen lidstva, děkuji za ukázku, hošíku… šup šup do školy! 🙂


      2. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
        Anonymsays:

        „budoucí standard“ je „argument“ pro blbečky, sorry, ty jim
        „budoucí standard“ je „argument“ pro blbečky, sorry, ty jim taky všechno sežereš 🙂

        1. On už je to standard dneska, žádný budoucí. Máš tu
          On už je to standard dneska, žádný budoucí. Máš tu pouze CCS a CHAdeMO. Nicméně CCS je otevřená evropská norma, nikdo ho nevlastní, nemá na něj nikdo práva, takže každý (i budoucí) výrobce EV bude v Evropě preferovat CCS nad uzavřeným CHAdeMO, kde nevíte, jak se CHAdeMO konsorcium vyspí a třeba nezvedne ze dne na den licenční poplatky výrobcům či se nerozhodne ho ukončit.
          A to nemluvím o tom, že po technické stránce je už dneska míle za CCS. Ještě jsem neviděl více jak 50 kW CHAdeMO nabíječky, kdežto CCS již ano.
          Takže CHAdeMO dožije pro starší auta a pár výjimek typu Nissan Leaf a myslím si, že i Nissan nakonec v Evropě přejde časem na CCS.


  5. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    tyoe todle už zní jak propaganda 😉 prodej norsko i německo
    tyoe todle už zní jak propaganda 😉 prodej norsko i německo je obecně známý zajmaly by nás ovšem počty kusů, jejich vzestup, porovnání s prodejem fosilu v čase grafu. A STATISTIKY PORUCHOVOSTI !!!!! A SERVISNÍCH ŮKONŮŮŮ!!! A CENY POZÁRUČNÍCH NÁHRADNÍCH DÍLŮŮŮŮŮŮ :))

    jméno autora článku si přečíst umíme sami díkas 😉

    kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/statistiky/


        1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
          Anonymsays:

          ale jasně že učili, ale bylo to málo platný a si to
          ale jasně že učili, ale bylo to málo platný a si to píšu po svým 🙂 trochu sem to vylepšil :))

                1. Naopak, nečtením tvejch zbytečnejch kravin si zlepšuje
                  Naopak, nečtením tvejch zbytečnejch kravin si zlepšuje duševní zdraví.


                2. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
                  Anonymsays:

                  a tudle volovinu sis vycucal zkerýho prstu, na ruce nebo
                  a tudle volovinu sis vycucal zkerýho prstu, na ruce nebo nanoze 😉 to nevíš že smích léčí :))

                3. Lidi kolem tebe už se vůbec nesmějou.
                  Lidi kolem tebe už se vůbec nesmějou.


    1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      ty ses nechal očkovat, že píšeš jak autista, nebo tě
      ty ses nechal očkovat, že píšeš jak autista, nebo tě doma bili, že jsi tak nešťastná bytost? 🙂


  6. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    BTW: jsem zvědavý jestli hned po „odhalení“ Modelu Y
    BTW: jsem zvědavý jestli hned po „odhalení“ Modelu Y otevřou možnost pro rezervace a jaká bude výše rezervačního poplatku.


    1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      klasika néé známe teslu, navalíš tisícovku, čína
      klasika néé známe teslu, navalíš tisícovku, čína začne 2019, naplno 2020 pro čínu, evropan se dočká 2021 klasika všechno už tu bylo 😉

      kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/tesla-motors-usa-/tesla-gigafactory-3/


      1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
        Anonymsays:

        No mě to ani nevadí, teď stejně řeším auto na
        No mě to ani nevadí, teď stejně řeším auto na přechodné 3 roky, takže to mi tak akorát vyjde.

        1. Myslím že Tesla si svůj obchodní model vybírání peněz
          Myslím že Tesla si svůj obchodní model vybírání peněz dopředu určitě nenechá ujít a bude se snažit vytěžit z toho hajpu maximum. 😉 Koneckonců teď se jim to bude móc hodit protože maj splatit dluhopisy za 1,3 miliardy $.


          1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
            Anonymsays:

            nedávno splatili z hotovostních rezerv 920Mega, jakých
            nedávno splatili z hotovostních rezerv 920Mega, jakých B$1,3 ?? od kud ty čísla máš? nějaká tabulka? kalendář??

            1. podľa súvahy majú za celý kalendárny rok 2019 splatiť
              podľa súvahy majú za celý kalendárny rok 2019 splatiť 2.7 miliardy z dlhodobých pôžičiek.
              tých 920 mega je už určite „vrátane“.

              som zvedavý, či Y zvládne vygenerovať až taký hype ako TM3.
              podľa mňa nie, ale rád sa budem mýliť.
              ak popýtajú zálohu 2-3 tisíc, a dostanú 200-300 tisíc objednávok, tak im to isto môže trochu pomôcť.


              1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
                Anonymsays:

                já si taky myslím že Y nebude takový vejvaj jako v 2016
                já si taky myslím že Y nebude takový vejvaj jako v 2016 představení 3jky obzvlást jesi to bude mít zazdívací fíčury 3jky jako tablet a kliky ikdyž na druhou stranu zas čekat by se na ní díky čínský GF3 zase tak dlouho 3 roky jako na TM3 nemuselo 😉

                A nějaký přehled finančních splátek/půjček tesly odkaz tabulku by byla??

                1. to sa mi vygoogliť nepodarilo.
                  jediné, čo mám, je súvaha

                  to sa mi vygoogliť nepodarilo.
                  jediné, čo mám, je súvaha Q4 2018, kde je uvedené, že tohtoročné splátky long term dlhu sú vo výške 2.71 mdl.
                  Dlh splatný v Jan 2020 a neskôr je potom 11.12 mld.

                  Dokopy teda k 31.12.2018 – 13.83 mld

            2. Vše je podrobně na ir.tesla.com
              Seznam dluhů větších

              Vše je podrobně na ir.tesla.com
              Seznam dluhů větších než 0,5 mld. USD:
              1) 0.25% Convertible Senior Notes due in 2019
              920,000 March 2019 (splaceno)
              2) 1.25% Convertible Senior Notes due in 2021
              1,380,000 March 2021
              3) 2.375% Convertible Senior Notes due in 2022
              977,500 March 2022
              4) 5.30% Senior Notes due in 2025
              1,800,000 August 2025
              5) Credit Agreement 1% plus LIBOR
              1,540,000 June 2020
              6) 1.625% Convertible Senior Notes due in 2019
              565,992 November 2019
              7) Solar asset-backed notes 4.0%-7.7%
              1,214,071 September 2024-February 2048
              8) Automotive asset-backed notes 2.3%-7.9%
              1,177,937 December 2019-June 2022

              Celkem všechny dluhy k 31.12.2018 byly 10 998 150 000 USD


              1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
                Anonymsays:

                hmm, já to tam moc přehledný tedy nevidím ale tendle
                hmm, já to tam moc přehledný tedy nevidím ale tendle vypsaný seznam už je o dost lepší dík 😉

Napsat komentář