Toyota testuje prototyp pevné baterie

elektromobily - baterie - pevná solid state baterie

Tzv. „solid-state“ se liší od běžných baterií tím, že je v pevném, nikoliv tekutém stavu. Nabízejí díky tomu vyšší výkon i energetickou hustotu než typické , které by mohly v budoucnu nahradit. aktuálně v  předvedla první takové baterie.   

Vrstvený s rozměry 10 x 10 cm se skládá ze čtyř vrstev. Pevný elektrolyt byl v prototypu vyroben z LiCoO2 (oxid kobaltolithný), katoda z grafitu a anoda ze sulfidu.

Výhodou pevných je zejména jejich vyšší bezpečnost a jednoduchost výroby i uložení. Neobsahují kapalné látky a jsou odolnější proti vysokým teplotám než baterie s tekutým organickým elektrolytem. Jejich obal proto může být jednodušší, a tedy i levnější.

Toyota potvrdila, že jejich prototyp baterie s pevným elektrolytem může pracovat i při teplotách 100 °C. Běžné lithium-iontové baterie už při takových teplotách „vaří“.

Toyota se intenzivně zabývá pokročilých typů baterií. Kromě těch s pevným elektrolytem zkoumá také li-air, tedy , které slibují taktéž řadu výhod.

Zajímavé je, že v praxi ale zatím Toyota u svých využívá v sériové výrobě stále ještě starší typ . S využitím lithium-iontových teprve pomalu experimentuje, ale do výroby je zatím nechystá.



2 komentářů u “Toyota testuje prototyp pevné baterie”


  1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Elektrolyt je preto
    Elektrolyt je preto elektrolyt, ze je tekuty. Ak je pevny, tak to uz nemoze byt elektrolyt.

Napsat komentář