BMW poráží Teslu v zákázce losangelské policie

auto elektromobil BMW i3 LAPD Los Angeles policie

Bavorská automobilka BMW zvítězila v tendru losangelské policie na dodávku 100 elektromobilů. Předběhla tak například i konkurenci v podobě Tesla Motors.

Takhle bude vypadat 100 elektromobilů BMW i3 sloužících jako vozy městských hlídek policie Los Angeles (LAPD)
foto: cleantechnica.com

Bavorské motorové závody dodají polici do Los Angeles (LAPD) celkem 100 kusů elektromobilu BMW i3. Celkový počet elektromobilů které využívá město Los Angeles se tak zdvojnásobí.

LAPD v minulosti testovalo Tesla Model S, ale volba nakonec padla na menší, levnější a méně výkonné BMW i3.

Tříletý pronájem stovky elektromobilů BMW vyjde včetně údržby a oprav na $1,4 mil. Dalších $1,5 mil. budou ale náklady na nabíjecí infrastrukturu – 100 běžných nabíječek a čtyři rychlonabíječky.

Elektromobily BMW i3 budou určeny pro běžné policejní hlídky. Vozy Tesla Model S by v takovém použití přeci jen poněkud vyčnívaly a našly by nejspíš lepší uplatnění u silniční policie.

Svou roli sehrálo i množství servisních center BMW nebo fakt že losangeleská policie využívá motocykly této značky. S dalšími výrobci elektromobilů jako je Tesla chce však LAPD i nadále spolupracovat.

tisková zpráva



15 komentářů u “BMW poráží Teslu v zákázce losangelské policie”


  1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    BMW poráží Teslu. Otázka
    BMW poráží Teslu. Otázka je, do jaké míry to Elona štve.
    Zatímco BMW cpe všude reklamu, na Teslu jsou pořadníky, tak proč by se cpala do nějakého tenderu. Nehledě na to, jak již psali jiní, že do města Tesla vhodná není.

    1. vtipne, kolikrat jsi ridil
      vtipne, kolikrat jsi ridil nejake auto s 6 a 8 valcem v honicce? vis za jak hodne ci malo kilometru dojde benzin treba takovemu interceptoru kdys se mu spale na plyn? pravdepodobne ne vid?

      tak jen dve zkusenosti, sice ne honicka v ulicich LA ale na okruhu, s RS6, petilitr s V10, nadrz na 80 litru, na Mosteckem okruhu jsem vyjezdil nadrz za necelich 120km, a pak treba civilnejsi auto, bezny Charger s 3.5 V6, nadrz na 70 litru, kdys se mu slape na krk, neujedes s nim ani 150km, toliko asi tak k tomu tvemu „tam neni dobijecka. pripadne sorry, dal to nejede, dosla stava v baterkach“, v nadrzi benzin dojit nemuze? on se tam nejak teleportuje? 😉

      policejni honicky jsou peken ve filmech, v realu se ale zas tak nedeji a pokud se jiz neco takoveho resi, pravdepodobne to bude otazka 10-15 mil maximalne, proste si zavolaj posily, vzdusnou hlidku a neresi nejake hodinove dovadeni v ulicich, nehlede na fakt ze tohle budou auta spise pro „botickare“ 😉

      1. Pravda, pravda.
        RS, je jeden

        Pravda, pravda.
        RS, je jeden z mnoha trotlů. Bohužel podobné dotazy jsem dostal i od kolegů, u kterých bych očekával trochu víc inteligence.
        Otazka:
        A co budeš dělat v tom tvém elektromobilu, když se něco stane a budeš potřebovat rychle dojet do nemocnice?
        To že spalováku taky může dojít benzín už vůbec v potaz neberou, nebo argumentují tím, že zajedou k benzince a za 5 minut mají nacepovano.
        A vůbec je nenapadne že to samé se dá udělat s elektromobilem. Na dojetí do nejbližší nemocnice cca 10-20 km, stačí buď to co v baterii zbylo nebo nabití za pár minut.
        Ale tu už si vysvětlit nedají oni mají zafixovano že to je na baterku a ta že je blbá a nic s tím nejde udělat.
        Prostě hloupost světu vládne.

  2. Text v titulku článku „BMW
    Text v titulku článku „BMW poráží Teslu v zákázce…“ mi připadá dosti bulvární až pitomý.
    Jedná se dva tak rozdílné vozy, jak ve velikosti tak i v ceně a jízdních vlastnostech, že se o nějakém vítězi/poraženém nedá naprosto hovořit.

    opravte si aspoň to „zákázce“

  3. Jak to napsat srozumitelně
    Jak to napsat srozumitelně – i majitel Tesly za 4 miliony vybavené vším, co je volitelně k dispozici Vám řekne na rovinu, že Teslou Model S se jezdí po městě blbě. Je to auto jako kráva, špatně se tím najíždí do úzkých uliček s odbočeními v pravém úhlu a ty zpomalovací prahy a další nesmysly typu historická dlažba taky nic moc. Takže po městě jezdí v elektrickém Smartu ED a je spokojen. Nebo na kole.
    Jen u BMWi3 bude zločincům vzadu – pokud tam bude plná policejní úprava, jak je v USA zvykem, tedy spolu s přepážkou – trochu těsno. Ovšem jako tichá nenápadná hlídka s brutálním zrychlením naprosto OK.

    1. Cožeto, historická dlažba
      Cožeto, historická dlažba a úzké uličky v LA? :D:D:D
      Dokážete si vůbec představit na jaký koráby byli uličky LA naplánovaný? :D:D U těch starejch korábů když jste dal trošku větší rejd tak to hned chcíplo :D:D
      Btw to by mě fakt zajímalo jak poskakuje po spomalovacích prazích i3 na těch svejch galuskách? To asi taky nebude žádnej med.

    2. To platí tak o Evropě. V
      To platí tak o Evropě. V L.A. jsem snad úzkou uličkou ani neviděl, na jejich širokých bulvárech se otočí i kamion a historickou dlažbu tam snad ani nikdy nezavedli. 🙂
      To BMW bude pro pochůzkáře, botičkáře a administrativu, si tipuji… Na honičky a převážení zatčených jim budou sloužit klasické bouráky…

Napsat komentář