Tesla má $100 milionů od Toyoty, Toyota RAV4 EV se bude prodávat

Toyota RAV4 EV

, které vyvíjí společně s , se bude prodávat koncovým zákazníkům. Automobilka se rozhodla záležitost vyjasnit po sérii nepřesných informací. Koncovým zákazníkům naopak nebude určeno malé , elektrická verze modelu .   

foto: Toyota

dodá japonské automobilce Toyota produkty a služby v hodnotě 100 mil. dolar. Jde především o pohonné systémy včetně baterie, nabíjecího systému, invertoru, motoru, převodovky a souvisejícího softwaru. To vše se týká elektrického SUV Toyota RAV4 EV.

Toyota RAV4 EV Toyota RAV4 EV Toyota RAV4 EV

V podstatě jde tedy o rozšíření spolupráce, kterou obě automobilky uzavřely už v květnu 2010. zjevně má zájem jít s kůží na trh a nebude se bát elektromobil Toyota RAV4 EV nabídnout, pravděpodobně na globálním trhu.

Pro Tesla Motors je pak 100 mil. dolarů příjemnou injekcí, která jí pomůže s dalšími pokroky ve výrobě rodinného .

Toyota RAV4 EV přijde na trh v roce . „Očekáváme nemalý zájem veřejnosti o RAV4 EV a rádi informujeme zákazníky, že si v budoucnu budou moct vybrat také bateriemi poháněnou elektrickou Toyotu,“ píše se v tiskové zprávě automobilky.

Navíc ještě Toyota dodává, že je jedinou automobilkou, která uvede v roce 2012 na trh dva čisté elektromobily. Tím druhým nebude nic jiného než Scion iQ, tedy elektrická Toyota iQ. Právě ta ale bude prodávána/pronajímána pouze do firemních flotil a programů .



3 komentářů u “Tesla má $100 milionů od Toyoty, Toyota RAV4 EV se bude prodávat”


  1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    SUV Toyota RAV4 EV sa zial
    SUV Toyota RAV4 EV sa zial uz davno predavala ciste elektricka na baterie ako reakcia na EV1 a potom spolocne s EV1 bola snaha ju stiahnut, v jej pripade sa nastastie len zastavila vyroba a podpora, ale zakaznikom ju nevzali.
    Neviem co bolo zle na tej povodnej, mala NiMH baterie a uzivatelia si bezne potom vymienali uz stare baterie v garazach kutilov a na strechy domov si montovali solarne clanky, ta povodna toyota mala dokonca klimu a i.

    Tak na co sa hraju ??? Efektivnejsie a lacnejsie to uz byt nemoze, len ine a drahsie … takze vo co gou ?

    Nakoniec aj Elty v CSFR 🙂 a behalo tu viac alektrickych aut pred 100r…. nestaci oprasit stare a znova ich predavat v novom obale ?

    1. Nestačí. Drtivá většina
      Nestačí. Drtivá většina lidí bude pořád opakovat svou, že pokud to neujede 1000km na nabití, nedobije se za 5 minut a akumulátory nevydrží alespoň 20 let, tak to nikdy nekoupí. A nadšenců, kterým současné parametry stačí a zároveň jsou reálně ochotní sáhnout do peněženky, zase není tolik, aby se vývoj a výroba vůbec rentovala, natož aby to ještě bylo levné.

Napsat komentář