BMW i5 – čtyřdveřový sedan, nebo spíš minivan?

auto elektromobil plug-in hybrid BMW i5 MPV sedan minivan

Koncem minulého roku mělo v mnichovské automobilce BMW padnout důležité rozhodnutí. Totiž co vlastně za auto bude BMW i5. Tento model má doplnit řadu šetrných aut do zásuvky, která zatím čítá BMW i3BMW i8.

Bude chystané BMW i5 spíš minivan, sedan, MPV, crossover, nebo ještě něco úplně jiného?
foto: autobild.de

Začátkem března 2015 řekl Ian Robertson, člen dozorčí rady BMW pro prodeje a marketing, magazínu Autocar, že jsou v závěrečné fázi rozhodování o tom jaký typ auta přijde další a kdy.

O vývoji BMW i5 (a BMW i4) se spekuluje už od poloviny roku 2011, tedy zhruba doby, kdy byly ohlášeny modely i3 a i8. Později se objevily náznaky, že by BMW i5 mohl být rodinný elektrický minivan/MPV, trochu ve stylu nedávno představeného Volkswagen Budd-e.

Druhá možnost, která je pravděpodobnější a ke které se kloní většina automagazínů, by pak znamenala BMW i5 v podobě čtyřdveřového sedanu. Což by dávalo smysl i z toho důvodu, že BMW by mělo konkurenci proti Tesla Model 3Chevrolet Bolt.

Magazín Automobilemag.com dokonce přišel s informací, že auto bude k dispozici jako plug-in hybrid i čistý elektromobil, podobně jako . Elektromobil nabídne výkon dvou elektromotorů, 225 koní vzadu a 135 koní vpředu. U plug-in hybridu to má být zadní elektromotor s 275 koňmi a přední tří- nebo čtyřválec s prozatím neupřesněným výkonem.

Všeobecně se očekává uvedení nového elektromobillu BMW i5 během oslav 100. narozenín automobilky BMW na jaře 2016, přesněji 7. března. Shodou okolností právě v březnu 2016 má být odhalen Tesla Model 3.

V té době bude souběžně probíhat také další ročník (od 3. do 13. března). S výrobou auta by se mělo v továrně v Lipsku, kde se vyrábí také i3 a , začít podle neoficiálních informací v roce 2017.

Autoweek.com



28 komentářů u “BMW i5 – čtyřdveřový sedan, nebo spíš minivan?”

    1. Na IEVs právě problikla
      Na IEVs právě problikla zpráva, že BMW pro MY2017 potvrdila zvýšení kapacity u i3. O kolik se samozřejmě nedozvíme. Ale povídá se o ~94Ah článcích od Samsungu, což by bylo jistě zajímavé navýšení oproti současným 60Ah.

      Současná i3 ka má „problém“, že ta její bateriová krabice je podle všeho hodně malá, z nějakého měření myslím vypadla hodnota 191 litrů.

          1. Ano, pokud se neomezujete,
            Ano, pokud se neomezujete, topíte na příjemnou teplotu a jedete jak se spalovákem (ono i3 dost svádí k dynamické jízdě), je 60 km v tomto mraze takový běžný limit.

            A určitě, až auto na konci ledna odevzdám, tak něco sesmolím, pokud možno i s fotografiemi 🙂

                1. ono je to docela paradox, ze
                  ono je to docela paradox, ze se na aute za 1 mego setri na takove podstatne drobnosti jako je nezavisle topeni za bratru asi 15k i s montazi 😀 je to vzdy to prvni po cem se u noveho auta pidim


            1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
              Anonymsays:

              Coby uživatel i3 s
              Coby uživatel i3 s najetými 50tis km, musím říct, že se mi nikdy nepodařilo snížit dojezd pod 80km na jedno nabití. Reálné je při ježdění po Praze, kde hodně stojíte a topíte aniž by přibývaly km 80-100 km i v zimě bez jakéhokoliv omezování. Těch 60 km si dokážu představit maximálně při jízdě po dálnici rychlostí nad 130 km/h … jak to děláte? 🙂

              1. Upřímně tak, že jsem
                Upřímně tak, že jsem vždy sedl do studeného auta v -11 °C, jel jsem asi 13 km a tam ho nechal stát a vychladnout na mrazu bez dobíjení. Pak jsem do něj zase sedl, topení i s výhřevy vždy na plno, a jel. A takto třikrát. A nebylo to po městě, takže rekuperace skoro žádná, ale v horách. Z kopce se to pravda celkem dobilo, takže by to ještě asi něco ujelo, ale pocit jsem z toho dobrý neměl. Bez REXu by to vážně nebylo moc vtipné 🙂 A dnes ráno mi při plném nabití auto ukazovalo dojezd 92 km. A upřímně nevím, jestli je v autě TČ, možná to bude i tím.


                1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
                  Anonymsays:

                  to bude asi tím opakovaným
                  to bude asi tím opakovaným nahříváním zmrzlého auto v kombinaci s horami …

                2. Určitě. Nejhorší možné
                  Určitě. Nejhorší možné podmínky. Ona taky není zima jako zima. Zima v Praze se nedá srovnávat se zimou na Benecku.


          2. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
            Anonymsays:

            Teda nevím co s tím autem
            Teda nevím co s tím autem děláte, já mám i v zimě se superhnusným počasím bezpečně 100km příměstský dojezd.

  1. Když jsem v letech
    Když jsem v letech 2009-2010 pracoval na diplomce a dělal na zdrojích, byl pro mě speciální Grün heft německého časopisu Auto-Motor-Sport paradoxně nejaktuálnější studnicí toho, co je, co se plánuje a na čem věci stojí. Výhledy toho, co se bude vyrábět v roce 2015 mě drásaly, protože to měla být pěkná auta a člověk už to chtěl vidět na ulicích tehdy. Nyní máme rok 2015 za sebou a člověk opět děkuje Tesle, Nissan-Renaultu, Chevroletu (Ampera/Volt)a trojičce Mitsubishi-PSA, že se něco za tu dobu alespoň stalo.

    Deklarace BMW o roce 2018 a VW o všem po roce 2020, musím opakovaně tu napsat, jsou možná v kurzu s tím, jak velké (a přesto schopné) firmy potřebují čas na rozhoupání se. Já se ale ptám, jak to, že ostatní firmy v odstavci výše to všechno stihly doteď?

    Němci, běžte se s touto rychlostí vývoje a tantrickým protahováním termínu uvedení bodnout… 🙁


      1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
        Anonymsays:

        německý dynomobilky v
        německý dynomobilky v prvý řadě nechtějí elektromobily do roku 2020 a od toho se odvíjí taky ta jejich politika … A už vůbec nechtějí americký elektromobily … 😉


          1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
            Anonymsays:

            superchargery elon
            superchargery elon naroztahoval ale tesla prodej není žádná sláva, němci jsou nacionální povahy což se dalo čekat. Stačí se podivat na Daimlera, nejdřív svatba z rozumu potom rozvod a honem po svejch 😉


    1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      Předem chci poděkovat, že
      Předem chci poděkovat, že se zajímáte o elektromobilitu. Jen nerozumím jedné věci, děkujete Tesle a výše zmíněným firmám, ale proč tady haníte VW a BMW, které mají již dávno na trhu elektromobily a to velmi povedené. VW e-up se prodává od roku 2013 a i3 též, VW e-golf je na trhu od roku 2014. Jezdím elektromobilem již od roku 2012, kdy jsem si koupil Peugeot iON, který v té době byl opravdu jedním z Pionýrů elektromobility. Dnes jezdím VW e-Up, se kterým mám za 18 měsíců již najeto 50 tis km, a když jsem ho kupoval, tak jsem se rozhodoval mezi mezi různými parametry, samozřejmě cenou a chtěl jsem mít pohodlné auto, do kterého se vejdu (měřím 202 cm). V tomto ohledu mě velmi zklamal právě Nissan, který má špatnou polohu volantu s absencí seřízení od sebe a k sobě a navíc má v palubce u levé nohy vyboulenou přístrojovou desku z tvrdého plastu, která Vás tlačí na nohu. I v Peugeotu mám jako řidič více místa, nežli v Nissanu – jinak jako celek není rozhodně Leaf špatný.
      BMW i3 mě moc bavila a funkčně mi maximálně vyhovovala, ale cenově vzhledem k tomu, že za vše musíte připlácet, tak nakonec zvítězil e-UP, který stál 599.000,- Kč a byl ve velmi slušné výbavě. Ještě musím zmínit VW e-Golf, který je také solidní elektromobil, jediné co musím e-golfu i e-upu vytknout je absence a nemožnost objednat palubní 7,2 kW nabíječku pro evropskou verzi. US ji už pro golfa nabízí.
      Takže sečteno a podtrženo nechápu, proč zde haníte německé automobilky, které již mají na trhu velmi povedená auta ????
      Mimochodem VW již prodával v 90 letech model VW Golf city stromer v omezené 1000 kusové edici – plně elektrický vůz.

      1. mozna proto ze Nemecke
        mozna proto ze Nemecke automobilky berou jiz nekolik let miliardove dotace na vyvoj alternativnich pohonu a dokud se Nemecka vlada po X letech necinnosti tech automobilek nezacala vstekat verejne, tak ty automobilky nedali k prodeji jedinej kus, a po onom vstekani zacali tak nejak na milost prodavat celkem drahe elektromobily ktere vlastne proti levnejsi konkurenci nemaji nic navic a i podle toho ty prodeje u nich vypadali jak vypadaj

      2. Peugeot Ion opravdu klame
        Peugeot Ion opravdu klame tělem a uvnitř je hlavně na délku velmi prostorný. To mohu jen a jen potvrdit.
        Píšete Danieli, že máte za sebou 18 měsíců a 50 tis. km v VW eUP. Budeme určitě hodně rádi za sdílení Vašich zkušeností s vozem, s jízdou, pohodlím, nabíjením, využitím. Třeba tak, jak je popsal nedávno zde na hybridu pan Janda u své Kia Soul EV. Předem děkuji.


        1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
          Anonymsays:

          Dobrý den Radovane, s iONem
          Dobrý den Radovane, s iONem jsem již najezdil skoro 70 tis a článek od pana Jandy mě inspiroval, že bych také čtenářům něco napsal, pokusím se v brzké době něco napsat. Jsem již ve spojení s redakcí a fandím hybrid.cz Mějte se fajn a elektromobilitě zdar


        2. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
          Anonymsays:

          bytbil.com/bilar/nissan/leaf/
          bytbil.com/bilar/nissan/leaf/wve6fqvg/A0QBUDIAAY2JW1gBwAA_!

          Leaf 2013 za 500000 CZK

        3. Vcera jsem potkal v praze na
          Vcera jsem potkal v praze na duhove ulici u nabijecky herce pana jaroslava duska jak nabijel take kia soul, kdyz jsem dojel akorad koncil takze jsme se nedali do reci, coz je skoda jednak ho mam jako herce i cloveka rad a jednak by me zajimal na zivo interier kii.

          Treba pak take udela nakou recenzy 🙂

          1. To by člověka střelilo.
            To by člověka střelilo. Tak Jaroslav Dušek má Kia Soul EV, Vašek Vydra Nissan Leaf (a k tomu FVE na střeše), ale do aktivní propagace se ani jeden z nich nedá. Velká škoda. Možná tip pro redakci požádat každého z pánů o malý rozhovor a pózování s vozidly.

Napsat komentář