Autosalon Paříž 2014: Hyundai i30 s pohonem na zemní plyn (CNG)

auto Hyundai i30 s pohonem na CNG stlačený zemní plyn

Korejská lidová automobilka Hyundai se letos na autosalonu v Paříži výrazně zaměřila na úsporné technologie. Představila mimo jiné také vůz Hyundai i30 s pohonem na stlačený zemní plyn.

Auto Hyundai i30 s pohonem na CNG (stlačený zemní plyn)
foto: Hyundai

Model Hyundai i30 pohání nový motor 1.4 T-GDI vážící 87 kg, o 14 kg méně než stávající 1.4l jednotka Gamma. Netradiční obdélníková nádrž je umístěna v podlaze a dokáže uložit až 15 kg zemního plynu () při tlaku 200 barů. Vnitřní prostor díky tomu zůstal zachován stejný jako v případě verze pouze s pohonem na benzín.

Výkon auta je 117 koní/206 Nm a emise pouze 87 g/km. Využívá novou sedmistupňovou dvojspojkovou automatickou převodovku. Díky tomu splňuje emisní normu Euro 6C (ta začne platit až v roce 2017). Kromě tohoto motoru a vozu Hyundai představil v Paříži také motor Kappa T-GDI s objemem 1.0 l a pohonem taktéž na CNG.

tisková zpráva



6 komentářů u “Autosalon Paříž 2014: Hyundai i30 s pohonem na zemní plyn (CNG)”


  1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Tisková zpráva od Hyundaie
    Tisková zpráva od Hyundaie ohledně nádrže:

    The CNG is stored in an innovative rectangular tank within the floor pan, ensuring interior space remains the same as its ICE counterpart. Lined with a gas-impermeable polyamide matrix (inside) and protected by high-performance glass-fibre reinforced plastic (outside), the new system provides a high-strength, low-cost solution to gas storage, and weighs 50% less than the equivalent steel tank.

    Up to 15 kg of gas can be stored in the tank at 200 bar pressure. A new electrical pressure regulator lowers gas pressure to an operable state in two steps, first to 20 bar and then to 4 to 11 bar, which is fed into the engine. The bi-fuel power plant uses both gasoline and compressed natural gas as fuel, with the flexibility to automatically switch to gasoline once the supply of CNG has been used.


  2. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Pozor na CNG od Korejců.
    Pozor na CNG od Korejců. Jejich LPG v i30 stálo za hofno. Není mi známo, že by Korejci nabízeli pohon s CNG. Oproti koncernovému (VW, škoda…) CNG to může být zase loterie a noví majitelé i30 by mohli jezdit zase v nedostatečně odzkoušeném motoru. Já bych si CNG od Korků nekoupil ani s 40% slevou.

  3. „netradiční
    „netradiční obdélníková“…
    Na 99% nesmysl, nádrž bude určitě válcová, „krabice“ na 150bar, resp. 200bar pro zkoušku bude vycházet jako „tank“. A pokud bychom uvažovali kombinace ocel-kompozit, tak to ani nepůjde…
    Prosím zkontrolovat zdroj této info ještě jednou … 🙂
    Zdraví J.

Napsat komentář