Tesla přeruší výrobu elektromobilů Model S a X, příprava na pořádný facelift?

auto elektromobil Tesla Model S

Elektromobil Tesla Model S se vyrábí a prodává od roku 2012, Xko o pár let méně. Za tu dobu prošly řadou změn, ale zákazníci už netrpělivě čekají na velký facelift.

V posledních letech se prodejům elektromobilů Tesla Model S/X příliš nedaří. Pomůže designový refresh?
foto: Tesla

A vypadá to, že se brzy dočkají. Tesla totiž ohlásila, že během letošních vánočních prázdnin na delší dobu přeruší výrobu elektromobilů Tesla Model STesla Model X. Přesně od 24. prosince 2020 do 11. ledna 2021.

Poslední velká designová změna u elektromobilů Tesla Model S/X proběhla v roce 2016. Další změny se od té doby týkaly už pouze výkonu/specifikací/vybavení.

Jenže facelift je víc než potřeba. Díky nástupu Tesla Model 3, Tesla Model Y a zejména velkého množství konkurence se prodeje Ska a Xka v posledních letech značně smrskly. O „refreshi“ nebo výrazném faceliftu se proto mluví už dlouho.

Očekává se, že velká změna nastane u obou modelů v interiéru, který se víc přiblíží právě nejnovějším verzím Tesla Model 3/Y. S velkou pravděpodobností bude ale upraven také zevnějšek.



28 komentářů u “Tesla přeruší výrobu elektromobilů Model S a X, příprava na pořádný facelift?”

        1. Konstrukcne je to porad stejne auto. Navic S je 1. vlastni
          Konstrukcne je to porad stejne auto. Navic S je 1. vlastni auto. Zadna jina automobilka nedokazala dodnes z niceho vyrobit tak uspesne auto, ktere jeste dnes pokori kterekoliv jine EV nejnovejsi konstrukce za nasobek ceny. Ford T model to dokazal jen z casti, protoze Ford vyrabel uz predtim auta. Kdyz se tak smele poustite do Tesly, tak ukazte, kdo to udelal lepe!

      1. To jste tvrdil už u příspěvku z léta 2019 🙂 Nevím, kdo
        To jste tvrdil už u příspěvku z léta 2019 🙂 Nevím, kdo čeká dva roky na refresh. To je přeci hloupost a vy to víte. Prodeje se prostě u S a X propadly a duvodem není čekáná na refresh, ale to, že sama tesla přišla s modelem 3 a s dalšími EV přišly na trh i jiní výrobci.Prostě Tesla už není jedinž výrobce EV a na jejich prodejích se to zákonitě prodají. To není vůbec překvapení a není potřeba hledat výmluvy.

      2. Možná částečně ano, ale spíše to je efekt začátku
        Možná částečně ano, ale spíše to je efekt začátku prodejů TM3 a TMY. Velká část lidí se prostě drží značky a nejdříve si vyberou značku a pak vybírají auto a když přišly menší a levnější modely, tak si vlastně uvědomily, že nepotřebují velké S nebo X.

        Podobné to bude u Etrona, Golfa(ID3) nebo Zoe až jejich automobilky přijdou s dalšími modely.

        1. no tak co si budem povídat že ale :
          TMS je předražená

          no tak co si budem povídat že ale :
          TMS je předražená velká kráva kde se vzadu furt flákáte do palice
          TMX je předražená potvora standartně vodcházejícím podvozkem
          Etron je natrucaudi a jedno jediný
          ID3 je přepal plasťák fkřeči s emesdosemvefůzilinfluxu na místo softwéru 🙂
          a Zoe je na tu cenu tak malá mrcha že darmo mluvit 😉

          Takže zbývá jen kvalitní BMW …kerýmu každých 50kkm uodchází skvěle udělaný motóor :))

          https://youtu.be/yl_rm80xCH0?t=344

  1. tyjo to je pár písmenek ouničem soudruzi co to má jako
    tyjo to je pár písmenek ouničem soudruzi co to má jako beéjt 🙂
    TMS 2012
    https://kcc-hho.webnode.cz/tesla/tesla-model-s/
    TMX 2015
    https://kcc-hho.webnode.cz/tesla/tesla-model-x/

    PS: a budou změny i karosářské?? jak oprava debilních rozbíjejících se zatahovacích klik a co to flákání na zadních dopalice?? to je u Ska za 2 mega za odměnu?? 😉

    1. Lepsi svetla, odvetrany sedacky, kapsy do dveri, diplay nechat
      Lepsi svetla, odvetrany sedacky, kapsy do dveri, diplay nechat na vejsku – krasne se da rozpulit a to co ma normlane M3 na strane, ma S/X v kaplicce. Takze ten display na vysku ma jedinou nevyhodu pri koukani na filmy, ale to neni v aute asi priorita.

      1. Podle mě má 3 displej na šířku jen, aby ušetřili
        Podle mě má 3 displej na šířku jen, aby ušetřili kapličku a byla ta rychlost v zorném poli. Spíš mě na Tesle fascinuje, že něco, co je podle fandů ve všem future, tak nemá head-up display s rychlostí, výkonem a základními povely navigace – myslím, že to by ocenilo hodně lidí – asi víc než zmateného autopilota

        1. Kdyz jsem ted jel po case dalku s Leaf 1, tak jsem musel casto
          Kdyz jsem ted jel po case dalku s Leaf 1, tak jsem musel casto hlidat rychlost. Pripadalo me to dost obtizne zamerit se na kaplicku s rychlomerem. Bylo to takove divne a docela jsem musel hledat. U TM3 je rychlomer daleko lepe pod kontrolou. Kdyz bych se mel soustredit na HUD, tak nevim, ale asi by me vadil.

            1. Podle sluchu se blbě drží rychlost i na obyčejném
              Podle sluchu se blbě drží rychlost i na obyčejném skútru. Např. 50 km/hmůže znamenat 5000 i 9000 otáček. Podobně v mém hybridu může být 50 km/h 0 i 4000 otáček. A obecně s jakýmkoliv automatem závisí rychlost na zatížení motoru a ne na rychlosti. Takže to není žádná specialita EV.

Napsat komentář