Volkswagen Golf Blue-e-motion – podrobnosti

Volkswagen Golf Blue-e-motion

Automobilka během posledních dnů nadšeně troubila do světa jak moc ji zajímají a kolik do nich hodlá investovat. Celosvětově stoupající nechce zůstat pozadu, a tak z  dává vědět podrobnosti o svém elektrické .   

Volkswagen Golf Blue-e-motion Volkswagen Golf Blue-e-motion Volkswagen Golf Blue-e-motion


je podle koncernu „nejúspěsnějším evropským autem, které kdy bylo postaveno“. Není bez zajímavosti, že elektrické verze Golfu se prodávaly už na počátku 90. let v podobě modelu . Ale o něm až někdy jindy. Co nabídne elektrický Golf, až se v roce 2014 objeví na trhu?

Dojezd 150 km a více

Prozatím pouze koncepční čtyřmístná pětidveřová verze elektrického Golfu je poháněna tichým elektrickým motorem umístěným vepředu. Maximální výkon je 115 koní (85 kW), kontinuálně dokáže dodávat výkon 50 kW / 69 koní. Jako většina elektrických aut, také Golf Blue-emotion nabízí extrémní točivý moment, a to 270 Nm. má energii 26,5 kWh.

v současné době dává elektromobilu +/- 150 km v závislosti na stylu jízdy (a samozřejmě mnoha dalších parametrech, které dojezd elektromobilu ovlivňují, jako je třeba obsazenost, profil terénu, teplota prostředí nebo využití klimatizace a vytápění). Teprve při uvedení na trh v roce 2014 však Volkswagen oznámí finální data o dojezdu. Za čtyři roky mohou být totiž úplně někde jinde – ze 150 km může být klidně dvojnásobek.

Nejen pro dojíždění do práce

I kdyby ne, Volkswagen v tiskovce upozorňuje, že podle výzkumu Německého federálního statistického úřadu celkem 45,8 % Němců dojíždí denně méně než 10 km. Dalších 28,1 % dojíždí mezi 10 a 25 km a 16,2 % přes 25 km. Přes 70 % zájemců o dojíždění do práce by tedy elektromobily měly uspokojit už dnes.

Volkswagen Golf Blue-e-motion

Maximální rychlost elektrického Golfu je nastavena na 135 km/h. Minimální energie pomáhá také aerodynamický koeficient 0,295. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne Golf během 11,8 vteřiny. Žádný rychlík to není, nicméně to vše je v zájmu maximálního dojezdu – právě rozjíždění spotřebuje nejvíc energie.

Rekuperace je základ

V konceptu se využívá lithium-iontová baterie skládající se ze 30 modulů a celkem 180 lithium-iontových článků. je umístěna naspodu kufru (ten má i tak kapacitu 275 litrů), pod zadními sedadly a v centrálním tunelu mezi předními sedadly. Hmotnost baterie je úctyhodných 315 kg. O její teplotu se stará samostatným chladící systém.

Samostatnou kapitolou je v novém e-Golfu rekuperace brzdné energie. Řidič má možnost si zvolit ze čtyř režimů strategie brzdné energie. Nejnižší stupeň D odpovídá běžnému neutrálu – auto si pluje po  a je bržděno pouze aerodynamikou a pneumatikami. Úroveň D3 (nebo B jako „braking“ – brždění) už rekuperuje maximum energie. Všechny aktuální informace o rekuperaci najde řidič na speciálním displeji poblíž rychloměru.

Zvolte si mód jízdy

Stejně jako bude možné volit režimy rekuperace, bude možné zvolit si také jízdní profil. Jde o módy „Normal“, „Comfort+“ a „Range+“. Prostředí nabídne plný výkon 85 kW a max. rychlost 135 km/h. V normálním módu je max. výkon omezen na 65 kW a max. rychlost na 115 km/h. V módu Range+, který cílí na maximální dojezd, je výkon omezen 50 kW a rychlost 105 km/h. Zároveň se vypne klimatizace.

Volkswagen Golf Blue-e-motion

Podle obrázků bude možné informace o autě získávat i na dálku s pomocí chytrého telefonu typu . Hmotnost elektrického auta je 1545 kg, z čehož už zmíněných 315 kg zaujímá baterie a 80 kg elektromotor, dvě klíčové komponenty elektrického pohonu auta. Na závěr jen poznámka: opravdu je nutné elektrický Golf pojmenovávat „Volkswagen Golf Blue e-motion“. Proč nestačí prostě „Electric“ nebo něco v tom smyslu?!



8 komentářů u “Volkswagen Golf Blue-e-motion – podrobnosti”


  1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    proc to porad zdrzuji.
    proc to porad zdrzuji. Elektromobil uz davno mel byt vsude kolem. Porad jen kecy o tom jak se musi cekat. Namlatte do mest a okoli nabijeci stanice, zacnete to prodavat a me uplne staci dojezd 100km. Stejne tak pro 90% lidi to bude naprosto dostacujici. Do prace, z prace, do obchodu, a na ceste nekam dal se proste uz nekde dobije. Ne, my tady porad musime zit v tom smradu a hluku kdy kazdej balik jede 5 kilometru pro rohliky. Achjo.


  2. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Jsem fakt nadšená
    Jsem fakt nadšená rozvíjející se technikou automobilů na světelný elektrický pohon,Již od roku 2000 na to myslím a světelný až fotonový pohon velmi vítám,ekologie a hospodárnost mi rozhodně není lhostejná.Evelína


  3. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Jen malá poznámka, proč
    Jen malá poznámka, proč autor zdlouhavě píše: maximální rychlost?
    Proč nestačí prostě Vmax nebo něco v tom smyslu?!


    1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      Ked mas fixny prevod tj. len
      Ked mas fixny prevod tj. len redukcia 9.81 a otacky 12.000rpm tak je rychlost limitovana otackami elektromotora co je problem pretoze ide o amatersku koncepciu bez znalosti problematiky elektromobilov proste len zbuchat dokopy elektromobil aby sa koncern mohol vytahovat ze tiez ma elektromobily……


  4. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Ted jenom cena, jestli bude
    Ted jenom cena, jestli bude +-700, tak je to auto zbytecne vyrabet, predrazene uz ted prodavaji francouzi a take diru do sveta neudelali.

    Kolik muze stat, kdyz vezmou levna auto co stoji cca 200k, vyhodi motor atd. zustane jim neco co sotji kolik? 120k?

    A ze technologie neni? VUT udelalo pro skodovku kopletni techniku motor atd. takze zaplatila auto co jim darovala, porizovaci cenu elektroniky a baterek, takze treba skoda uz ted ma moznost skoro za nulu vyvoje zebrat kastlu Fabie a udelat elektromobil levne tak za 350-400k.

    Ale vydelavat se musi, tak se vyvine uplne nova kastla a elektronika za tezky prachy a auto budou prodavat za 700k.

    Nekdy mam pocit, ze evropa a USA elektromobily zacali delat kvuly Cine ktera tomu dava podporu u nich a uz tam jezdi na ulicach. Jinak by nejradeji zustali u smejdske spalovaci techniky….


    1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      Na spolocnost EVC group mam
      Na spolocnost EVC group mam len tie najlepsie spomienky zvlast na reverzny inziniering v podobe atomizacie zakupeneho elektromotora od spol. EVO electric…….a tiez to neustale omielanie o bateriach LiFeYPO4 ktore sluzi len na oblbnutie ludi o tom ze ytrium pouzivaju ako dopujuci prvok pricom sluzi len na vyhybanie sa patentovych prav na aktivnu hmotu LiFePO4……

Napsat komentář