Češi si oblíbili hybridy, jsou po benzínu druhé nejprodávanější

Služba sdílení aut Anytime Carsharing ve velkém využívá hybridy značky Toyota. foto: Anytime Carsharing

V České republice výrazně roste zájem o automobily s hybridním pohonem. Prodej hybridů v posledním čtvrtletí zaznamenal největší nárůst a meziročně vylétl o 68 %. 

„Vidíme, že Češi vnímají jak ekologický rozměr, tak praktický ohled potřeby jistého dojezdu. Proto roste zájem o hybridy, které si navíc elektrickou energii sami jízdou vyrábějí. Hybridní pohon je již mezi novými vozy druhým nejprodávanějším, když v prodejích předskočil dieselové motory a usadil se na druhém místě za benzínem,“ říká Milan Beutl ze společnosti Anytime Carsharing.

Zvýšený zájem o hybridní pohony potvrzuje i automobilka Toyota. „Popularita hybridů v Česku stále roste, aktuálně prodáváme již přes 70 % osobních vozů v hybridní variantě,“ říká Martin Peleška, ředitel českého zastoupení značky Toyota.

Zájem táhne mladá generace, která ekologii a udržitelnost považuje za důležité 

„Pro sdílená auta je pak hybridní pohon ideálním řešením. Je to nejekologičtější pohon, na který se můžete vždy spolehnou. To je jeden z hlavních důvodů, proč hybridní auta od Toyoty v Anytime využíváme. Z našich dat vyplývá, že 52 % jízdy naše vozy jezdí na energii, kterou si automobil sám jízdou vytvoří. Naši službu využívá hodně mladá generace, která není k ekologii lhostejná a toto považují za důležité,“ uzavírá Milan Beutl.

zdroj: tisková zpráva



13 komentářů u “Češi si oblíbili hybridy, jsou po benzínu druhé nejprodávanější”

    1. Pokud ten hybrid nesplnil jejich očekávání, tak byla chyba zřejmě ve špatných očekáváních, ve špatných informacích a v nevhodné aplikaci toho hybridu pro jejich potřeby.

      Za sebe mohu říct, že nahrazení dieselu hybridem považuji za přínosné. Spotřeba je cca. stejná, auto je živější, dynamika lepší a neobsahuje složité komponenty jako třeba aut. převodovka, turbo a pod.Tím pádem je očekávána vyšší spolehlivost.

  1. 75% kupují firmy. Ty nakoupí hybridy, odmáznou si eko požadavky splněny, a provozuje se to stejně, jako čistý spalovák.
    Nic víc, nic míň.

    Představa o mladé uvědomělé generaci se zájmem o „udržitelnost“ je pouze dezinformace budovatelů eurosvazu. Vím to já, víte to vy, a zatím o tom můžeme veřejně mluvit.

      1. “ Z našich dat vyplývá, že 52 % jízdy naše vozy jezdí na energii, kterou si automobil sám jízdou vytvoří.“

        Chápal jsem to tak, že zbytek je dodaný nabíjením PHEV. Protože jinak tato věta naprosto nedává smysl, pokud tedy nezačla platit nějaká nová fyzika, ve které neplatí první termodynamický zákon.

        1. V těch 52% jízdy , nikoliv jízd je jistě i započítána doba, kdy není k pohonu auta potřeba žádná energie. Tj. plachtění, jízda z kopce, brždění stání ….
          Co je na tom k nepochopení, i spalovací auto má stavy kdy nepotřebuje k provozu žádné palivo jen to bude méně dejme tomu 30% protože odpadne stav kdy pohon vozu obstará rekuperovaná el. energie z brždění+ energie uložená do baterky v případě malého vytížení spalovacího motoru.
          PHEV je úplně o nečem jiném tak to může být až 100% jízdy, protože PHEV má externí dobíjení a záleží na tom jak se používá.

Napsat komentář