Cesty elektromobilů kolem světa za 80 dní se zúčastní i Češi

auto elektromobil Tesla Model S Chicago silnice v noci

Český tým se už skoro rok připravuje na „Cestu kolem světa za 80 dní – závod elektromobilů“. Ten bude mít zastávku také v Praze, a to 20. srpna 2016.

Velké cesty kolem světa za 80 dnů v elektromobilech se budou účastnit převážně vozy Tesla Model S
foto: Tesla

Hlavním organizátorem závodu oficiálně pojmenovaného „80edays“ je firma Carge Locator podnikatele Rafaela de Mestre, který se závodu také osobně účastní. Jeho firma organizuje i jiné závody elektromobilů podobného typu např. stíhací závod Tesel z Gibraltaru do Norska za 72 hodin apod.

Historie závodu sahá do roku 2014, kdy Rafael de Mestre jako první objel svět v elektromobilu Tesla Model S. (První, kdo vůbec elektromobilem projel svět, je Louis Palmer – Solartaxi /2009/ a dostal za to cenu OSN /2011/).

Celý závod startuje 16. června 2016 v Barceloně, kde je nejen hlavní centrála samotného organizátora, ale také je zde jeden z podniků, který se montáži elektromobilů věnuje.

Cíl je o 80 dní později, tj. 4.9.2016, opět v Barceloně. Elektromobily během té doby projedou Spojenými Státy, Asií a přes Čínu a Rusko zpět do Evropy. Závodníci mezi jednotlivými světadíly využívají leteckou dopravu.

Dne 20.8.2016 se závodníci zastaví také v Praze. Cílem závodu není ani tak vyhrát, podle Jiřího Vlka, který se účastní, se to dokonce ani moc nedoporučuje, ale spíš ujet 25 000 km kolem světa a stihnout to za 80 dní.

Jen tak je možný zápis do Guinessovy knihy rekordů. Podmínky účasti jsou: elektromobil, dva řidiči, dodržování dopravních předpisů, účast na veletrzích, které jsou během celého roku (Antverpy, Amsterdam, Salzburg, Praha atd.)

Soutěžních týmů je 14, z toho tři jsou z Německa a dva z Rakouska. Český tým pilota Jiřího Vlka a navigátora Thomase Vincenta má číslo 10.

Elektromobily jsou převážně typu Tesla Model S a nejsou nějak zvlášť upravované, resp. klasické sériové vozy. Maďarský tým bude mít doprovodný elektrobus, který je kusovou záležitostí.

Green Victory Capital



20 komentářů u “Cesty elektromobilů kolem světa za 80 dní se zúčastní i Češi”

  1. Tesla+Barcelona=tragedie.
    Byl

    Tesla+Barcelona=tragedie.

    Byl jsem tam ted v nedeli, kouknout na Sagrada Familia. To byla skutecna nadhera, tim ovsem pozitiva koncily. Doprava Teslou – nocni mura. Ve meste absolutne neni kde zaparkovat na ulici. V parkovacim dome jsem se dostal do uzkych – a to doslova. Hruza, bes, dum zjevne nebyl na takove auto projektovan. Nakonec jsem tu zakrutu s asistentem vymanevroval neustalym couvanim a pojizdenim vpred, totez i zpatky, kupodivu ani nic neodrel. Stani dost drahe, ale to je holt Barcelona. Pak, uz cestou zpatky, jsem nasel volne mistecko na ulici v samotnem centru, a rozhodl se jeste kouknout na Vitezny oblouk. To jsem nemel delat. Za 20 minut jsem nasel auto s rozbitym zadnim okynkem a vykradene. Na policii mi sdelili, ze to tam rozhodne neni nic neobvykleho. Takze – davejte si tam na masiny bacha, to vite, chudaci bezenci jsou ted zakonem chraneni….. at se vam podobne udalosti vyhnou!!


    1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      V Barcelone na Tesle?! Tak
      V Barcelone na Tesle?! Tak to chce poriadny kus odvahy alebo nemáte rád svoje auto.
      Do tohoto mesta už žiadnym autom nejdem, jedine s nejakým obúchaným starým črepom, ktorých je tam najviac. Mám „dobré“ skúsenosti s motorkármi.
      To ste ešte „dobre“ dopadli, mohlo to byť aj horšie…

    1. Pane Vasku, přečetl jsem
      Pane Vasku, přečetl jsem si

      článeček

      z vašeho odkazu a jsem jeho obsahem a informační hodnotou velmi zklamán.
      V článku o rekordu bych především očekával:
      a/ celkovou dobu strávenou jízdou
      b/ celkovou dobu strávenou dobíjením (v součtu by musely dávat 24 hodin)
      c/ dosahovanou průměrnou max rychlost (je rozdíl jestli se celou dobu ploužím šedesátkou, nebo si metelím stotřicítkou)
      d/ vzdálenost obou nabíjecích/otočných bodů
      e/ trasu na mapě
      ·
      Psát v jednom článečku o průměrné spotřebě 17,38 kWh/100 km u vozu s 30 kWh baterií a zároveň se zmiňovat o dojezdu na jedno nabití 250 km chce opravdu kachní žaludek.
      ·

      Příklad trasy na mapě

      a hned je jasné odkud, kam a kudy se jelo, včetně možného zobrazení výškového profilu trasy. (tyto koncové body jsem zvolil namátkovým kliknutím na Prahu a Budějice a volbu trasy jsem nechal na Mapy.cz)
      Čtenář není povinen si někde dohledávat přesné adresy koncových bodů a netuší jakou trasou byly propojeny.
      Buď článek psal diletant, nebo se má něco za neúplnými údaji skrýt.

      1. Zklamani plyne z toho, ze se
        Zklamani plyne z toho, ze se jedna o PR clanecek… Dojezd 250 km udava NEDC cyklus 🙂

        Kdyz jsem si precetl clanek na oEnergetice.cz – Nissan LEAF 2. dil tak by mne ale docela zajimalo, jak to udelali. Osobne bych tipoval na 130+ km/h na dalnici porad a nabijeni do 80% na Chademo nabijecce v MB u CEZu a to same na Kolbenove.

        Ten dojezd na dalnici je u LEAFu v obou verzich bohuzel dost na nic…

  2. Rád bych věděl pár
    Rád bych věděl pár technických:

    – nabíječky jsou domluvené nebo je třeba, aby si každá posádka domluvila sama za sebe?
    – na kolik cca takový „výlet“ vyjde? Myslím to i s těmi letadly, vízy a pod?

    Když jsme u těch rekordů, kolik má nejvíce najeto Tesla S? Jako jedno auto?

    Děkuji

    1. Zkusil jsem najit
      Zkusil jsem najit kalkulator, doprava ekvivalentniho mnozstvi 100lb balicku na vzdalenost New York – Los Angeles (coz zhruba odpovida preletu pres ocean) je 6.000 dolaru (a bude treba nejmin dvakrat). Viza bych rekl, ze budou zanedbatelna (tisicikorunove polozky), carnet je vratna zaloha.

Napsat komentář