V Kalifornii se mají od roku 2045 prodávat už jen elektrické náklaďáky

auto elektromobil elektrický tahač Tesla Semi

Americký stát Kalifornie přijal aktuálně nová opatření, která mají urychlit nástup plně elektrických nákladních aut a tahačů.

Elektrický tahač Tesla Semi byl ohlášen v roce 2017. Na trh měl jít v roce 2019, ale už několikrát byl odložen. V následujících měsících už by se měl konečně začít vyrábět.
foto: Tesla

Velká nákladní auta včetně tahačů jsou mimo autobusové dopravy hlavním zdrojem znečištění ovzduší z automobilové dopravy. V případě Kalifornie je to dle CARB, kalifornské rady pro čisté ovzduší, až 70 % smogu.

Dieselová nákladní auta dnes představují páteř každé moderní ekonomiky. Podle zástupců CARB se ale v  emisní normy pro těžká nákladní auta v posledních desetiletích prakticky nepohnuly.

CARB proto navrhuje, aby výrobci nákladních aut v Kalifornii prodávali určité procento bezemisních vozů. Toto procento se má v letech 2024-2035 postupně zvyšovat.

V roce 2035 mají prodávat 55 % bezemisních nákladních aut třídy 2b – 3 (Tesla Cybertruck) a 75 % tříd 4-8 a 40 % tahačů. V roce 2045 už to má být u všech tříd 100 %. Cílem regulace je dostat na kalifornské silnice do roku 2035 až 300 000 bezemisních nákladních aut, včetně 17 000 tahačů.

Nová regulace se bezesporu bude hodně líbit Elon Muskovi a jeho Tesle. Už několik let totiž připravuje uvedení elektrického tahače Tesla Semi a brzy má přijít na trh také elektrický pick-up truck Tesla Cybertruck.



9 komentářů u “V Kalifornii se mají od roku 2045 prodávat už jen elektrické náklaďáky”

    1. V ČR máme každý rok novou energetickou studii s výhledem
      V ČR máme každý rok novou energetickou studii s výhledem na 30-50 let dopředu pořád od stejného zadavatele – vláda. Na jednu stranu je to plýtvání penězi, na druhou stranu, jsem tomu rád, protože ty plány se pořád mění. Někdy k lepšímu. :-)))

  1. Cit. V případě Kalifornie je to dle CARB, kalifornské rady
    Cit. V případě Kalifornie je to dle CARB, kalifornské rady pro čisté ovzduší, až 70 % smogu.
    Tomu číslu úplně nevěřím. Automobilová osobní doprava dělá (asi 5 let stará statistika) asi 50-60% emisí v dopravě. Nákladní doprava tedy nemůže dělat tolik. Jedině, že by se emise v osobní dopravě (v Kalifornii, jinde to zcela jistě platit nebude) o tolik snížily, že se poměr tak výrazně změnil.

Napsat komentář