VIDEO: elektrický sporťák Exagon Furtive e-GT na závodní dráze

E-REV Exagon Furtive e-GT

Furtive e-GT je sportovní z dílny francouzské společnosti Exagon Engineering. Z 0 na 100 km/h zrychlí za 3,5 vteřiny, max. rychlost je 250 km/h. Mrkněte na sadu nejen ze závodní dráhy.   

foto:

Několik francouzských žurnalistů aktuálně dostalo možnost se v  Exagon Furtive e-GT poprvé projet na okruhu Magny-Cours. Jejich šoférem byl Nicolas Prost, francouzsko-arménský závodník týmu A1 France, který jezdí např. A1 Grand Prix, Euroseries 3000.

Pozn: komentář k videím je francouzsky, přesto jde o velmi zajímavé záběry, které prozrazují mnohé.

V prodeji má být jak plně elektrická verze, tak i  . Ten bude kromě dvou elektromotorů využívat také malý spalovací motor. Celkový výkon čistě elektrické verze je 340 koní při 5000 až 10 000 otáčkách a konstantním kroutícím momentu 450 Nm.

Elektromobil Furtive e-GT je vybaven 50kWh baterií. To je o něco méněž než v případě elektrického vozu Tesla Roadster a jeho 53kWh sady baterií. Na druhou stranu, vládne max. rychlostí omezenou na 200 km/h.

I proto se nedá čekat, že by elektromobil Furtive e-GT měl takový dojezd jako Tesla Roadster, tedy 300 – 400 km. Oficiálně výrobce udává dojezd mezi 197 a 402 km. Verze s rozšiřovačem dojezdu by měla vládnout dojezdem až 807 km. Baterie ve Furtive e-GT má životnost 3000 dobíjecích cyklů.

půjde do prodeje koncem roku . Firma chce ročně vyrábět asi 100 aut. Sedadlová konfigurace je 2+2, takže půjde opět spíš o hračku jako v případě Tesla Roadster.



6 komentářů u “VIDEO: elektrický sporťák Exagon Furtive e-GT na závodní dráze”


  1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Co to je za nesmysl s tím
    Co to je za nesmysl s tím konstantním krouťákem 450 Nm ? Ať si pan autor článku přepočítá kolik Nm to má v těch 10 000 ot., bude hodně překvapený

Napsat komentář