Autosalon Frankfurt 2015: nový Volkswagen Tiguan GTE plug-in hybrid

auto Autosalon Frankfurt 2015: nový Volkswagen Tiguan GTE plug-in hybrid

Velká zásuvková revoluce Volkswagenu pokračuje. Na autosalonu ve Frankfurtu 2015 šéf koncernu Martin Winterkorn zopakoval, že celý koncern do roku 2020 představí 20 plug-in hybridů a elektromobilů.

Tiguan GTE je jako první na světě vybaven solárním modulem. Elektřina ze slunce, kterou tento modul vyprodukuje, se ukládá do baterie a umožňuje ujet dalších až 1000 kilometrů čistě na elektřinu, tj. s nulovými emisemi.
foto: Volkswagen

„Do roku 2020 transformujeme celou naši flotilu ve smartphony na kolech,“ sdělil novinářům na autosalonu ve Frankfurtu 2015 šéf koncernu Volkswagen. Ukázkou budoucího směřování modelu Tiguan je verze Tiguan GTE – první s pohonem typu Plugin Hybrid od Volkswagenu, prezentované na letošním autosalonu IAA.

auto Autosalon Frankfurt 2015: nový Volkswagen Tiguan GTE plug-in hybrid

foto: Volkswagen

Volkswagen na mezinárodním autosalonu IAA (pro veřejnost otevřeno od 17. do 27. září) představuje současně čtyři různé verze nového modelu Tiguan. Z produkčních verzí bude odhalen Tiguan R-Line s mimořádně sportovním charakterem, klasická silniční verze a dále off-roadová varianta upravená pro nezpevněné cesty.

auto Autosalon Frankfurt 2015: nový Volkswagen Tiguan GTE plug-in hybrid

foto: Volkswagen

Tiguan GTE je prozatím koncepční model s pohonem typu Plug-in Hybrid (celkový systémový výkon 160 kW/218 k). Dokáže ujet až 50 kilometrů v režimu „E-Mode“, tedy jako elektromobil s nulovými výfukovými emisemi. Jeho průměrná spotřeba paliva (v kombinovaném cyklu) činí pouhých 1,9 l/100 km; to odpovídá emisím CO2 na úrovni 42 g/km.

auto Autosalon Frankfurt 2015: nový Volkswagen Tiguan GTE plug-in hybrid

foto: Volkswagen

Poměrně dlouhý jízdní dosah na elektrický pohon dovoluje Li-Ion akumulátor o kapacitě 13,0 kWh s možností externího dobíjení, ale i solární panel zabudovaný na střeše vozidla – jako celosvětová novinka.

Za ideálních podmínek by energie vyprodukovaná solárním modulem během jednoho roku měla postačit k ujetí dalších 1000 km (Německo 500 km, jižní Evropa 800 až 1000 km) – v závislosti na intenzitě slunečního svitu v daném regionu.

auto Autosalon Frankfurt 2015: nový Volkswagen Tiguan GTE plug-in hybrid

foto: Volkswagen

TSI + elektromotor + převodovka DSG

Přední nápravu tohoto koncepčního modelu pohání přeplňovaný zážehový motor s přímým vstřikováním (1,4 TSI o výkonu 115 kW) a elektromotor. Přísun energie do elektromotoru obstarává vysokonapěťový Li-Ion akumulátor.

Tiguan GTE používá šestistupňovou dvouspojkovou převodovku DSG, vyvinutou speciálně pro nasazení v hybridním modelu. Elektromotor je začleněn do skříně převodovky.

auto Autosalon Frankfurt 2015: nový Volkswagen Tiguan GTE plug-in hybrid

foto: Volkswagen

Z dalších komponent hybridního pohonu můžeme jmenovat výkonovou elektroniku (převádí stejnosměrný proud z akumulátoru na proud střídavý k pohonu elektromotoru) a zařízení pro nabíjení.

Tiguan GTE se může pohybovat ve zmíněném režimu E-Mode nebo v jednom ze tří dalších režimů: Hybrid, Battery Charge (dobíjení akumulátoru) nebo GTE.

Po spuštění soustavy pohonu se koncepční model automaticky rozjíždí v režimu „E-Mode“. Tiguan poháněný samotným elektromotorem se může rozjet až na 130 km/h. Pokud dojde k vybití akumulátoru na minimální úroveň, resp. je zapotřebí dodat výkonovou posilu, soustava pohonu automaticky přepíná do režimu „Hybrid“.

auto Autosalon Frankfurt 2015: nový Volkswagen Tiguan GTE plug-in hybrid

foto: Volkswagen

To znamená, že se deaktivuje režim „E-Mode“ a Tiguan GTE se naráz chová jako tradiční vůz s plně hybridním pohonem, jenž podle jízdních podmínek automaticky využívá motor TSI a/nebo elektromotor. Řidič může podle potřeby stisknout tlačítko „E-Mode“ a ručně přepnout na pohon s nulovými emisemi.

Režim GTE k posílení výkonu. Pokud řidič stiskne tlačítko GTE pro přepnutí do režimu GTE, koncepční vůz v sobě probudí své agilní geny. Uvedený režim GTE je exkluzivním prvkem všech vozů Volkswagen se soustavou pohonu typu Plug-in Hybrid.

auto Autosalon Frankfurt 2015: nový Volkswagen Tiguan GTE plug-in hybrid

foto: Volkswagen

Využívá znatelně dynamičtější nastavení akceleračního pedálu, převodovky i řízení a příslušným způsobem mění i mapování motoru TSI. V režimu GTE navíc jednotka TSI s elektromotorem spolupracuje v režimu „boosting“ (posílení), kdy se využívá veškerý dostupný výkon a maximální točivý moment hybridní soustavy pohonu.

Tiguan GTE v takovém režimu dosahuje nejvyšší rychlosti 200 km/h a disponuje zrychlením z 0 na 100 km/h za pouhých 8,1 sekundy.

tisková zpráva



11 komentářů u “Autosalon Frankfurt 2015: nový Volkswagen Tiguan GTE plug-in hybrid”


  1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    A kdyz bude jezdit za
    A kdyz bude jezdit za polarnim kruhem, tak na ten solarni panel najezdi dvojnasobek. Akorat se musi na zimu prestehovat na jizni polokouli. Pak bude mit 365/24 slunecni dobijeni.


    1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      az se nabasti VW a Audi, pak
      az se nabasti VW a Audi, pak teprve danou techniku dostane Skoda a Seat


  2. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Hoci VW nemam rad, taketo
    Hoci VW nemam rad, taketo auta sa mi pačia. Plugin je super, len cena zatial mimo, lebo navratnosť „investicie“ je velmi ťažko dosiahnutelna.
    Ale jazdenky a zvlast tieto VW, čo budu stale pokazene sa isto o 4 roky budu dať kúpiť za super cenu 🙂


  3. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Tak solarni panel ve strese
    Tak solarni panel ve strese snad uz mel Fisker Karma ne? A pochopil jsem dobre ze tedy Tiguan GTE nebude 4×4?


      1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
        Anonymsays:

        Jenože Prius má solární
        Jenože Prius má solární panel pouze jako zdroj pro palubní elektroniku. Nedají se z něj dobít baterie pohonu.

Napsat komentář