BMW postaví v Česku zkušební centrum pro elektromobilitu a autonomní řízení

auto První vývojový areál společnosti ve východní Evropě +++ Navrženo pro testy průlomových technologií elektrifikace, digitalizace a autonomního řízení

BMW postaví v Česku první vývojový areál společnosti ve východní Evropě. Je navržen pro testy průlomových technologií elektrifikace, digitalizace a autonomního řízení.

Investice v hodnotě několika stovek milionů eur vytvoří několik stovek nových pracovních míst. Plánované uvedení polygonu s rozlohou 500 hektarů do provozu začátkem příštího desetiletí.
foto: BMW

Představitelé BMW Group, vlády České republiky a zástupci Karlovarského kraje dnes v Praze oznámili zahájení výstavby nového zkušebního centra. Objekt vyroste na ploše přibližně 500 hektarů v Karlovarském kraji, poblíž Sokolova a nedaleko hraničního přechodu Svatý Kříž/Waldsassen, tedy přibližně dvě a půl hodiny jízdy vozem od hlavního výzkumného a vývojového centra FIZ (Forschungs und Innovationszentrum) společnosti BMW Group v Mnichově.

Nové zkušební středisko BMW Group, které poskytne práci několika stovkám zaměstnanců, bude zprovozněno počátkem příštího desetiletí. Celkové investice dosáhnou tříciferných hodnot v milionech eur.

Dr. Herbert Grebenc, BMW AG, Human Resources, Senior Vice President Real Estate Management, Corporate Security, při představení projektu v Praze prohlásil: „BMW Group je na čele vývoje moderních technologií. Jakožto inovativní společnost máme za cíl našim zákazníkům nabídnout ty nejlepší a nejvíce emotivní zážitky z jízdy a vytvořit digitální propojení mezi lidmi, vozidly a službami. V plánovaném vývojovém centru v Sokolově budeme pokračovat například ve zdokonalování v revolučních oblastech, jakými jsou elektromobilita, digitalizace, autonomní řízení, stejně jako asistenční systémy.“

Stávající vývojová centra v Aschheimu nedaleko Mnichova, v Miramas (Francie) a v Arjeplogu (Švédsko) již nemají dostatečné kapacity pro splnění požadavků na testování. Společnost se proto v několika uplynulých měsících zabývala hledáním vhodných strategických oblastí v Německu a v sousedních zemích. Dr. Herbert Grebenc vysvětluje rozhodnutí o volbě České republiky:

„V Sokolově jsme našli ideální podmínky a lokaci pro testování vozidel. Otevření prvního vývojového centra ve východní Evropě vytvoří nové možnosti a současně bude milníkem v historii naší společnosti. Spolupráce s vlastníkem pozemků, společností Sokolovská uhelná, a všemi politickými zástupci byla extrémně pozitivní a je založena na vzájemné důvěře.“

Tomáš Hüner, ministr průmyslu a obchodu, při příležitosti oznámení dodal: „V souvislosti s oznámením investice společnosti BMW v Karlovarském kraji do vybudování zkušebního centra pro nové automobilové technologie se připravuje společná Deklarace o spolupráci mezi vládou ČR a společností BMW Group. Vláda se návrhem této deklarace po odborné stránce bude zabývat v nejbližším období. Ministerstvo průmyslu a obchodu velmi vítá takovéto typy investic, které kromě vysoce kvalifikovaných a specializovaných pracovních pozic přinesou české ekonomice také vysokou přidanou hodnotu.“

Jana Vildumetzová, hejtmanka Karlovarského kraje, vyzdvihuje význam nového zkušebního centra BMW Group pro celý region: „Pro Karlovarský kraj mají plány tak významného investora, jakým je německá automobilka BMW, naprosto zásadní význam. Náš region patří ke třem strukturálně postiženým krajům v republice, chybí zde výzkum, vývoj a inovace, potýkáme se s chybějícími pracovními místy, navíc Sokolovsko projde v budoucnu postupným útlumem těžby a lidé budou hledat nové uplatnění. Díky nabídce stovek nových pracovních míst v souvislosti s vybudováním zkušebního centra pro autonomní vozy v oblasti Velké podkrušnohorské výsypky a vzhledem ke vzniku vývojového pracoviště můžeme začít psát zcela novou kapitolu rozvoje regionu. Občanům Sokolovska a celého kraje se otevřou velmi atraktivní pracovní příležitosti. Záměr přichází v ten pravý čas a my vynaložíme veškeré úsilí, aby vedení Karlovarského kraje bylo pro společnost dobrým partnerem a oporou v uskutečnění všech plánů.“

Karel Kučera, generální ředitel společnosti CzechInvest, zdůraznil význam této investice pro Českou republiku: „Dnes úspěšně završujeme dva a půl roku trvající jednání, za kterým jen na české straně stojí práce více než 200 lidí z nejrůznějších resortů a institucí celostátní i regionální úrovně. Zkušební centrum BMW je výstavním příkladem investic s vyšší přidanou hodnotou, o které nyní Česká republika stojí a o které v CzechInvestu poslední roky usilujeme.“

Nový vývojový kampus v Unterschleißheimu

Již v roce 2016 společnost BMW Group oznámila, že se bude v novém kampusu v Unterschleißheimu nedaleko Mnichova koncentrovat na získávání zkušeností v oblasti konektivity automobilů a systémů pro automatizovanou jízdu.

Po dokončení bude na nové lokaci pracovat více než 2000 lidí na různých úkolech od vývoje software až po reálné testy na silnicích s cílem přípravy dalšího kroku směrem k systémům plně automatizované jízdy. Intenzivní a rychlá spolupráce a rozhodování v rámci týmů situovaných ve vzájemné blízkosti znamenají novou strukturu uspořádání.

Současně s otevřením kampusu v roce 2017 se začalo se stavbou 40 vývojových prototypů BMW řady 7 určených pro testování systémů pro vysoce a plně automatizovanou jízdu na dálnicích i v městském prostředí. Tato vozidla budou používána v místních podmínkách kooperujících společností Intel (USA), Mobileye (Izrael) a BMW Group (Mnichov).

tisková zpráva



26 komentářů u “BMW postaví v Česku zkušební centrum pro elektromobilitu a autonomní řízení”

  1. off
    Čínský NIO zrovna uvedl svůj hezký 7mi místný SUV

    off

    Čínský NIO zrovna uvedl svůj hezký 7mi místný SUV ES8, který stojí skoro polovinu toho co Tesla X v Číně.
    Baterie 70 kWh, dojezd kolem 300 km, nebizejí i pronájem baterek jako u Zoe či měnící stanice baterií.
    Vůz bude mít i AI asistenta. Bohužel v nabídce jen v Číně. Founders edice již vyprodána.
    https://electrek.co/2017/12/16/nio-es8-all-electric-suv-battery-swap-renting-structure/#disqus_thread
    https://goo.gl/VPTTGX

          1. Ceníková cena šikovné 47kWh (41 využ.) Zoe začíná na
            Ceníková cena šikovné 47kWh (41 využ.) Zoe začíná na 31 tis EUR tj. asi 840 kKč. Pokud cenovka nového 40 kWh Leafu bude začínat osmičkou, bude to myslím docela sestrovražedné – sice tahle Zoe má ještě větší dojezd, než nový Leaf, ale zas nový Leaf je větší, technologicky zas o krůček novější a překvapivě i docela pěkný 😉


  2. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Takže my jsme podle bmw východní evropa? V zeměpise jsme
    Takže my jsme podle bmw východní evropa? V zeměpise jsme se učili, že jsme ve střední evropě.


    1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      To přece dá rozum, že stát, jehož hlavní město (Praha)
      To přece dá rozum, že stát, jehož hlavní město (Praha) leží západně od spojnice hlavních měst dvou „západoevropských“ států (Berlína a Vídně), musí tedy nutně ležet ve východní Evropě 😉 …


  3. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    „NASA poslala do vesmíru raketu Falcon 9“
    „NASA poslala do vesmíru raketu Falcon 9“ …

    seznamzpravy.cz/clanek/primy-prenos-z-mysu-canaveral-nasa-posila-do-vesmiru-raketu-falcon-9-40805

    … soudruzi, tak tomuhle se říká „naše strana a vláda… “ :))


  4. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    no hlavně aby nepokáceli kvůli tý kravině jediný český
    no hlavně aby nepokáceli kvůli tý kravině jediný český strom! jinak at si s tím táhnou do bawor :))


    1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      Se neboj, se domluví s našimi Zelenými a nechají veškeré
      Se neboj, se domluví s našimi Zelenými a nechají veškeré zavazející tamní smrky sežrat kůrovcem.
      Pak už budou jen Česku pomáhat s odstraňováním bioodpadu a budováním lučního prostředí se vzácnými motýly.

      1. Možná při příležitosti úpravy terénu pár tun jejich
        Možná při příležitosti úpravy terénu pár tun jejich odpadu skončí v podloží. A možná se tam vleze i nějakej nežádoucí uprchlík. Němci už nejsou co bývalo. Nebo možná jsou, venku se vždycky chovali jak prasata. Ale samozřejmě to neplatí plošně. Jsou i slušný a pár jich znám.

    2. Bude se to stavet v ramci revitalizace krajiny po povrchove
      Bude se to stavet v ramci revitalizace krajiny po povrchove tezbe uhli. Tam fakt neni co zkazit. Staci se podivat na satelitni snimky Sokolovska. Tu mesicni krajinu nejde prehlednout.
      Proto byla Sokolovska uhelna tak vstricna. Helmuti udelaji kus prace za ne…

          1. Akorát co mám z zkušenost z okolí Mostecka tak než si
            Akorát co mám z zkušenost z okolí Mostecka tak než si navážky sednou, tak když na tom postavíte silnici, tak jsou tam slušný propady a vypadá to jak asflatovej tankodrom, viz „autostráda“ kde jsou schody jako prase. Ano to je to místo kde mladá dívka uhořela v převráceném Lamborghini společně s řidičem v roce 2006.

            Nehledě na to, že na svazích hrozí sesuvy půdy a je tam vstup zakázán.

            https://chomutovsky.denik.cz/zpravy_region/koridor-chomutov-most-uzitecny-i-nebezpecny-20140303.html

            „Lidé z Ředitelství silnic a dálnic o úseku vědí a dokonce ho mají v plánu opravit. Ale až v horizontu deseti let. Teď čekají, až si vozovka „sedne“, jinak by byla větší oprava zbytečná. Vzhledem k tomu, že koridor je stavěný na uměle vytvořeném náspu, se totiž už v projektu počítalo s tím, že silnice bude klesat až o půl metru za rok.“

            Tak hodně štestí s tím polygonem BMW :)))


            1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
              Anonymsays:

              Kuku ta cesta je v pohodě, jsou tam značky zvlněná vozovka
              Kuku ta cesta je v pohodě, jsou tam značky zvlněná vozovka a stejně můžeš jet maximálně 90km/h, pokud si tam někdo hraje na Nikilaudu tak si holt zalítá :-))


                1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
                  Anonymsays:

                  Právě to je ideální prostředí, kde můžou testovat auta
                  Právě to je ideální prostředí, kde můžou testovat auta určená nejen k nám, ale i do zbytku Východní Evropy 😉

                2. Možná začnou zase vyrábět tanky a BVPéčka :)))
                  Však

                  Možná začnou zase vyrábět tanky a BVPéčka :)))
                  Však vona Litvínovká rafinérie byla taky strategicky umístěna blízko německejch hranic 😉

Napsat komentář