Autosalon Tokio 2015: Mercedes-Benz Vision Tokyo

auto autosalon Tokio 2015Mercedes-Benz Vision Tokyo

Tokijský autosalon 2015 je v plném proudu. Hlavní tématem jsou šetrná elektrická auta s robotickým řízením. A přesně to je i případ konceptu Mercedes-Benz Vision Tokyo.

Robotické auto na vodík – Mercedes-Benz Vision Tokyo
foto: Daimler

Začátkem letošního roku ukázal Daimler v Las Vegas futuristický koncept robotického auta Mercedes-Benz F 015. Vision Tokyo je pokračováním této linie.

Auto je navrženo speciálně pro mladou „generaci Z“. Jde o plug-in hybridní minivan s vodíkovým pohonem a celkovým dojezdem 980 km. Z toho 190 km ujede vůz jen na baterie.

auto autosalon Tokio 2015Mercedes-Benz Vision Tokyo

foto: Daimler

Mercedes-Benz Vision Tokyo je plně robotické auto určené pro megaměsta budoucnosti. Zcela vás oddělí od ruchu ulice i strastí dopravy.

Díky strojovému učení a dalším pokročilým algoritmům se auto učí stále nové věci o svých cestujících a neustále se vyvíjí. Vtipné je, že zatímco Daimler tuto funkci prezentuje jako něco technologicky vzdáleného, automobilka Tesla Motors ji dnes v elektromobilu Tesla Model S aktivně využívá v programu Autopilot.

auto autosalon Tokio 2015Mercedes-Benz Vision Tokyo

foto: Daimler

Rozměry konceptu jsou 4803/2100/1600 mm a vejde se do něj až pět pasažérů. Pochopitelné je masivní využití materiálů a  technologie.

tisková zpráva



8 komentářů u “Autosalon Tokio 2015: Mercedes-Benz Vision Tokyo”


  1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Co je natom vtipneho?
    skoda

    Co je natom vtipneho?
    skoda ze autor clanku nevie rozdiel „plne roboticke auto“ a Autopilot od Tesla-i, taky VW uz je na mile dalej s asistetncnymi systemami pre seriove auta. Nehovoriac ze Mercedes uz ma pre autonomne auto aj certifikaciu v niektorych USA statoch.

              1. Sorry, ale ne. Nic o učení
                Sorry, ale ne. Nic o učení v reálném čase tam napsáno není. Píšou tam o druhém nebo třetím dni, to bych bral. Auto naskenuje cestu a zjistí, jak to projel řidič, pošle data ke zpracování a zpět se v noci vrátí aktualizovaný firmware autopilota. Auto samotné nemá dostatečný výkon a ani logiku na to, aby bylo schopno samostatného strojového učení.

                1. jiste, ja nerikal, ze se uci
                  jiste, ja nerikal, ze se uci samotne auta, ale ze prijimaji nove data a uci se tak cela flotila. Proto se tomu taky rika fleet learning.

                  PS: a zrejme to probiha automatiky na rozdil od softwarovych updatu, ktere musi uzivatel potvrdit (naplanovat) a znehybni se mu tak auto na 1-2 hodiny.

Napsat komentář