Elektromobil Honda Fit EV využije pokročilé baterie Toshiba

auto elektromobil Toshiba SCiB baterie

Elektromobil Honda Fit EV se představil na Los Angeles ve své finální výrobní verzi. Předtím byl k vidění i ve . Honda Fit EV bude od léta 2012 k dispozici v JaponskuUSA, ale pouze k pronájmu. Technickou zajímavostí elektromobilu je využití baterií .

Toshiba se chce v následujících letech uchytit jako klíčový dodavatel komponent pro elektrická auta – právě díky SCiB bateriím.
foto: Toshiba

Už v roce 2010 ohlásila, že pracuje na SCiB bateriích využívajících lithium-titanátové nanokrysaly pro Mitsubishi. Ta je využívá v elektromobilech Mitsubishi iMiEV. Nakonec je využije také . V prosinci 2010 proběhlo první testování.

Právě po intenzivním testování v reálných podmínkách provozu Honda zvolila baterie Toshiba. Jsou výjimečné tím, že umožňují velmi rychlé dobíjení a velmi dlouhou životnost. Navíc jsou odolné proti nízkým i vysokým teplotám.

Podobné baterie vyrábí také společnost . Pracoval tam na nich také český vědec , který ve výzkumu pokračuje také v ČR (viz. rozhovor). Výhodou je i efektivnější zpětné dobíjení (rekuperace). Článek SCiB o energii 20Ah lze dobít na 80% kapacity během 15 minut a na 95 % během dalších tří minut.

SCiB baterie také produkují výrazně méně tepla proti jiným typům li-ion baterií, díky tomu je možné zcela se vyhnout chlazení baterie. Běžná životnost je kolem 4000 plných cyklů.

Honda pochopitelně tvrdí, že tyto baterie bude využívat také u svých budoucích elektrických aut.



3 komentářů u “Elektromobil Honda Fit EV využije pokročilé baterie Toshiba”

  1. Mě přijde 4000 hlubokých
    Mě přijde 4000 hlubokých cyklů málo. V souvislosti s touto technologií se mluvilo o desítkách tisíců cyklů. Vždyť i současné používané špičkové NMC „lipolky“ deklarují pokles kapacity na 80% až po 10000 hlubokých cyklech nebo až po 40000 cyklech s 50% DOD.


  2. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Mě to vychází při jednom
    Mě to vychází při jednom nabití denně kolem 12 let. Protože životnost automobilu je běžně kolem 15 let, tak mi to přijde více než dostačující. Škoda, že není uvedena hmotnostní a objemová hustota energie.

Napsat komentář