Chevrolet Bolt EV si převzali první zákazníci – ve Fremontu!

auto první zákazníci elektromobilu Chevrolet Bolt EV

Značka Chevrolet dodala prvním zákazníkům elektromobily Chevrolet Bolt EV. A asi ne úplně náhodou se tak stalo ve Fremontu, kde má svou továrnu i konkurenční Tesla.

Že si GM/Chevrolet vybral k předání prvních tří kusů elektromobilu Chevrolet Bolt EV právě Fremont podle nás rozhodně není náhoda…
foto: Chevrolet

Když se koncept Chevrolet Bolt EV objevil před dvěma lety na autosalonu v Detroitu, brali jsme to pořád ještě takové půl na půl. Může být, ale nemusí. Projevila se zde ale síla General Motors, jedné z největších automobilek světa. A ukázalo se, že když se chce, tak to jde.

GM slibovali elektromobil s dojezdem přes 300 km za cenu pod $30 000 (s dotacemi). A to se, kupodivu, také povedlo. Chevrolet Bolt EV ujede po dálnici až 305 kmcena začíná na $37 495. Předání prvních tří kusů v dealerství Chevroletu ve Fremontu je jasný vzkaz pro Teslu a její připravovaný Tesla Model 3.

Zatím je Chevy Bolt EV dostupný jen v Kalifornii a Oregonu. V celých bude auto dostupné během poloviny příštího roku. Už začátkem příštího roku se ale objeví v Kanadě, jmenovitě provinciích Ontario, Québec a Britská Kolumbie.

Není bez zajímavosti, že první tři majitelé Boltu jsou už zkušenými elektromobilisty. William “Bill” Mattos, penzionovaný policista z Fremontu, přidává Bolt EV k vozům Chevrolet Spark EVdruhé generaci plug-in hybridu Chevrolet Volt.

Bobby Edmonds, softwarový vývojář, nahradí Boltem elektromobil BMW i3. Steve Henry s ním zase nahradí Toyotu Prius.

InsideEVs



23 komentářů u “Chevrolet Bolt EV si převzali první zákazníci – ve Fremontu!”

  1. Zkušenost z testovací
    Zkušenost z testovací jízdy z Fremontu

    „Few observations;
    – it was the premium rim so pretty jazzed up. Leather seats felt great. Lots of leg room. I tried all 4 seats. I am 5 11 and had the driver seat adjusted quite far back. I could still for in the back seat with a couple of inches to spare.
    – trunk is fairly big. Little smaller than the leaf but with seats folded down you can carry a lot. My bike would fit.
    – drive was great. I was expecting it to be a little more peppy given the 200 horses. But I didn’t get lurch I get with the leaf.
    – Lots of features on the console. I was told even my Google maps could be projected over from my phone to the main console which is pretty decent sized. I didn’t try that though.
    – about breaking, the regenerative breaking felt a little soft when I had to do a quick stop. Couldn’t figure out if there was an option to turn that off for harder stops.
    Overall impressed. Since they don’t have in-stock they couldn’t quote me a price yet. Definitely on my list of finalists for my next car. My leaf lease expires in late February.“


  2. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    kde vzal penzionovaný
    kde vzal penzionovaný policista z Fremontu tolko penazi ? ked ja sw developer sap/abap si to nemozem dovolit ?

    preco clovek jednej krajiny za presne rovnaku online pracu za rovnaky cas dostane tak markantne iny plat v online globalnom svete ?

    1. Tak to musel abap
      Tak to musel abap zdevalvovat 🙂 Pred par lety se rikalo, ze 100 hrubeho (coz je cca prumer toho policejniho dustojnika v US – $50.000/rok) neni problem, protoze to nikdo delat nechce…

      Ale je fakt, ze americanovi zbyde o neco vic, co rikal kolega, tak stat tam z hrube mzdy sezere (po ruznych danovych ulevach a odpoctech) cca 15 procent.

      1. v US desne zalezi kde clovek
        v US desne zalezi kde clovek zije, v Kalifornii je draho a treba na Floride je naopak docela levno, treba s $50k rocne bys treba v SF v centru bydlet skoro nemohl, studio tam vyjde v prumeru na $3000+, a pokud chces treba neco jako 2+1 a vetsi tak se pod $4000 mesicne nedostanes jen za najem 🙂 o koupi vlastniho ani nemluve, jeste 20mil za SF a „na“ feery najem porad za vcelku normalni 2+1 okolo $3500

        1. Proto je tam to slovo prumer
          Proto je tam to slovo prumer – nicmene tipnu si, ze dustojnik ve Freemontu na konci kariery bude spis na tom hornim konci – viz treba tady, z jine stranky vypadlo skoro stejne cislo, takze predpokladam, ze je verohodne.
          Jojo, SF je silene, ex-kolega jezdi skoro hodinu (jedna cesta) ze San Jose, tam uz je to za rozumnejsi ceny.


      2. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
        Anonymsays:

        teoreticky ak lepsi hruby
        teoreticky ak lepsi hruby rocny prijem na CR/SR je 24 000 EUR co je dajme tomu 18 000 EUR cisty prijem lebo dane co je po odpocte beznych nakladov a hypo dajme tomu rocny prijem 8 000 EUR, v ramci rezerv a nepredvidatelnych nakladov dajme tomu 3 000 EUR, je to malo na vydaj 35 000 a oprimalne pre vydaj 15 000 EUR a menej ako odpis pre spotrebny wagen na obdobie od 5 do 7 rokov.

        viac sa rocne sice usetrit da, ale na ukor inej nudze, kedze na stat socialne istoty sa spoliehat neda.

        jedine ze by bola priemerna dlzka zivota u cloveka na miesto 60, 120 rokov. Ano teraz je to 60r. Kedze nemam srdce zapocitavat cast zivota ked uz clovek prichadza o rozum, telo, a pracovat po 60r. znamena len ze naco som potom zil ? ked do smrti iba pracujem.


      1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
        Anonymsays:

        hej ? a kde ? ako samostatny
        hej ? a kde ? ako samostatny zivnostnik so zodpovednostou co si najde ludi a povedie si to sam mozno, ako narazovka na 1.mesiac v roku. mam prehlad tak sa cudujem, som aj na linked in, ale taku ponuku ziaden kolega a ani ja sme nikto nikdy nedostali.

        akonahle chces viac ako 2000 v hrubom aj to jedine v hlavnom meste, vsetci hned spozorneju, ze .. what ? osobna skusenost.

    2. v jedné rozhlasové
      v jedné rozhlasové reportáži na ČRo jsem slyšel jak byla reportérka v Mexiku, kde je obrovská chudoba, kterou svět neřeší a Mexičané kolikrát nemají jinou možnost, jak zkoušet se ilegálně dostat do USA, obchodovat s drogami atd. a mj. státní úředníci tam prý mají neuvěřitelně nízké platy, které dosahují pouhých cca 2000 USD/měs…..
      Je to prostě o úhlu pohledu.


  3. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Nádhera.
    Jen se bojím

    Nádhera.

    Jen se bojím toho, že jich vyrobí jen pár aby se neřeklo. No ale za to můžou ty normy na spotřebu. Normální člověk by řekl – flotila má mít průměr emisí 120g CO2/km, takže vezmem všechna prodaná auta, sečtem jejich emise, vydělíme počtem a máme průměr.

    Ovšem jejich normy – vezmeme všechny typy, sečtem spotřebu, vydělíme počtem typů – to je zvrhlost

    1. podle prodanych kusu se to
      podle prodanych kusu se to vpodstate neda pocitat z mnoha ohledu, reexporty, nakup na salony a podobne, tam v pripade USA muzou litak klidne stovky tisic prodanych aut rocne kterych by se nikdo nikdy nedopocital, a kam by je pak meli zapocitat? s takovym postupem by se zacalo i relativne rychle „podvadet“, protoze ony ty cachry s cislama jsou vpodstate legalni

      vpodstate legalni cesta je i vyrabeni na ucetni sklad, kdy dana auta vyrobis jen ucetne, ale v realu zadny auta vubec nevzniknou, a kdys vzniknou tak putuji za hranice, tady se dosebe misej dva svety, globalni obchod a lokalni statistika ze ktere se ti pocitaji sankce nebo dotace

      museli by si to vyresit tedy treba jako to hodlaj udelat v Cine, zavest presna procenta kolik ceho musi dodat lidem, a kontroluje se to ne podle udaju od vyrobce, ale podle udaju registraci koncovych majitelu, coz by v USA znamenalo prekopat celej system jak to maj dnes, mimochodem v USA se vyraby extremne na sklad, lidi jsou tam zvykli auta kupovat jinak nez treba my v EU, oni tak jako my konfiguruji auta jen asi z 10%, ten zbytek proste jde do autosalonu kde maj na place treba 200 aut a proste si jedno z nich vyberou, zaplatej a jeste ten den odjizdej


    2. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      Zvrhlost to do jiste miry
      Zvrhlost to do jiste miry je. Jenze jak je donutit, aby na trh kazdy vyrobce dal alespon nejake EV.
      Proto maji dotace a maji je jen na prvnich x prodanych kusu. Na to slysi kupujici i vyrobce.
      Kdyz si koupite EV, tak pak uz si nekoupite vetsinou nic dalsiho. Nac taky ze? A zakaznik jde k druhemu vyrobci, ktery si bude chtit urvat rovnez neco z kolace na trhu.
      Pokud vim, dotace je v Kalifornii omezena na 200tis.kusu aut, proto take zacal Bolt prodavat prave tam v Kalifornii.

      Kdyz si vzpomenu, ze nafta stala 2Kcs/litr a doma se s ni i topilo. Dnes stoji 30Kč/litr. Az bude stat 90Kč/litr a do mesta Vas s tim nepusti, tak si radi koupime EV.

Napsat komentář