Karoserie auta může fungovat i jako baterie

karoserie jako baterie

Kvůli bateriímhybridechelektromobilech jsou tato auta těžší a spotřebují více energie. Vědci z Královské univerzity v Londýně proto spolu s evropskými partnery, např. automobilkou Volvo, vyvíjí materiál, který může ukládat elektrickou energii a zároveň je dostatečně lehký a pevný pro použití v konstrukci vozu. pokračování


Takový materiál by umožnil konstrukci mnohem lehčích hybridních autelektromobilů, které můžou mít větší dojezd kvůli nižší spotřebě. Výzkumníci také věří v to, že by se takovéto baterie mohly použít i pro konstrukci dalších přenosných zařízení jako třeba mobily nebo notebooky u kterých by nebyla potřeba další baterie.

Projekt je sponzorován Evropskou unií a dalšími partnery částkou 3,4 milionů euro po dobu tří let.

Materiál prototypu je složen z uhlíkových vláken a polymerové pryskyřice, což umožní uložení velkého množství energie v krátkém čase. Protože v takovém materiálu nebudou probíhat žádné chemické změny jako u baterií založených na chemických reakcích, měl by dosahovat dlouhé životnosti.

Další vývoj bude spočívat ve zvyšování kapacit takových baterií, či spíše superkondenzátorů. Zvýšení kapacity má být dosaženo růstem uhlíkových nanotrubic na povrchu uhlíkových vláken, které zvětší plochu a tím i kapacitu. První pokusy spočívají v nahrazení kovové podlahy v kufru vozu. O takovou přestavbu se zajímá Volvo, které chce provádět přestavby v prototypech vozidel pro testovací účely.

Taková přestavba má vzhledem k potřebě menší nebo žádné baterie ušetřit až 15% hmotnosti, a tím dosáhnout většího dojezdu. Dále bude zkoumána možnost regenerativního brzdění, které má ušetřit další energii.



Jeden komentář u “Karoserie auta může fungovat i jako baterie”


  1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Tak to je perfektne-usporne
    Tak to je perfektne-usporne riesenie. Otazka je , ci sa da dostatocne zaistit pri nejakom miernom „pokrceni“ plechu, alebo aj mensom karambole, ze sa epoxid neposkodi a kondenzator sa nezacne vybijat do karoserie. Alebo, ci sa z auta v burke nestane „lapac“ bleskov?

Napsat komentář