Bollinger B1/B2 – sparťanský elektrický truck pro drsňáky

auto elektromobil pick-up truck Bollinger B1

Společnost Bollinger Motors z Michiganu představila své elektrické trucky Bollinger B1 a B2. Vypadají, jako by přijely z 90. let.

Poprvé se plně elektrický truck Bollinger B1 představil už v roce 2017. Tehdy se udával odhad dojezdu kolem 320 km se 100kWh baterií. Nově mají být trucky Bollinger vybaveny 120kWh baterií, ale dojezd zatím oficiálně oznámen nebyl
foto: Bollinger

Pokud máte rádi auta s ostře řezanými hranami bez špetky důrazu na aerodynamiku, které se už dnes jen tak nevidí, bude pravděpodobně Bollinger B1 a B2 něco pro vás.

Bollinger B1

Bollinger B1
foto: Bollinger

Verze B1 a B2 se liší jen tím, že v prvním případě jde o verzi pro pasažéry a ve druhém o pick-up s nákladním prostorem. Jinak jsou specifikace stejné:

– dva elektromotory, max. výkon 457 kW
– zrychlení 0-100 km/h během asi 4,6 sekundy
– max. rychlost 160 km/h
– dvojstupňová převodovka
– 120kWh baterie
– tažné zařízení až 3,5 tuny

Bollinger B2

Bollinger B2
foto: Bollinger

Zatím není jasné kdy ani za kolik chce auta Bollinger začít prodávat. Do výroby už se prý ale blíží kvapem. Takže možná příští rok? Ostatně, konkurence nespí!



12 komentářů u “Bollinger B1/B2 – sparťanský elektrický truck pro drsňáky”

  1. No,je to zajímavé!
    Na vzhledu moc u takového auta

    No,je to zajímavé!
    Na vzhledu moc u takového auta nesejde,je to něco jako Hummer.
    Bral bych jej,ale obávám se,že to bude jenom pro vyvolené.
    Za dům dám klidně 2 – 3 mil.ale za auto?
    Zrovna jsme koupili druhého Igniska 4×4 za 70 000,- bude vyžadovat opravy za 15-20 tisíc a zas na pár let dáme prostor vyvoleným na koupi nového el.4×4,no a za 8-10 let to možná bude parkovat u nás na kopci a né ve městě u vily.
    Jo a manželka zrovna hodnotila vzhled na auto z Minecraftu.

        1. Doted jsem byl presvedcen, ze na pole a do lesa se nejlepe
          Doted jsem byl presvedcen, ze na pole a do lesa se nejlepe hodi traktor. 🙂
          Mimochodem, na vlne elektromobility by se mohl zviditelnit Zetor, kdyz bys kocil za Rimacem na radu a nabidl by aspon jeden na elektricky pohon. Kazdy zemedelec potrerbuje i traktor na pricmrndavani, ktery potrebuje max 20 % vykonu, takze mit traktor s 200 kWh baterkou, vykon 100 kW, 3 elektromotory, se silnou palubni nabijeckou (minimalne 3 x 32 A) by byla fantazie.
          Navic pkud by byla moznost pripojit (do predni ci zadni hydrauliky) pridavna baterka…

          1. Do Zetoru jsem psal už 13.09.2013 – Ohledně vývoje traktoru
            Do Zetoru jsem psal už 13.09.2013 – Ohledně vývoje traktoru s elektrickým pohonem? Odpověď z 16.09.2013 – Firma Zetor Tractors v současnosti pracuje na několika rozvojových projektech, jejich přesný obsah Vám z pochopitelných důvodů nemůžeme sdělil. Můžeme snad pouze uvést, že elektrický pohon nezůstal zcela mimo naši pozornost tak, jako u mnoha konkurenčních firem.

            1. Asi nam nezbyde nic jineho, nez ze zalozme vlastni traktorku.
              Asi nam nezbyde nic jineho, nez ze zalozme vlastni traktorku. 🙂 Od Zetoru budeme brat podvozek s karoserii, z Ciny baterky, smontujeme battery pack, nekde splasime motory, doresime kompresor, hydrauliku, nahon. Vymyslime pridavne baterie (traktory stejne pouzivaji casto zavazi) a wallbox 🙂 Verim, ze je zde spousta schopnych lidi, z ebychom udelali dobry stroj.
              Jeste poprosim Runnera42, aby udelal prvotni investici, nez se rozjedeme a zacneme na sebe vydelavat (po vzoru Tesly nikdy 😀 ) 🙂

Napsat komentář