Elektrické autobusy Scania v Östersundu se nabíjejí z vodních elektráren

elektrobusy elektrické autobusy Scania v Östersundu

Lipan, pstruh a orlovec říční jsou zpátky v okolí městečka Billsta, kde tři menší elektrárny vyrábějí místní obnovitelnou energii pro elektrické autobusy Scania používané v Östersundu.

Elektrické autobusy Scania v Östersundu: udržitelný systém dopravy pro budoucnost
foto: Scania

Toto malé město ve středu Švédska, jež se nachází asi 560 kilometrů severně od hlavního města Stockholmu, rozvíjí udržitelný systém dopravy pro budoucnost. Tento projekt spojuje ekologickou, ekonomickou a společenskou udržitelnost.

Pro místní obyvatele je návrat těchto ryb do toku Billsta příjemnou třešničkou na dortu. V první řadě jsou však hrdí na to, že stojí v čele rozvoje udržitelných systémů dopravy pro budoucnost.

Projekt elektrických autobusů v Östersundu ukazuje, že lze zkombinovat veřejnou dopravu s moderními ekologickými požadavky, účinnou obnovitelnou vodní energií a vysokými přírodními hodnotami. V rámci partnerství a spolupráce s různými zainteresovanými stranami bylo vyvinuto řešení, které je přínosem pro přírodu, výrobu energie i dopravu.

Linka 6 v Östersundu je nová hlavní autobusová trasa, která měří 14 km a vede z Torvally přes centrum do nově vybudované čtvrti Brittsbo. Tato trasa je provozována společností Nettbuss prostřednictvím elektrických autobusů společnosti Scania.

Vzhledem k tomu, že linka 6 zahájila svou činnost v březnu 2018, tři elektrické autobusy už projely více než 120 000 kilometrů. Přes 300 000 cestujících se tiše přesunulo do svých pracovních míst a z nich – s nulovými emisemi.

„Na začátku roku 2019 jsme přidali další tři elektrické autobusy od společnosti Scania. V plánu máme otevřít další trasu, která povede na letiště v Östersundu,“ říká Anne Sörenssonová, projektová manažerka projektu elektrických autobusů v Östersundu. „Je to jen začátek něčeho většího. Chceme, aby doprava v našem města byla do roku 2030 zcela bez fosilních paliv,“ dodává Sörenssonová.

tisková zpráva



5 komentářů u “Elektrické autobusy Scania v Östersundu se nabíjejí z vodních elektráren”


    1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      Ale můžou se modernizovat z průtočných na
      Ale můžou se modernizovat z průtočných na přečerpávací, čímž by se jejich využitelnost mohla nakonec násobně zvednout, plus by to zabezpečilo naši republiku proti suchu.


        1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
          Anonymsays:

          To si tu jako někdo představuje, že se pod hrází nasaje
          To si tu jako někdo představuje, že se pod hrází nasaje voda a hodí zpátky do přehrady? 😀 Fantazii se meze nekladou, ovšem nejnižšímu průtoku ano. 😀

      1. Tuhle ideu jsem viděl jako projekt.
        Problém je v tom, že na

        Tuhle ideu jsem viděl jako projekt.
        Problém je v tom, že na jeho funkčnost potřebujete 2 nádrže s velkým objemem vody blízko u sebe s velkým rozdílem výšek.

        Mrkněte na http://www.pmo.cz – stavy nádrží – najdete tam stavy přehrad a lehce projedete všechna povodí, je tam jejich výška, objemy vody atd.

        A potom se mrkněte kolik m3 vody přesunou dlouhé stráně za 6 hodin.

        Takže ano teoreticky dobrý nápad, prakticky radši postavit další dlouhé stráně.

Napsat komentář