ČEZ ESCO a Škoda Auto spolupracují na snižování energetické náročnosti

auto výroba Škoda Mladá BOleslav

Mladoboleslavský závod největšího českého výrobce automobilů Škoda Auto modernizuje kompresorovou stanici.

Výroba aut ve Škoda Auto Mladá Boleslav bude zase o něco energeticky šetrnější.
foto: Škoda

Dva nejstarší kompresory na výrobu stlačeného vzduchu v továrně Škoda Auto v Mladé Boleslavi budou nahrazeny novými turbokompresory s vyšší účinností a výkonem 10000 Nm3/h a 5000 Nm3/h. Sloužit budou pro výrobu stlačeného vzduchu, který je nutný pro pohon výrobních linek i strojů.

Zakázku realizuje společnost ČEZ Energetické služby, dcera ČEZ ESCO. V současné době probíhají přípravné realizační práce. S předáním díla se počítá na konci letošního roku.

„Pro výrobní závod Škoda Auto v Mladé Boleslavi provozujeme celkem šest kompresorů. Dva z nich jsme se nyní rozhodli nahradit modernějšími, a zlepšit tak spolehlivost dodávek stlačeného vzduchu do závodu,“ Ing. Jaromír Vorel, jednatel společnosti ŠKO-ENERGO, která má na starosti energetiku ve Škoda Auto.

„Společně s ČEZ ESCO jsme také navrhli optimální řazení zdrojů, aby došlo ke splnění všech požadavků na stabilitu, bezpečnost a kvalitu dodávky. Zároveň jsme zajistili snížení spotřeby elektřiny na vyrobenou jednotku stlačeného vzduchu.“

Všechny stroje budou napojeny na dispečink, který bude monitorovat jejich funkce a vyhodnocovat parametry výroby. Stlačený vzduch v závodu pohání obráběcí stroje, výrobní linky, a další technologie. Na kvalitu a bezpečnou dodávku stlačeného vzduchu jsou ve ŠKODA AUTO kladeny ty nejvyšší požadavky.

„Instalované technologie jsou nejmodernější svého druhu a jejich instalací zákazník nejen zvýší spolehlivost provozu, ale také sníží provozní náklady. Zajistíme i úpravu řazení kompresorů a optimalizaci celého systému,“ vysvětluje generální ředitel ČEZ Energetické služby Michal Pastušek.

„Skupina nejstarších zdrojů bude následně převedena do pohotovostní zálohy, pro případ poruchy nebo zvýšené potřeby. Pětiletou návratnost investice zákazníkovi garantujeme přímo ve smlouvě. Odpovědnost za úsporu je tedy plně na nás.“

Odhadovaná energetická náročnost celého kompresorového hospodářství klesne po zavedení všech těchto opatření o 10 %. Úspora elektřiny by měla dosáhnout 4000 MWh/rok. To se rovná průměrné spotřebě 1150 domácností.

Formát EPC (Energy Performance Contracting, česky garantované úspory se zaručeným výsledkem) je druh smlouvy, ve které dodavatel zákazníkovi přímo garantuje dosažení konkrétní a měřitelné výše úspor. Pokud by byly finální úspory nižší, musí dodavatel finanční rozdíl doplatit.

tisková zpráva



9 komentářů u “ČEZ ESCO a Škoda Auto spolupracují na snižování energetické náročnosti”


  1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Nebylo by taky od věci se zaměřit na jejich motorizaci co
    Nebylo by taky od věci se zaměřit na jejich motorizaci co se týče 1.0 to se jim moc nepovedlo ale rvou to všude


  2. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Co kdyby raději škodovka pracovala na nových motorizacích?
    Co kdyby raději škodovka pracovala na nových motorizacích? Jelikož to co poslední dobou vyrábějí nestojí za nic. Nevíte co je to za módu dávat všude 1.0 – 1.5 objemy a nebo do RS cpát ropu? Já to prostě nechápu.


  3. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    K žalobě na Volkswagen se v Německu připojilo přes
    K žalobě na Volkswagen se v Německu připojilo přes 300.000 lidí

    idnes.cz/auto/zpravodajstvi/zaloba-nemecko-diesel-tdi-dieselgate-emise.A190103_135529_automoto_fdv


  4. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    a kolik by byla úspora, kdyby se auta pro Němce vyráběla v
    a kolik by byla úspora, kdyby se auta pro Němce vyráběla v Německu a pro Poláky v Polsku?


    1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      Žádná, páč by to tady vypadalo jak za komančů ty hňupe!
      Žádná, páč by to tady vypadalo jak za komančů ty hňupe!


      1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
        Anonymsays:

        nějaký slušný argument by nebyl? Co tak nedávat neustále
        nějaký slušný argument by nebyl? Co tak nedávat neustále další důvody komančům zopakovat kolo dějin? Pořád nevidíme spirálu? Jelikož jsi mladší tak na zdraví. Kdo chce kam, chuj s ním.

Napsat komentář