A2 – evropské nadzvukové letadlo na vodík

A2

Čím dál tím oblíbenější letecká doprava je dnes jedním z hlavních zdrojů emisí a znečištění ovzduší. Už i v leteckém průmyslu se ale začíná šetřit a hledají se alternativní paliva. Evropská unie dlouhodobě sponzoruje v rámci projektu Advanced Propulsion Concepts and Technologies (Lapcat) výzkum zaměřený právě na vývoj alternativních způsobů pohonu pro letouny. Jedním z prvních výstupů výzkumu je koncept nadzvukového dopravního letounu A2.

V mnoha ohledech jde údajně o následníka dnes už nelétajících Concordů. A2 unese až 300 pasažérů při maximální rychlosti Mach-5 (5440 km/h). Cesta z Bruselu do Sydney by tak trvala méně než čtyři hodiny. To nejdůležitější ale je, že letoun využívá dvoumódového typu tryskového motoru, který je velmi účinný i při nízkých rychlostech, ale snadno může extrémně zrychlovat z Mach-2.5 na Mach-5. Jako palivo pro tyto motory slouží vodík.

zdroj: treehugger



10 komentářů u “A2 – evropské nadzvukové letadlo na vodík”


  1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    To jo a kolik na to bude
    To jo a kolik na to bude stát letenka ?? Ani nemluvím kolika stála letenka na concorde a to letěl rychlostí 2352 km/h to je necelé mach 2 , a A2 bude litat rychlostí Mach 5


  2. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    jestli to má být za 25
    jestli to má být za 25 let, tak to si ještě počkáme…a do té doby bude dalších jiných tisíc letadel…a možná aj teleport 🙂


  3. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    no az na ten „vodik“ je to
    no az na ten „vodik“ je to aerodynamicky dost podobne projektu OKB Myasisceva z roku 1960-(((….rika vam neco bombarder M52?? nebo projekty m53/m56??

    http://www.fas.org/nuke/guide/russia/bomber/m-50.htm

    …no nic..v LK(letectvi a kosmonautika) se o nastupcich Concorde /Tu144 mluvilo uz nekolikrat,ale vetsinou to jsou jen „projekty“…


  4. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    No nevim, vodik je jako
    No nevim, vodik je jako palivo docela naprd – spatne se skladuje/dopravuje kvuli vodikove krehkosti materialu. Leda by to nebylo z kovu ale to pochybuju. Navic v dnesni dobe protiteroristicke ochrany letadel neni horsi strasak nez gigantickoa letici (spis ritici se kdys koukam na ty pidi kridla) nadrz plnou vodiku.


  5. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Bláho, to je kanón,
    Bláho, to je kanón, timhle letět tak si asi cáknu do trenek. To už je jako raketoplán.

Napsat komentář