Albert přepravuje už čtvrtinu sortimentu CNG kamiony

Plyn jako palivo není vůbec novinkou, stále se ale řadí mezi ty alternativní. Má své velké výhody, ekologické i ekonomické.

Kamiony a větší auta na CNG tvoří stále podstatnější část vozového parku obchodů Albert, které nyní využívají celkem 47 aut na CNG a další budou přibývat.

Plyn jako palivo není vůbec novinkou, stále se ale řadí mezi ty alternativní. Má své velké výhody, ekologické i ekonomické.
foto: Albert

Firemní vozové parky prochází neustálým vývojem a trendem firem je pravidelně využívat pohony, které jsou šetrné k přírodě. Důraz na ekologii dopravy je také důvodem zařazování vozidel na CNG do vozového parku obchodů Albert. Automobily poháněné stlačeným zemním plynem ujedou na cestách po celé republice v průměru 68 000 kilometrů týdně.

Albert v současnosti využívá 47 automobilů na CNG, přičemž čtrnáct menších zajišťuje speciální závozy po Praze. „S výměnou starých aut za nové přibývá vozů na CNG pohon. V tomto roce přidáme desítku kamionů na CNG,“ říká Miroslav Dopirák, který má v Albertu na starosti kompletní flotilu.

Ekonomika a ekologie provozu

„Uhlíková stopa vozů na CNG je o čtvrtinu nižší a motor na CNG neprodukuje oxid siřičitý. Když srovnáte vozy na CNG s těmi dieselovými, jsou výrazně ekologičtější a produkují téměř nulové emise pevných částic, tedy těch, které považovány za nejškodlivější. Nahrazením nafty za CNG snižujeme tvorbu ozonu v atmosféře, který mimo jiné způsobuje letní smog,“ vyjmenovává Miroslav Dopirák ekologické výhody pohonu na plyn.

„CNG pohon má ale i další výhody v oblasti trvalé udržitelnosti. Spaliny z motorů na CNG neobsahují oxid siřičitý a plynové motory mají jednoznačně tišší chod. Například úroveň hluku plynových autobusů oproti naftovým je díky ‚měkčímu‘ spalování nižší o 50 procent vně vozidel a o 60-70 procent uvnitř vozidel.“

Vyšší pořizovací náklady vozů na CNG kompenzuje až jejich dlouhodobé využívání, kdy se projeví úspory spojené s využitím zkapalněného plynu jako úspornějšího paliva. Náklady spojené se servisem jsou v porovnání s dieselovými motory téměř identické.

tisková zpráva



8 komentářů u “Albert přepravuje už čtvrtinu sortimentu CNG kamiony”


  1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Marketingové sdělení o nižší hlučnosti je kouzelné 🙂
    Marketingové sdělení o nižší hlučnosti je kouzelné 🙂 hluk snížili o dva decibely, ale to není tak eňoňuňo, tak píšou že o 50 % 😀

    1. Trochu přehání, pravda… Ale fakt je, že snížení hluku
      Trochu přehání, pravda… Ale fakt je, že snížení hluku na polovinu by znamenalo snížení o 3 dB. Ono to totiž není tak jednoduché, že když se sníží hluk (akustická energie) na polovinu, tak je na polovině i hladina v dB 🙂

        1. Ano, napoprvé jsem to nevygooglil :-/ je to tam samé
          Ano, napoprvé jsem to nevygooglil :-/ je to tam samé přirovnání.

          „Decibel je logaritmická jednotka, jejíž definice souvisí s objevením Fechner-Weberova zákona, že totiž lidské tělo vnímá podněty logaritmicky jejich intenzitě.“

          „To v praxi znamená, že nárůst hlučnosti o 3 dB znamená dvojnásobný hluk. Nárůst hlučnosti o 10 dB už znamená desetinásobek hluku a o 20 dB je to stonásobek“

Napsat komentář