Brammo Enertia s novými batériami – Enertia Plus

elektromotocykly Brammo Enertia Plus

Elektrický motocykel prešiel miernou technickou modernizáciou. Jeho nástupca nesúci prívlastok „Plus“ ponúkne celkom nový a výkonnejší akumulátor, no jeho cena sa na prekvapenie závratne nezvýši.   


Plus pre modelový rok používa najmodernejšiu batériu typu značky Brammo Power. Kapacita inovatívneho sa zvýšila z 3 na 6 kWh. Aj napriek tomu, že je jeho kapacita oproti predchodcovi dvojnásobná, jeho hmotnosť sa nezmenila, stále váži 147 kg.

Rovnako sa zdvojnásobil aj maximálny na jedno nabitie – z 64 na 128 km.. Vďaka tomu sa s Brammom Enertia môžete vydať na oveľa dlhšie cesty. Maximálna rýchlosť sa nezmenila, stále sa pohybuje okolo 100 km/h

Šéf spoločnosti Brammo, Craig Bramscher sa k tomuto vyjadruje nasledovne: „Je mi potešením predstaviť ďalšieho člena rady Enertia , Enertia Plus. Plné využitie technológie Brammo Power sme už predviedli u modelu a teraz sme schopní ponúknuť zákazníkom dvojnásobný dojazd na platforme Enertie. Za cenový rozdiel 1000 dolárov oproti štandardnej rade Enertia ponúkame skutočne praktický elektrický motocykel s nebývalou spotrebiteľskou hodnotou.“

elektromotocykly Brammo Empulse

elektromotorka Brammo Empulse elektromotorka Brammo Empulse elektromotorka Brammo Empulse

Cenový rozdiel oboch motocyklov je teda len 1000 USD, z čoho vyplýva konečná cena 8995 USD. Firma momentálne prijíma predobjednávky a prvé by mala doručiť už začiatkom budúceho roka. Malé cestné enduro Enertia nemá v oblasti prakticky žiadnu konkurenciu. Do úvahy by možno prichádzala , ktorá však ani zďaleka nedosahuje takej rýchlosti a dojazdu.



8 komentářů u “Brammo Enertia s novými batériami – Enertia Plus”


  1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Kdyby tam dali LiFePO, tak
    Kdyby tam dali LiFePO, tak by měli ještě vyšší dojezd, ne? Ale asi by to bylo dražší. Má tu někdo přehled o cenách za kWh kapacity?


    1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      Tak pokiaľ viem, u LiFePO4
      Tak pokiaľ viem, u LiFePO4 od ThunderSky stojí 1Ah pri 3,2V (3,2Wh) zhruba 1 USD. Cena za 1 kWh teva bude teda čosi okolo 312,5 dolárov. K tomu sa však pochopiteľne musí pripočítať aj cena za BMS a špeciálnu nabíjačku.


        1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
          Anonymsays:

          Ak cenové navýšenie novej
          Ak cenové navýšenie novej motorky tvorí iba batéria, tak za 1 kWh od Bramma zaplatíte 333 dolárov.


          1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
            Anonymsays:

            Takže LiFePO je(když
            Takže LiFePO je(když započtu konstrukci a tak) malinko dražší, než klasická Li-ion…
            Díky.


      1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
        Anonymsays:

        Jenom poznámka. Nabíječka
        Jenom poznámka. Nabíječka pro lifepo4 není o nic víc speciální než pro jakýkoliv jiný lithiový akumulátor. Vždy jse jenom o to, že nesmí dát větší napětí/proud než daný nabíjený pack snese. Rovněž BMS potřebuje jakýkliv lithiový akumulátor.


    2. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      Dojezd by měli větší,
      Dojezd by měli větší, kdyby tam dali větší kapacitu akumulátoru 😉 Je to vždycky kompromis dojezd/hmotnost/objem/cena.

      Lifepo4 má obecně o něco horší hustotu energie (kapactia vzhledem k hmotnosti a objemu) než li-on nebo li-pol. Jeho zásadní přínos je řádově větší počet nabíjecích cyklů, respektive životnost obecně a hlavně jsou bezpečné a nevybuchují při zkratu, přebíjení nebo mechanickém poškození.

      Hitem příštích let budou nejspíš Li-S akumulátory (lithium-sírové), které slibují fantastickou hustotu energie při parametrech jen o něco málo horších než lifepo4 a nižší ceně.

      Mimochodem, v té motorce s největší pravděpodobností čisté li-on akumulátory nebudou, ten název se bohužel vžil jako zastřešujicí označení pro jakýkoliv na lithiu založený akumulátor.


      1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
        Anonymsays:

        Podstatnější IMHO bude
        Podstatnější IMHO bude rychlost nabíjení. Nesmí to být řádově víc, než tu minutku u benzínové pumpy…

Napsat komentář