Baterie elektromobilu Tesla Model 3 odhalena v detailech

auto elektromobil Tesla Model 3 baterie modrá

Magazínu Electrek.co se podařilo dostat k podrobným informacím a nákresům nové baterie elektromobilu Tesla Model 3. Proti Model S/Model X obsahuje např. výrazně nižší počet modulů.

Baterie elektromobilu Tesla Model 3 je navržena tak, aby byla co nejlehčí a nejlevnější.
foto: Tesla

Elektromobil Tesla Model 3 se bude dodávat ve dvou kapacitních verzích, a to s baterií 50 kWh a 74 kWh. První se skládá z 2976 bateriových článků formátu 2170.

Z každých 31 článků se vytvoří jedna „cihla“ a tyto cihly jsou uspořádány do čtyř samostatných modulů. Tento typ baterie se ale začne vyrábět až koncem letošního roku.

Prozatím Tesla vyrábí větší, 74kWh baterii. Ta obsahuje 4416 článků, v jedné cihle je jich tam 46, moduly opět čtyři.

Redaktoři magazínu Electrek.co si všímají, že v architektuře baterií elektromobilů Tesla Model 3Tesla Model S/Tesla Model X jsou zásadní rozdíly. Např. nejnovější 100kWh baterie pro S/X obsahuje 8256 článků formátu 18650 v 16 modulech.

Tesla také dříve experimentovala s možností rychlé výměny baterie ve výměnných stanicích a Model S/X na to připravila. Ne tak Model 3, u kterého rychlá výměna baterií nepřipadá v úvahu.

Zároveň baterie Modelu 3 nemá externí topné těleso, které pomáhá baterii zahřát na optimální teplotu v případě mrazů. V Modelu 3 toto zastane elektromotor, který si auto dokáže „na neutrál“ samo spustit např. při nabíjení.



40 komentářů u “Baterie elektromobilu Tesla Model 3 odhalena v detailech”

  1. Včera jsem se stavil ve Vestci, docela to tam postoupilo,
    Včera jsem se stavil ve Vestci, docela to tam postoupilo, teď se asi bude čekat na nabíječky DC CHaDEMO a CCS (doufám 🙂 ) Tedy klasika co jsem říkal, 8 stojanů Tesla a 3 stojany pro ostatní auta. Myslím, že s předváděcím centrem Tesla a motorestem vedle nabíjecích stanic to bude důstojný stánek u Prahy, kde se může člověk v pohodlí rozptýlit u kávay, notebooku a najíst se.

    http://www.imgup.cz/images/2017/08/28/IMG_20170827_1035297.png

  2. k tomu spôsobu „kúrennia“ – v bojovom vozidle potrebovali
    k tomu spôsobu „kúrennia“ – v bojovom vozidle potrebovali zohrievať „vzdialené pracovisko“, nechcelo sa im ťahať hrubé drôty, mali v blízkosti hydraulické potrubie (stále pod tlakom), tak pripojili hydromotor spriahnutý s autom. alternátorom, ktorý „poháňal“ tri špirály. A BOLO TEPLO!


  3. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    sáákra tady to ale frčí 😉
    alza.cz/nissan-leaf-d5092180.htm

    sáákra tady to ale frčí 😉

    alza.cz/nissan-leaf-d5092180.htm

        1. Rozlišoval bych mezi slovesem „nabízet“ a „těšit se“
          Rozlišoval bych mezi slovesem „nabízet“ a „těšit se“ 😉
          Skutečně asi nabízejí k prodeji jen ty s uvedenou cenou…
          Moc mě zaujala titulní fotka Opelu Ampera-e, mrkněte, co jsem jim napsal do diskuze a co mi odpověděli 🙂
          Trošku mě zaráží, že 2 dny zatím nestačily na zaútočení klávesou delete na titulní obrázek a posunout na jeho místo některý z těch správných 😀

          Ale až/jestli u těch všech doplní ceny, bude to zajímavé srovnání.


  4. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    A těch 31 článků má společný balancér? Tedy 31
    A těch 31 článků má společný balancér? Tedy 31 článků je nejmenší sledovaná jednotka.

    1. Z uvedených info to vyzerá že je to tak..2976 článkov po
      Z uvedených info to vyzerá že je to tak..2976 článkov po 31 v module dáva 96 modulov po 4,2V (max.napätie) 4,2V *96 – max.napätie batérie 403,2V. Ak je 50kwh udávaná celková kapacita vychádza to 50000/2976- 16,85 Wh v jednom článku. To pri nominálnom napätí 3,6-3,7V dáva kapacitu článku 2170 na cca 4500-4700mAh.Ak je udávaná kapacita 50kWh len využitelná a celková je povedzme 55kWh tak jeden článok má 4950mAh až 5170mAh.
      Takže tesla len zmenšila počet článkov a spojov ale žiaden posun v kapacite na jednotku objemu a váhy asi nenastal.

        1. Kapacita je daná tým výpočtom..čiže žiaden posun v
          Kapacita je daná tým výpočtom..čiže žiaden posun v kapacite na objem a váhu nenastal. Tá kapacite je +/- väčšia o toľko percent o koľko je väčší článok 2170 od článku 18650.
          Tak ako nenastal žiaden posun v hustote energie pri batérii bmwi3, iba namiesto zastaralej batérie v prvej verzii použili články moderné, ktoré však stále zaostávajú za riešením 18650/2170.
          Ja sa len snažím poprieť tvrdenie že kapacita li batéríí rastie tempom +5% za rok. Nič také nenastáva a od roku 2012 sme sa v podstate nikam neposunuli.
          Zároveň tvrdím že už dnešné batérie stačia pre elektromobily, jediné čo je ešte mimo je cena!

      1. Tady je problém zakopán v tom že Tesla dosud nezveřejnila
        Tady je problém zakopán v tom že Tesla dosud nezveřejnila konkrétní kapacitu ať už využitelnou, nebo skutečnou, všechny vyjádření jsou typu „okolo“. Ono se již chvilku mluví o tom, že Tesla už označovat modely podle kapacity baterie snad ani nechce. Tudíž skutečná kapacita LR baterie se dostala na svět až z testovacího protokolu EPA a ta kapacita je 230Ah. Takže články jsou opravdu 5Ah a tím pádem celková kapacita LR baterie je cca 80kWh.

        Mimochodem německá společnost BMZ má již 21700 články s kapacitou 5Ah rovněž ve výrobě, takže tím se jen potvrzuje že Tesla opět nemá v ruce žádný zázrak, ale opět „jen“ použila nejlepší snadno dostupnou technologii tak jako tomu bylo už u 85kWh i 90kWh baterie.

    1. Podla zdroja clanku sa Tesla rozhodla vyhodit ohrievac baterii
      Podla zdroja clanku sa Tesla rozhodla vyhodit ohrievac baterii a miesto neho sa budu baterie ohrievat len teplom z pohonu a to aj v pripade ze auto stoji. Riadiaca jednotka vysle signal do invertora aby sa zapol a posielal prud cez motor pre produkciu tepla, pricom sa motor nerozbehne, t.j. nulove otacky.


      1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
        Anonymsays:

        Zajímavé, no když bude motor zabržděn, tak se veškerá
        Zajímavé, no když bude motor zabržděn, tak se veškerá energie přemění v teplo. Ale životnosti motoru to nepřidá, nehledě na to, že zbytečně zahřeju hmotu motoru… Malé topné tělísko by fungovalo rychleji… Asi toho moc nevíme jak je to tam udělané…


          1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
            Anonymsays:

            i rakovina se musí ohřívat, tam je to dokonce mnohem
            i rakovina se musí ohřívat, tam je to dokonce mnohem nebezpečnější točit na studený motor, tedy EV i v tomto posun mílovými kroky vpřed, tam stačí křivka povolených otáček dle teploty a řidič se nemusí o nic starat

                1. Podle mě používají motor jako přímotop. Jednoduše se
                  Podle mě používají motor jako přímotop. Jednoduše se pouští do vinutí zabržděného motoru (ve zkratu) proud a tím proudí chladicí kapalina, která pak ohřívá baterie.


                2. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
                  Anonymsays:

                  Když se do vinutí motoru pustí stejnosměrný proud(to
                  Když se do vinutí motoru pustí stejnosměrný proud(to invertor umí), tak se nevyvíjí kroutící moment ale jen teplo.

                3. Ok, v podstatě říkáte to samé, jen jste mne doplnil.
                  Ok, v podstatě říkáte to samé, jen jste mne doplnil. Díky.


                4. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
                  Anonymsays:

                  Ještě maličkost. Snaha o zlepšení účinnosti elmotoru
                  Ještě maličkost. Snaha o zlepšení účinnosti elmotoru vede výrobce ke konstrukci s co nejmenší vzduchovou mezerou mezi rotorem a statorem. Takže předehřátí motoru před tím než se roztočí může v konečném důsledku znamenat menší vzduchovou mezeru a tím i malinko vyšší účinnost.

                5. Ale zase si předehřátím motoru malinkato zkrátíte dobu
                  Ale zase si předehřátím motoru malinkato zkrátíte dobu jeho možného přetěžování.


  5. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    U kapacity baterie jde o jednotku kWh, nikoli kW, v tom se
    U kapacity baterie jde o jednotku kWh, nikoli kW, v tom se často chybuje 🙂


      1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
        Anonymsays:

        Tak sem nelez, když Ti to vadí ! Nikoho Tvé hloupé
        Tak sem nelez, když Ti to vadí ! Nikoho Tvé hloupé připomínky nezajímají, pane Bezchybný…


      1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
        Anonymsays:

        V pohodě, stane se, ale ještě jeden výskyt unikl „74kW
        V pohodě, stane se, ale ještě jeden výskyt unikl „74kW baterii. Ta obsahuje 4416 článků“

Napsat komentář