Krátce potom, co elektrárenská společnost ČEZ ohlásila na velkolepé tiskové konferenci pořízení 65 elektromobilů Peugeot iOn, ohlašuje plní slib podobné iniciativy také konkurenční E.ON. Ten v předešlých dnech uvedl do provozu prvních 10 z celkem 25 elektrických aut Smart ED.
Svůj záměr dovézt do ČR několik desítek těchto aut společnost E.ON ohlásila už na předávání cen E.ON Energy Globe Award 7.října 2010 v Brně.
Sériová výroba modelu smart fortwo electric drive začala již na podzim 2009, ve zkušebním provozu začaly elektrické smarty jezdit v Londýně od roku 2007. První sériové automobily byly uvedeny do provozu v Berlíně a následovala další evropská, americká i asijská města. Od podzimu 2010 se k těmto lokalitám připojuje i Česká republika.
V Brně uvedena do provozu první dobíjecí stanice v ČR
Elektromobilita – skutečný byznys od roku 2020
ČEZ má dodavatele prvních dobíjecích stanic pro elektromobily
Smart ED druhé generace je vybaven lithium-ionovými akumulátory s vysokou účinností, se kterými vůz na jedno nabití ujede v městském provozu přibližně 135 km. Akumulátory lze dobíjet jednak z běžné domácí elektrické zásuvky, nebo u speciálních dobíjecích stojanů, které budou postupně budovány.
Proč padla volba právě na vozy Smart ED? „Spolupráce naší společnosti s Mercedes – Benz (MB) je založena na dlouhodobém partnerství nejen v rámci České republiky, ale v rámci celého koncernu, tedy i v zahraničí. Společně spolupracujeme na mnoha projektech, a to nejen při nabídce řešení pro zákazníky, ale také při podpoře našich provozních procesů,“ vysvětlil nám mluvčí E.ON Vladimír Vácha.
![]() |
Elektrická auta bude E.ON bezplatně půjčovat institucím typu Pražská záchranná služba, ZOO, nadacím, obchodním partnerům firmy. Zároveň budou využity pro marketing a roadshow, kde se v nich bude moct svézt každý zájemce. „Cílem je aby elektromobily jezdily v městech kde díky bezemisnímu a bezhlučnému provozu pomohou zlepšit životní prostředí obyvatel a budou mít přínos pro veřejnost,“ dodal Vácha.
Do budoucna by firma E.ON chtěla oblast elektromobility, stejně jako mobility spojené se zemním plynem (CNG) dále rozvíjet. „Jde o jeden z mnoha stavebních kamenů, na kterých stavíme základy naší filosofie – být našim zákazníkům partnerem pro energeticky úsporná řešení a efektivní využívání energetických zdrojů,“ komentoval Vácha.
Firma připravuje také budování dobíjecích stanic, ovšem nebude v této souvislosti spolupracovat s firmou ČEZ. „Plánujeme výstavbu dalších dobíjecích stanic na vybraných a atraktivních místech,“ doplnil Vácha. V současné době vede firma jednání s vybranými partnery o umístní dobíjecích stanic. Strategií společnosti v ČR však není budování plošné dobíjecí infrastruktury, ale nabízet konkrétní komplexní a realizovatelné řešení pro zákazníky.
Tak že by se už i u nás
Tak že by se už i u nás začaly hýbat ledy s elektromobily?
Bylo by to jedině dobře…
Vypadá to tak. Možná
Vypadá to tak. Možná ještě zajímavější je zpráva o tom, že studii elektromobility si nechává vypracovat Praha