VIDEO: nejrychleji dobijete Nissan Leaf vlečením za jiným autem

auto tažení elektromobilu Nissan Leaf

s práznou baterií je horší než s prázdnou duší. Nepohnete s ním dokud… dokud jej třeba nepřipojíte za jiné . v současné době nabízí službu odtažení vybitého auta zcela zdarma. Čerstvý majitel zjistil, že odtažení je také výborný způsob dobíjení .   

Nizozemec jménem Vincent si dokonce celou anabázi s vlečením vybitého natočil na a peprně ji nizozemsky komentoval. Naštěstí je možné si zapnout anglické, potažmo v překladu i české titulky.

Vincent se rozhodl auto táhnout i přesto, že manuál k  to výslovně zakazuje. Pokud ovšem nejde o stav nouze – a to tentokrát byl, protože Vincent se musel dostat na narozeniny své malé dcery.

auto tažení elektromobilu Nissan Leaf

Nechal se proto odtáhnout vozem Toyota Tundra s výkonem 400 koní svého kolegy. Během tažení zjistil Vincent sedící za volantem nečinného Leafu překvapivou věc – auto se dobíjelo. Stačilo držet nohu lehce na brzdě a  už obstarala své.

Během pouhých 10 minut tažení tak Leaf dobil své baterie na dojezd 76 km. Tolik alespoň ukazoval displej na palubní desce. Ve skutečnosti je to podle nizozemského testu tak, že 4 km nabité tažením = 3 km reálné jízdy.



7 komentářů u “VIDEO: nejrychleji dobijete Nissan Leaf vlečením za jiným autem”


  1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    No nevím, ale účinnost
    No nevím, ale účinnost dobíjení při tahání za autem byla z vlastní zkušenosti hooodně vysoká.

    Jeli jsme se Saxem z Brna do Prahy a po 80 km jsme to zapřáhli za fabii (1,9 nafta 45kW!) a to jsem na to koukal jako puk, za něco přes hodinu bylo nabito na 100% !!! Přitom normální nabíjení ze zásuvky trvá 6-8 hodin. Takže to odpovídalo spíš rychlonabíjení.
    Spotřeba Fabie byla samozřejmě vyšši, ale to nestálo za řeč. Spíš těch 45 kW nestačilo, takže jsme nabíjeli jen z kopce a pomaleji po rovině, do kopce to už nejelo. Ono taky co by jsme chtěli od 45 kW, že?

    Ale fakt mě to hodně překvapilo, jak šlo rychle. Před Prahou jsme odpojili a dojeli na baterie. Paráda.


      1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
        Anonymsays:

        Mozno je hybrid ako chevy
        Mozno je hybrid ako chevy volt, resp. Prius plug-in dobrý, ale tá cena je naozaj vysoká, najmä ak ide stále o vozidlo závislé na rope


  2. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Rekuperace je většinou
    Rekuperace je většinou třístupňová, takže první stupeň nezatíží tolik auto a klidně se baterie dobíjí. Nevidím v tom problém, ale účinnost bude malá rozhodně. Tolik rekuperace nedává, jak to vypadá na první pohled.


  3. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Ano, funguje to, taky jsme
    Ano, funguje to, taky jsme takto parkrat „dobíjeli“ az do te doby, pokud to převodovka tahače vydrží..


  4. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    No to je teda prekvapive. A
    No to je teda prekvapive. A na spotrebu toho tahajuceho auta sa nepytal nikto?

Napsat komentář