Chevrolet Bolt: dojezd 383 km na jedno nabití!

auto elektromobil Chevrolet Bolt EV

Značka Chevrolet odtajnila nejdůležitější specifikaci elektromobilu Chevrolet Bolt, a to jeho dojezd. Odhadovaný dojezd dle EPA (tedy přísné, poměrně reálné číslo) je 383 km!

Elektromobil jde na trh už koncem letošního roku. Do Evropy přijde začátkem 2017 jako Opel Ampera-e.
foto: Chevrolet

Ještě v lednu 2015 automobilka General Motors, která Chevrolet vlastní, tvrdila, že Chevrolet Bolt nabídne dojezd přes 320 km. O rok později, po představení Tesla Model 3, už GM hlásali do světa, že ‚Bolt ujede víc, než 320 km na jedno nabití‘.

Pochopitelně. GM musí dělat co umí, aby si získala alespoň část pozornosti elektromobilně pozitivních zákazníků, kteří jinak s očekáváním vyhlížejí Tesla Model 3. A vůbec jim nevadí, že na trhu bude o rok později, než Bolt.

Na autosalonu v Detroitu 2016 GM ohlásili, že Bolt bude mít 60kWh baterii. To je pravděpodobně o pár kWh víc, než kolik bude mít základní verze Tesla Model 3. Nedávno jsme ale zjili, že Bolt má také katastrofální aerodynamiku, zatímco Model 3 míří k extrémně nízkému aerodynamickému koeficientu 0,21.

Přesný dojezd elektromobilu Tesla Model 3 zatím není znám, nicméně Elon Musk od začátku říká, že auto musí ujet víc než 320 km. Konkurence ale jak vidno nespí a to je dobře, protože nakonec profituje zákazník. Bude Tesla Model 3 umět v základu přes 400 km na jedno nabití?

tisková zpráva



68 komentářů u “Chevrolet Bolt: dojezd 383 km na jedno nabití!”

  1. Novináří při testování
    Novináří při testování předorodukčních Boltů dosahovali extrémních dojezdů, kdy najeli maximum 238 mil a ještě jim zbývala hodně velká rezerva (od 17ti do 60 mil).
    Bylo to hlavně díky pneumatikám s adhezí kulečníkový koule 🙂 Účel to splnilo, novináři byli z dojezdu nadšení.
    Když na to dupli ve sport módu tak se kola protáčela.
    Taky si pochvalovali, že auto vypadá normálně a nekřičí do světa hele já jsem elektrická kárá, já jsem jiné a to jak uvnitř tak i zvenčí.

    https://youtu.be/wQo6-ta889I
    http://blog.caranddriver.com/how-i-drove-238-miles-in-the-chevy-bolt-ev-and-still-had-range-to-spare/
    http://www.latimes.com/la-fi-2017-chevrolet-bolt-ev-epa-rated-at-238-miles-per-charge-20160912-premiumvideo.html
    http://www.theverge.com/2016/9/13/12899752/chevy-bolt-driving-impressions-review
    https://www.wired.com/2016/09/chevrolet-bolt-range-epa-rating/

  2. Všiml jsem si, že na
    Všiml jsem si, že na zahraničních webech jsou první novinářské recenze a na vybrané trati všichni jezdci z EV magazínů ujeli min 240mil a potom jim všem zbývalo podle počítače ještě 30-50mil dojezdu!

    Také tam byl výcuc z palubního počítače, že spotřebovali na tu 240mil dlouhou jízdu 58,7kWh. Takže ta baterie nakonec má plných 60kWh využitelných a tedy dost možná až 70kWh celkově!

    Za mne tedy palce nahoru pro GM, né že by to bylo něco extra složitého po technické a výrobní stránce. Tahle baterie tu klidně mohla být v roce 2012 (pravda, ne na pouch článcích). Ale že je to teprve druhý výrobce, který si z lidí přestal dělat prdel a použil baterii, která technologicky odpovídá dnešním možnostem.

        1. Tak nedělal bych si iluze
          Tak nedělal bych si iluze že BMW, VW a ostatní také dnes z větší části neoutsourcují vývoj svých EV. Ten zásadní rozdíl vidím v tom, že LG do tohoto podniku samo nalilo pěkný balík peněz a tak jde s kůží na trh (úspěch Boltu) společně s GM.

          Co se týče ceny technologie baterií, tak na tom se samozřejmě nic nezměnilo. Vysoká cena baterií a „nezralá“ technologie byly vždy pouze úmyslné PR lží automobilek.

          V roce 2012 samozřejmě bylo možno postavit auto (pravda pouze velkou zavedenou automobilkou) s cenou od 1,1mil Kč s 60kWh baterií. (mnou očekávaná zaváděcí cena Boltu, Ampera-e v ČR). Nebo opravdu chcete tvrdit, že Nissan Leaf, který tenkrát u nás začínal s cenou od 715tis Kč s 24kWh opravdu nebylo možné za dalších 400tis Kč vybavit větší baterkou? Mimochodem sám Nissan představil svoji 60kWh baterii už před rokem a ta mu stále leží někde na stole a kdoví kdy ji vůbec uvede na trh.

          Mě na tom všem vadí právě ty lži. Kdyby automobilky férově řekly, že technologicky konkurenceschopné EV se jim dnes zkrátka nehodí do krámu místo těch nesmyslů o nevyzrále technologii, tak jim nemám co vyčítat. Nejsou to zaopatřovací ústavy.


  3. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    No uprimne neivm proc se
    No uprimne neivm proc se tolik hroti ten dojezd? S dnesni infrastrukturou to na dlouhe dojizdeni stejne neni, ja bych mnhem vic ocenil mensi cenu, nez vetsi dojezd…


      1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
        Anonymsays:

        No jenze ten Bolt je na ty
        No jenze ten Bolt je na ty dlouhe cesty stejne nepouzitelny, nez se nabije na dalsich 200km bude to trvat minimalne hodinu…
        Ono ani s Teslou to neni uplne svetoborne, a ta ma dojezd jeste o dost vyssi a nabijen asi dvojnasobne rychle…


  4. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Pěkné auto pánové, ale
    Pěkné auto pánové, ale pokud Leaf stojí 700,- pak tohle auto bude stát milion. Rád bych si ho koupil, ale nemohu si to dovolit, ale další auto na benzín nebo naftu už kupovat také nebudu, počkám na nějaké ojeté. Nekoupím to proto, abych na tom vydělal, ale proto abych pomohl rozjet trh s elektromobily a  naše země se zbavila části závislosti na ropě.

      1. Tak to jasný že koupě
        Tak to jasný že koupě auta není investice. Nikdy se vám prostředky na nákup auta nevrátí na tož aby ještě vydělal. Pán Josef to myslel asi jako „vydelat“ úsporu za pohonné hmoty…
        I když koupě EV se jako investice jistým způsobem brát dá. Je to investice do budoucnosti, do životního prostředí,do výchovy našich dětí. Určitě budoucí generace vyrůstající v energicky soběstačných domech a jezdících v EV budou mít určitě jiný pohled na svět než ty obklopeny fosilem…


      2. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
        Anonymsays:

        Ekonomičnost na sebe
        Ekonomičnost na sebe nevydělávajícího auta lze posuzovat v tom, jak moc se jeho provozem prodělává. A podle toho hodnotit jednotlivé technologie.


                1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
                  Anonymsays:

                  Má to mít 381 litrů
                  Má to mít 381 litrů (trunk volume of 381 liters)

                  media.opel.com/media/intl/en/opel/home.detail.html/content/Pages/news/intl/en/2016/opel/09-13-ampera-e-range.html


  5. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    ten dojazd 400km bez 17 je
    ten dojazd 400km bez 17 je naozaj vyborna sprava. konkurencia od dnesneho dna MUSI toto zohladnit v dalsich projektoch/produktoch.

    3x hura.


  6. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Baterka tesly o par kWh
    Baterka tesly o par kWh mensi? Ja bych rekl ze bude o dobrych 10 kWh mensi (teda zacinat na 50 kWh baterce) coz by prostym prepoctem kapacity davalo dojezd 320 km, pri zohledneni vyrazne lepsi aerodynamiky neco kolem 340 (presne dle prohlaseni Muska)…


    1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      Na stránkách Tesla slibuje
      Na stránkách Tesla slibuje dojezd 215 mil na jedno nabití, což by bylo nějakých 346 km. A základní cena je o 2500 dolarů méně než u Boltu.


      1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
        Anonymsays:

        No vzdyt pisu ze by to mohlo
        No vzdyt pisu ze by to mohlo byt cca 50 kWh baterka a 340 dojezd, nebo chces hadat jeslti 340 nebo 346?


          1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
            Anonymsays:

            Preco? Ved v USA by bol
            Preco? Ved v USA by bol stale lancnejsi. Verim, ze toto auto dostanu pod milion CZE resp. okolo tych 37000 Eur. Samozrejme dost zalezi aj na vybave, dostupnosti a v neposlednej rade bude konkurovat TM3, ktora bude mat podobny dojazd ale aj dalsie technologie navyse. Leaf bude musiet do roka dvoch dotiahnut tento naskok a potom sa prida aj VW a Kia. Ak sa nepridaju tak im ujde trh a to si VW uz dovolit nemoze (navyse musi sekat eko dobrotu po tych pruseroch co ma). No bude to velmi zaujimavy koniec dekady.


        1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
          Anonymsays:

          to je velmi optimistická
          to je velmi optimistická cena. Vzhledem k tomu že, Hyundai Ioniq EV je s 28 KW baterií za 900 až 1 mio, nevěřím, že Bolt s 60 KW baterií bude pod 1 mio.


        2. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
          Anonymsays:

          No i kdyz bychom
          No i kdyz bychom predpokladali (nerealisticky), ze cena bude stejna jako v USA, tak jsme na cene 37 500 * 25 * 1,21 = 1 134 tisic kc…

        3. Evropsky zakaznik vetsinove
          Evropsky zakaznik vetsinove odmitne zakladni vybavy z USA, staci se podivat za jake ceny se prodavaji kuprikladu Mustang, Feemont, i3, a dalsi auta, vyjimku tvori kuprikladu i3 ktere se prodava za obdobnou cenu na obou kontinentech, coz je stylovka kterou si spise v USA nacenili vejs coby stylovku, tak jako v Evrope se zase nacenila vejst stylovka v podobe Mustangu

          cenotvorba Ampery-e bude zaviset na modelech a cenotvorby Oplu v portfoliu, ostatne i prvni generace Volt/Ampera meli mezi sebou na kontinentech rozdil ceny temer 300 tisic, navic se zapomina na fakt ze $37500 je cena bez tax

          ja proste odhaduju ze pod milion Ampera-e v oficialni distribuci nebude, a i tak se po ni zaprasi hodne rychle, aneb rocni produkce rozebrana za par dnu 🙂


  7. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Paradicka, konecne dalsie
    Paradicka, konecne dalsie EV, ktore uz nie je iba hracka. Ja by som ho este privital v kombi verzii a budem uplne spokojny.


      1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
        Anonymsays:

        A o kolik se zkrátí
        A o kolik se zkrátí dojezd, když se svítí normální žárovkou, nebo LED ? Dejme tomu, že klasické žárovky budou brát 120W, LED jen 20W, rozdíl tedy 100W. Když pojedete 4 hodiny v kuse, spotřebujete navíc o proti LED 4hx100W = 400 W. tak si můžete myslet, že nemáte baterku 60KWh, ale jen 59,6 Kwh. Tak místo 350 km ujedete jen 347 km. Svícení, rádio a podobné drobnosti nemají u auta s tak velkou baterkou skoro žádný vliv na dojezd. O něco víc se zkrátí dojezd za použití klimatizace a nejvíc udělá elektrické vytápění.

          1. jj ja xenony pri kratkych
            jj ja xenony pri kratkych „pauzach“ treba do 30 minut ani nevypinal a nechaval dal svitit, mnohem vic by me pak bolelo menit tu xenonku nez ze to trosicku bere z baterky 🙂 diody se v tomhle precenujou a dokud jejich cena nebude dostatecne nizka a jejich vymena cenove prijatelna, tak bych je na hlavni svetla u auta ani nechtel


              1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
                Anonymsays:

                Pochopitelně, že se musí
                Pochopitelně, že se musí dobíjet. Dobíjí se z velký, pomocí měniče. Třeba u Peugota 106 electric je měnič ze 120V na 12V, tady taky bude měnič, jen nevím, z jakého napětí. Ale princip bude stejný. pochopitelně, jsou tam nějaké ztráty, ale jak už jsem psal, vzhledem k odběru a velikosti akumulátoru to téměř neovlivní dojezd.

Napsat komentář