Autosalon Šanghaj 2019: elektromobil Volkswagen I.D. Roomzz bude zvládat i autonomní jízdu

Autosalon Šanghaj: představení elektromobilu Volkswagen I.D. Roomzz

Volkswagen představil dva dny před začátkem autosalonu Auto Shanghai nejnovějšího člena rodiny ID., studii ID. Roomzz. Pětimetrové SUV s nulovými emisemi zaujme mimo jiné unikátním systémem otevírání dveří, podobně jako jistý jeho konkurent.

Sériová verze velkého SUV s třemi řadami sedadel bude uvedena na čínský trh v roce 2021.
foto: Volkswagen

Koncept elektromobilu Volkswagen ID. Roomzz kombinuje budoucí systémy IQ.DRIVE. Díky tomu nabízí funkci zcela automatizované jízdy (úroveň 4) v režimu „ID. Pilot“. Cestujícím jsou informace zobrazovány v interaktivních světelných zónách.

Zcela nový koncept interiéru nabízí podle Volkswagenu „dosud nevídané možnosti individualizace a variability“. Různé konfigurace sedadel se přizpůsobí nejen osobním požadavkům cestujících, ale také příslušnému jízdnímu režimu.

Aktivuje-li řidič režim zcela automatizované jízdy, mohou si cestující individuálně otočit svá sedadla o 25 stupňů směrem k podélné ose vozidla. V interiéru tak vznikne atmosféra luxusního salonku, v němž mohou cestující snadno navzájem komunikovat.

Při zcela automatizované jízdě lze kromě toho pro každé sedadlo samostatně aktivovat režim „ID. Pilot Relax“. Každý cestující si díky tomu může individuálně uvést své sedadlo do lehátkové polohy.

Koncept elektromobilu Volkswagen I.D. Roomzz

Koncept elektromobilu Volkswagen I.D. Roomzz
foto: Volkswagen

Volkswagen ID. Roomzz nemá přístrojovou desku v podobě, která je v současnosti běžná. V manuálním režimu „ID. Drive“ má řidič pocit, že se před ním vznáší „Digital Cockpit“ včetně volantu. „Digital Cockpit“ je kompletně tvořen panelem se skleněným povrchem. Koncepčně je do panelu integrován digitalizovaný volant.

Mimořádné jsou také materiály v interiéru. Například sedadla jsou čalouněna materiálem AppleSkin™, novým produktem, vyráběným z obnovitelných surovin. Zóny ve výplních dveří s funkcí „ID. Light“ jsou navíc opatřeny speciálně zpracovaným obložením z ušlechtilého dřeva. Aktivní filtrační systém „CleanAir“ se stará o čistotu vzduchu v interiéru i při špatné kvalitě ovzduší.

Koncept elektromobilu Volkswagen I.D. Roomzz

Koncept elektromobilu Volkswagen I.D. Roomzz
foto: Volkswagen

ID. Roomzz přesvědčí také dlouhým dojezdem. Akumulátory s kapacitou 82 kWh umožňují na jedno nabití dojezd až 450 km (WLTP), resp. 475 km (v čínské verzi kombinovaného cyklu EU). Akumulátory studie lze nabít na 80 % kapacity za půl hodiny systémem rychlého nabíjení stejnosměrným proudem o výkonu 150 kW.

Dva elektromotory s celkovým nejvyšším výkonem 225 kW pohánějí přední a zadní nápravu (elektrický pohon všech kol 4MOTION). ID. Roomzz zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,6 sekundy a jeho nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 180 km/h. Stejně jako u všech elektromobilů má řidič k dispozici maximální točivý moment od okamžiku rozjezdu.

Veřejnosti bude ID. ROOMZZ představen ve dnech 18. až 26. dubna na jednom z největších autosalonů v Číně, Auto Shanghai 2019.

tisková zpráva



33 komentářů u “Autosalon Šanghaj 2019: elektromobil Volkswagen I.D. Roomzz bude zvládat i autonomní jízdu”


  1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Mozna se mi to jen zda, ale to auto vypada pomerne velike; v
    Mozna se mi to jen zda, ale to auto vypada pomerne velike; v CN jsem nebyl a myslim, ze je to vzrustove mensi narod, nez my tutok v eu a tak je to zbytecne velike a tim padem i drahe.


  2. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Proč, když je to od začátku nově vyvíjený elektromobil,
    Proč, když je to od začátku nově vyvíjený elektromobil, má to tvar jako by se tam musel vejít podélně uložený šestiválec OHV?


    1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      Protože jinak skončíte s čumákovitými Teslami, které na
      Protože jinak skončíte s čumákovitými Teslami, které na svůj nic moc vnitřní prostor zabírají neuvěřitelně moc v Evropě a Číně nejdůležitějšího podélného parkovacího prostoru.


        1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
          Anonymsays:

          Taky se do ní hovno vejde. Už Sko je druhé řadě malé.
          Taky se do ní hovno vejde. Už Sko je druhé řadě malé.

  3. Jsem trochu rozčarován. Furt jen studie. Kdyby udělali
    Jsem trochu rozčarován. Furt jen studie. Kdyby udělali opravdové lidové elektro auto, lidé jim utrhají ruce.
    Autonomie je zatím nesmysl, zatím to je jen změť pomocníků (udržování v jízdním pruhu, autonomní parkování atd.) Kdyby udělali auto bez těch fičurin s jen základními věcmi, jako např Dacia (ta je zatím bohužel bez elektropohonu, pokud vím). Nechci ji nějak vyzdvihovat, ale její auta jezdí a je trojka na trhu v ČR. Osobně bych si ji nekoupil, ale respektuji to.

    1. Musíte si holt zvykat. Nikdo Vám nedodá tolik druhů
      Musíte si holt zvykat. Nikdo Vám nedodá tolik druhů elektrických aut, kolik Vám koncern VW nakreslí a vymodeluje konceptů a studií. A skoro co týden kus. Po každé hodině výtvarné výchovy a modelářského kroužku pro zaměstnance :-)))


      1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
        Anonymsays:

        Radovane, až přijde I.D. tak se z toho poserete. Prodávat
        Radovane, až přijde I.D. tak se z toho poserete. Prodávat se bude násobně líp než Model 3.


  4. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Z těch nápadů konzervy se jeden může akorát tak
    Z těch nápadů konzervy se jeden může akorát tak pozvracet. Velebnosti já už du …

      1. Nekdo z vedeni si asi vsiml prodeju TM3 a tak sel na vyvojove
        Nekdo z vedeni si asi vsiml prodeju TM3 a tak sel na vyvojove oddeleni a rika jim “hele chlapi udelejte to jako ta Tesla”. A tak dali hlavy dohromady prosli si co Tesla vlastne vyrabi a co na nich kazdeho zaujme a vymysleli hodne divnou palubku s velkym displayem, podivne se otevirajici dvere, autonomni rizeni a kupu dalsich zbytecnosti a Roomzz byl na svete.


      1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
        Anonymsays:

        Za normální peníze rozhodně není. Při průměrné mzdě
        Za normální peníze rozhodně není. Při průměrné mzdě v ČR 30000.

  5. „Volkswagen I.D. Roomzz bude zvládat i autonomní jízdu“
    Tak

    „Volkswagen I.D. Roomzz bude zvládat i autonomní jízdu“

    Tak určitě, ale až to Audi dodělá. S Taycanem už maj rok zpoždění, takže Taycan jde na trh bez AP a v Porše jsou maximálně nasr@ný.

    Audi už není inovačním tygrem. Manažeři čelí soudům, na inženýry si stěžuje i partnerské Porsche
    https://www.e15.cz/zahranicni/audi-uz-neni-inovacnim-tygrem-manazeri-celi-soudum-na-inzenyry-si-stezuje-i-partnerske-porsche-1355840


      1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
        Anonymsays:

        A hlavně je většinou na h…., což zjistí nejpozději
        A hlavně je většinou na h…., což zjistí nejpozději díky buzeraci EU v 2022 i většina obyvatel Evropy, a začnou na ní hromadně nadávat, jak majitelé nových aut tak i ten zbytek, co bude neustále bourat do automaticky krizově brzdících.

        1. Ale jděte. Hysterické zadupnutí brzd je spíš typická
          Ale jděte. Hysterické zadupnutí brzd je spíš typická reakce pro živého řidiče, protože buď nedával pozor nebo není schopen vyřešit danou situaci přiměřenějším manévrem. A pokud do něj stejně někdo narazí, tak je to zpravidla proto, že nedodržuje bezpečnou vzdálenost, jak je na našich silnicích nedobrým zvykem.

          Mimochodem, co se má stát v roce 2022? Asi ztrácím přehled.

Napsat komentář